"Man ir vienkārši lūgums glābt kādu cilvēku vai kādu transportlīdzekli," stāstīja blakus mājas īpašnieks Jānis Misa. "Lūk, ja šis “mazais” zariņš nokritīs te, uz gājēju pārejas, vai, [transporta līdzeklim] uz jumta vai loga, sevišķi priecīgs nebūs [neviens], vai ne? Tāpēc es zvanīju uz Rīgas domi, un es saprotu, ka tādā momentā kāds bija, kad bija vējš, tad vajadzēja būt pēc pusstundas kaut kādam ekspertam, pēc 10 minūtēm vecim ar zāģi un šo te zāģēt nost, lai nebūtu kaut kas traģisks. Pēc tam bēres maksā ļoti dārgi, bet Rīgas domē viss ir [vienalga]."
Misas kungs ar lūgumu, lai šo koku vai nu nozāģē, vai arī attīra no bīstamajiem zariem, pašvaldībā ir vērsies vairākkārt.
"Apsaimniekošanas pārvaldē kundzīte teica, ka "mēs jau tikai par tualetēm", ieteica ziņot tālāk," stāstīja Misa. "Kā redzat, nekas nav mainījies, gaidām nākošo vēju, nākošo zariņu, kas uzkritīs kādam gājējam. Pēdējo reizi zvanīju pirms kādas nedēļas vai senāk. Es gribētu, lai nevienam neuzkrīt."
Rīgas domē paskaidroja, ka pašvaldība pati apseko kokus un divas reizes gadā veic bīstamo koku zāģēšanu.
"Tās ir regulārās apkopes," pavēstīja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinators Mārtiņš Vilemsons. "Bet, ja tiek saņemtas ziņas, tad uzreiz tiek nodota informācija zāģētājiem un arī tiek veikts process.
Ja ikdienā, vakarā vai brīvdienās tiek konstatēts tāds koks, tad vajadzētu ziņot Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam,
kas vai nu pats veiks avārijas zāģēšanas darbus, vai arī nodos informāciju pašvaldībai, kas to izdarīs."
Pašvaldībā par šiem gadījumiem jāziņo Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Vides pārvaldei. Tas, cik ātri jānovāc bīstamie koki, gan nav noteikts.
"Noteikumos tas nav paredzēts, cik ilgā laikā tas ir jāizdara, bet iespējams, ka informācija [par šo koku] nav nonākusi līdz attiecīgajam speciālistam, vai kaut kā tā, bet jāiepazīstas ar konkrēto gadījumu, kāpēc un kas nav noticis," atzina Vilemsons. "Termiņš nav noteikts, bet to dara pēc iespējas ātrāk."
Mums sola, ka pavisam drīz šo bērzu apsekos un tiks veikti nepieciešamie kopšanas darbi. Iemesls, kāpēc uz sūdzību līdz šim nav reaģēts, esot komunikācijas kļūda.