Profesiju skatlogs

"Profesiju skatlogā" nekustamo īpašumu aģente Jelizaveta Čelnokova

Profesiju skatlogs

"Profesiju skatlogā'" par digitālo mārketingu ar Vladislavu Romanovu

"Profesiju skatlogā'" viesmīle Silva Daktiņa

Profesiju skatlogs: viesmīļa darbs nenozīmē tikai ēdiena pienešanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Pasūtījumu uzklausīšana un ēdienu pienešana ir tikai redzamā viesmīļa profesijas daļa, viesmīlis patiesībā rūpējas par visu restorāna vidi, Latvijas Radio 5 raidījumā “Profesiju skatlogs” stāstīja viesmīle Silva Daktiņa. 

“Daudzi domā, ka viesmīļa darbs ir vienkārši pieņemt pasūtījumu un aiznest ēdienu pie galdiņa, bet tā nebūt nav. Šī profesija ir kas daudz vairāk,” norādīja Daktiņa. 

Viņa skaidroja, ka viss, ko apmeklētājs redz, ieejot restorānā, ir, pateicoties viesmīļu darbam. 

“Viesmīlis rūpējas par to, lai klients jūtas gaidīts, lai klients ir apmierināts, bet tajā pašā laikā viesmīlis rūpējas par apkārtējo vidi restorānā, par kārtību, par labu enerģiju telpās,” Daktiņa skaidroja. 

Tāpat viesmīlis ne tikai apkalpo cilvēkus, bet bieži arī palīdz virtuvē, jo restorāna pārvaldīšana ir komandas darbs. Viesmīlim jāzina, kā pasniegt ēdienu, kā tam jāizskatās. 

“Es visiem viesmīļiem vienmēr iesaku – izveidojiet labu komunikāciju ar virtuvi, un jums viss būs kārtībā. Ļoti svarīgi ir būt labās attiecībās ar virtuves darbiniekiem,” ieteica Daktiņa. 

Tāpat nedrīkst aizmirst spēju lieliski komunicēt ar klientiem un vienmēr būt labā omā. Daktiņa vērtēja, ka viesmīlības sfērā nav nepieciešama plaša izglītība, taču tas nenozīmē, ka ilgstoši to var darīt pilnīgi jebkurš:  

“Ne katrs var būt viesmīlis, jo tev jau dabīgi ir jābūt spējai un gribēšanai runāties ar cilvēkiem – gan ar kolēģiem, gan viesiem. Protams, gadu gaitā vairāk iemācies mazus knifiņus, kā vieglāk komunicēt un kā pārvarēt stresa situācijas, bet, ja tu esi cilvēks, kurš īsti nevēlas runāt ar citiem vai nav ieinteresēts pārdot, šī sfēra nav tev piemērota.”

Viņa norādīja, ka viesmīļa profesija pieprasa nepārtraukti mācīties un apgūt ko jaunu, piemēram, jaunus ēdienus, galda kultūru, kā strādāt efektīvāk. Viesmīlis, attīstot savas prasmes un zināšanas, var kļūt, piemēram, par someljē jeb vīnzini. 

Vienlaikus darbs viesmīlības nozarē ir veids, kā satikt un iepazīt daudz dažādu cilvēku, kas vēlāk var kļūt par tuviem draugiem, stāstīja Daktiņa: “Tu satiecies ar ļoti daudz interesantiem cilvēkiem. Pirmais, tie ir tavi kolēģi, kuriem ir liela pieredze, no kuriem tu mācies, bet otrs ir klienti. Tu nekad nezini, ar kādiem klientiem tu satiksies, un viņi arī tev var pastāstīt tik daudz ko interesantu.”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti