Pie Latvijas Televīzijas raidījuma "4. studija" vērsās skatītājs, kuram bija jautājums saistībā ar tiltu pār Lielupi. Proti, to nesen remontēja, bet tas aizvien ir ārkārtīgi šaurs un bīstams. Vai tik tiešām šo tiltu vajadzēja atjaunot, vai tomēr būvēt jaunu un drošāku?
Iedzīvotājs Uldis par šo tiltu norādīja: "Satiksme šeit tik tiešām ir ļoti intensīva, kravas automašīnas kursē viena pēc otras un, kad tās mainās, tad attālums no spoguļa līdz spogulim ir vien daži desmiti centimetru."
Pavisam nesen šo tiltu neveiksmīgi centās šķērsot kombains ar Lietuvas numurzīmēm, izraisot sabiedrības pārsteigumu un pat sašutumu. Skatītājs arī vaicāja, – ja šeit ir bijušas vairākas traģiskas avārijas un zināms, ka tilts ir ļoti šaurs, tad kāpēc tas tika renovēts, nevis būvēts no jauna, lai būtu droši izmantojams visiem transportlīdzekļiem? Viņš arī norādīja, ka, tuvojoties Lielupes tiltam, nav izvietotas gabarītu un svaru ierobežojošās zīmes.
Šī 274 metrus garā un 11,9 metrus platā tilta projektu izstrādāja pirms 65 gadiem – 1957. gadā, pamatojoties uz 1948. gada tehniskajiem noteikumiem. Divus gadus vēlāk to nodeva ekspluatācijā. Pēdējo reizi tilta atjaunošana veikta 2016. gadā.
"Latvijas Valsts ceļu" pārstāve Anna Kononova norādīja: "Apgalvojums par smagajiem ceļu satiksmes negadījumiem uz tilta neatbilst patiesībai, uz tilta tādi negadījumi nav bijuši. Tilta gabarīti ir pietiekami un pāri tam var pārvietoties visa tehnika ar vispārpieņemtajiem atļautajiem gabarītiem, pirms tilta nav jābūt informācijai par gabarīta ierobežojumiem."
Brauktuves gabarīts ir septiņi metri, tātad vienas joslas platums – 3,5 metri, bet slavenajā video redzams, ka kombainam šis tilts tomēr izrādījās pārāk šaurs.
Kononova skaidroja: "Minētais kombains ir lielgabarīta transporta līdzeklis, uz kuru attiecas prasības par speciālo atļauju saņemšanu priekš pārvietošanās valsts ceļu tīklā. Saistībā ar video "Latvijas Valsts ceļi" ir vērsušies Valsts policijā, jo uz tilta tika sabojātas septiņas metāla drošības barjeras. Vainīgais ir noskaidrots, un uzņēmums vērsīsies pie apdrošināšanas kompānijas, lai saņemtu atlīdzību par nodarītajiem zaudējumiem."
Proti, kombains esot pārvietojies bez speciālās lielgabarīta tehnikas atļaujas un pārvietošanās netika organizēta atbilstoši normatīvu prasībām, tātad nebija pavadošā transporta, kas apturētu satiksmi tilta otrā pusē un kombains varētu droši šķērsot Lielupes tiltu. Šo tiltu nav plānots pārbūvēt, kā arī nav gaidāms, ka blakus varētu būvēt citu tiltu, un arī turpmāk būs jāsamierinās ar tik platām – jeb šaurām – joslām, kādas tās ir šobrīd.