4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Ko pārtikas veikalos dara putni?

Pārtikas veikalam Imantā nākas cīnīties ar zvirbuļiem; Centrāltirgū – īpaša ierīce cīņai ar tiem

LTV raidījuma “4.studija” skatītājs Krišjānis pamanījis, ka Imantā veikalā “Maxima” regulāri redzami zvirbuļi. To par problēmu atzīst arī lielveikala pārstāvji. Tikmēr Rīgas Centrāltirgū zvirbuļu atbaidīšanai uzstādīta īpaša ierīce

Krišjānis vaicājis par putniem veikala pārdevējiem un uzzinājis – tie tiešām tur “visu laiku lido”, turklāt vairāki.

“Mēs esam informēti par šo situāciju un to risinām. Taču jāsaka, ka zvirbuļi ir ļoti gudri un izveicīgi putni, un atrod veidus, kā pārkāpt vairāku līmeņu drošības sistēmu, kas mums ir, lai viņiem būtu grūtības šeit nokļūt.  Ir divi ceļi, kā viņi atrod, teiksim, ieeju šeit, siltumā. Tas ir pa galvenajām durvīm, kas ir automātiski bīdāmās. Kad nāk cilvēki, viņi var ielidot, cilvēkam nākot iekšā. Un otrs – pa rampu, kur tiek piegādāta prece, lai arī mums tur ir tāds speciāls aizkariņš, lai viņiem būtu grūtāk ielidot un nebūtu iespēja iekļūt veikalā,” skaidro lielveikalu tīkla “Maxima” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Lielveikalā stāsta, ka putnus izķerot speciāls dienests un pēc tam palaižot brīvībā. Nav gan garantijas, ka zvirbuļi neatgriezīsies, tomēr situācija tiekot kontrolēta. “Ja runājam par pārtikas drošību, tad lielākā daļa mums ir fasēta vai atrodas vitrīnā. Tā kā mums ir ļoti liela preču aprite, visu nakti te strādā cilvēki, kas nodrošina svaigu produktu piegādi, un putni no viņiem baidās, tas ir viens. Otrs – produkti pa nakti tiek apklāti,” stāsta veikala pārstāve.

Tikmēr Rīgas Centrāltirgū putnus atbaida īpaša ierīce. Tā izdodot ultraskaņu, kura cilvēka ausīm nav dzirdama. “Putni ir nelaime, protams, traucē, tas ir piesārņojums, produktu piesārņojuma risks.  Kādreiz ir baloži, vienu reizi ielidoja vārna, vienu reizi bija kovārnis, bet katru reizi vajag izdomāt kaut ko, lai viņus varētu noķert un izlaist, jo nedrīkst darīt neko sliktu. Nedrīkst pāri darīt tiem putniem. Paldies Dievam, mums nekad nav konstatēta putnu gripa, bet citas saslimšanas viņš arī pārnest var,” saka Centrāltirgus Sanitārās uzraudzības daļas vadītāja Maija Piščikova.

Savulaik sakņu paviljonā grozījies balodis. Viņš kopā ar pircējiem slaidā solī nācis pa durvīm katru dienu. Pašlaik paviljonos vairs neesot manīts neviens lidonis – viņiem dikti nepatīkot jaunās atbaidīšanas iekārtas.

Tirgū norāda – attieksme pret putniem pārtikas produktu tirdzniecības vietās ir tāda pati kā pret, piemēram, žurkām un tarakāniem.

Arī Pārtikas un veterinārajā dienestā (PVD) šo jautājumu uztver ļoti nopietni. “Pārtikas uzņēmumam ir jāizstrādā procedūras un jāievieš kārtība, kā viņš uzrauga, lai neviens no kaitēkļiem vai putniem nepiekļūst pārtikai. Viņam ir jāsargā pārtika no jebkāda piesārņojuma, tostarp no putnu spalvām vai izkārnījumiem. Īpaši, ja tā ir nefasēta pārtika,” norāda PVD Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas vecākā eksperte Vineta Grīnberga.

Pērn dienesta speciālisti reaģējuši uz četriem iesniegumiem par putnu klātbūtni lielveikalos. Bijusi runa tieši par zvirbuļiem. Mazie putni uzņēmējiem radījuši finansiālas nepatikšanas, jo dienests uzlicis sodu. Tiesa, visas četras sūdzības bijušas par viena nosaukuma lielveikalu, kuru dienestā neatklāj.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ikdienai
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti