4. studija

Līdz cik gadu vecumam var strādāt par modeli?

4. studija

Vai pastāv izņēmumi preces atgriešanai pārdevējam pēc noteiktā termiņa beigām?

Iepakojums un saturs

Pārtikas iepakojums var «sagrozīt» pircēja galvu par produkta patieso daudzumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Vizuāli līdzīgi iepakojumi, kuros ir dažāds kāda pārtikas produkta tilpums, ļauj ražotājiem un tirgotājiem pārdot pircējiem mazāku daudzumu par sev izdevīgāku cenu.

Piemēram, krējums ir nopērkams dažādos iepakojumos un tilpumos.

Vizuāli līdzīgais iepakojums, kuros ir noteikts krējuma tilpums, liek pircējam pieņemt, ka, izvēloties lētāku precu, viņš ietaupīs.

Tomēr īstenībā viņš vienkārši nopērk mazāku krējuma daudzumu.

Tieši attiecībā uz krējuma cenām un tilpumu pārtikas iepakojumos gan pircēji, gan mārketinga speciālisti ir pamanījuši īpatnības.

Kāds skatītājs raidījumam “4. studija” raksta, ka bijis pārsteigts, ka krējuma “bundžiņas visas vienādas un arī cenas ļoti līdzīgas, taču svars krasi atšķiras”.

Arī veikalā sastaptie pircēji ir pamanījuši ko līdzīgu. Piemēram, Raivis atzīst, ka uzreiz nevar pateikt, vai iepakojumā ir 350 mililitri vai 400 mililitri produkta.

Savukārt mārketinga speciālists Mārtiņš Zvīgulis uzsver, ka, pērkot krējumu, ir jāskatās cena kilogramā. “Kādreiz bija 500 gramu krējumu paka. Ir vēl kaut kur 500 grami palikuši? 300 grami, 450 grami, 350 grami, 360 grami – izskatās kā 400 grami, bet, nē – 360 grami,” skatīdamies veikala plauktā, uzskaita Zvīgulis.

“Visiem iesaku paskatīties uz cenu kilogramā.

Es uz tiem lielajiem cipariem [cena par konkrētu produktu un iepakojumu] neskatos [..] Tu jau tomēr pērc kaut kādu konkrētu tilpumu [..] Paskatāmies reāli: skābais krējums, akcija [akcijas cena]: 3,47 eiro kilogramā. Paskatāmies – skābais krējums. [Cena] 3,98 eiro bez akcijas. Tomēr [bez akcijas] dārgāks,” viņš komentē.

Lai arī šoreiz akcijas prece tiešām izrādās arī lētāka, taču tikpat labi kilograms akcijas krējuma varētu maksāt arī dārgāk nekā cita ražotāja krējums bez akcijas.

Vaicāta, vai iepakojums nemaldina pircējus, Patērētāju tiesību un aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane atbild: “Preces apjoms un iepakojums ir ražotāja izvēle (..) Tiešām iepakojumi ir ļoti, ļoti dažādi – dažādas formas, dažādas krāsas un varbūt bija laiki, kad patērētāji bija pieraduši, ka biezpiens ir 250 gramu iepakojumā, krējums – 250 vai 500 gramu un varbūt pat kilograma iepakojumā. Šie laiki ir pagājuši (..).

"Protams, ka iepakojumam nevajadzētu būt tādam, kas maldina, ja paciņa ir pustukša," viņa piebilst.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti