Vineta, oktobrī saņemot savu telefona rēķinu, bija nepatīkami pārsteigta, jo par mūzikas klausīšanos, gaidot zvana savienojumu, jāmaksā branga naudas summa. Tas uzņēmumā "Tele2", pēc Vinetas teiktā, skaidrots ar to, ka zvanīts uz "Tet" maksas numuru.
"Bija zvans uz "Tet" numuru, maksas, un saruna nenotika. Saruna bija 1. novembrī. Es vērsos "Tet" un jautāju, kā tas var būt, ka par telefonu, mūzikas klausīšanos ir jāmaksā," neizpratni pauda Vineta.
Kā raidījumam "4. studija" skaidroja "Tele2", lielo oktobra rēķinu – 87 eiro – veidojuši vairāki faktori. Vinetas izvēlētā tarifa standarta maksa ir 38,8 eiro, klāt nākusi neatmaksāta iepriekšējā mēneša summa, plus – jau pieminētie paaugstinātas maksas zvani – 6,48 eiro, plus kavējuma nauda 2,73 eiro apmērā.
"Šajā gadījumā klientei izveidojās lielāks ikmēneša rēķins, jo kliente bija veikusi zvanu uz paaugstinātas maksas numuru. Par šo situāciju kliente vērsās arī pie mums, un mēs klientei rakstiski izskaidrojām, kādēļ viņas ikmēneša maksājums ir palielinājies par šiem aptuveni sešiem eiro. Šo informāciju par paaugstinātas maksas numuriem mēs esam publicējuši savā mājaslapā, un arī uzņēmums, uz kuru kliente zvanīja, cik mēs zinām, arī viņi savā mājaslapā ir norādījuši, ka, zvanot uz šo informatīvo numuru, mobilo sakaru operatori var piemērot maksu par šo pakalpojumu," teica "Tele2" pārstāvis Oskars Fīrmanis.
Katram mobilo sakaru operatoram ir sava noteikta cena par maksas zvaniem, tomēr – vai par maksas zvaniem ir jāmaksā pat tad, ja savienojums nav izdevies?
"Visticamāk, ka mulsumu šajā situācijā rada tas, ka savienojums notiek brīdī, ka, ja arī neatbild klientu konsultants, bet gan automātiskais atbildētājs, un klientam ir jāgaida rindā. Maksa par zvanu tiek uzsākta, tiklīdz tehniski ir noticis savienojums ar pakalpojumu sniedzējiem, proti, tiklīdz ar klientu sāk runāt pakalpojumu sniedzēju pārstāvis vai arī automātiskais atbildētājs, kas liek izpildīt dažādas instrukcijas, piemēram, liek izvēlēties sarunas valodu vai arī sāk skanēt automātiskais atbildētājs un klients dzird, piemēram, fona mūziku," teica "Tele2" pārstāvis.
Bet – vai tad var uzskatīt, ka savienojums ir noticis, ja reiz klausules otrā galā nav dzīvs cilvēks, bet gan automātiskais atbildētājs? Izrādās, ka jā.
"No regulēšanas viedokļa un arī no komersanta viedokļa savienojums ir noticis, jo otrā galā ir pacelta klausule, protams, ka tas var būt nosacīti, jo tā var būt sistēma, kura atbild, un notiek mūzikas atskaņošana. Un no tā brīža, kad tiek uzsākta mūzikas atskaņošana, var uzskatīt, ka savienojums ir noticis. Protams, ka tā summa, kas ir uzkrāta, veicot šos savienojumus, ir visai iespaidīga, " atzina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) pārstāvis Andrejs Dombrovskis.
Regulators iesaka visas neskaidrības sākotnēji censties atrisināt ar pašu operatoru.
"Pirmšķietami, no tās informācijas, kas ir mūsu rīcībā, man šķiet, ka nav noticis nekāds pārkāpums.
Protams, gribas uzsvērt, ja lietotājs uzskata, ka situācijai būtu jābūt citam risinājumam, lietotājs var vispirms vērsties pie sava operatora, tas būtu, pie "Tele2", kuram ir pienākums, protams, šo situāciju izskatīt, bet, ja lietotāju neapmierina operatora sniegtā atbilde, tad lietotājs var vērsties arī regulatorā," teica SPRK pārstāvis.
Katram mobilo sakaru operatoram ir savas attiecības ar dažādu pakalpojumu sniedzējiem un ir noteikti savi maksas zvani. Vairāk būs jāmaksā, ja tiek zvanīts uz kādu no informatīvajiem tālruņiem, piemēram, dažādiem uzziņu dienestiem. Tai skaitā par gāzi vai apdrošināšanu, vai kā Vinetas gadījumā – par saziņu ar uzņēmumu "Tet". Tādēļ, lai nerastos nepatīkami pārsteigumi, pie sava operatora jau savlaicīgi jānoskaidro, par kādiem zvaniem būs jāmaksā papildus.