Kāds LTV raidījuma “4. studija” skatītājs norāda, ka pusstundu pirms slēgšanas veikalā “Maxima” produktam, kam derīguma termiņš beigsies pēc trim stundām, atlaide ir vien 10 centi. “Visdrīzāk pēc trīs stundām, kad termiņš būs “notecējis”, prece nonāks miskastē, bet, ja atlaide būtu lielāka, es to noteikti nopirktu,” norāda pircējs.
Veikala “Maxima” pārstāvis Jānis Beseris norāda, ka pircējam vajadzēja vērsties pie “Maxima” darbinieka. “Viņš [pircējs] var uzprasīt, kādēļ ir tāda situācija un vai viņš var nopirkt preci par samazinātu cenu, kas ir veikala plauktos. Tad attiecīgi no situācijas veikals arī izvērtē to katru konkrēto produktu,” norāda Beseris.
Savukārt “Stockmann” pārstāvis Armands Guļāns norāda, ka atlaides ir atkarīgas no konkrētās preču specifikas. “Konkrētajā gadījumā mēs redzam, ka šī precīte ir ar 8. martu. Tās standarta cena ir 4,98 eiro. Šobrīd tā maksā 1,95 eiro, un mūsu mērķis, protams, ir šajā laikā to pārdot. Taču, ja mēs redzēsim, ka atlikums vēl ir liels un ir nepieciešams vēl samazināt cenu, tad, iespējams, ir vēl viens solis, ka samazināsim cenu,” norāda Guļāns.
Toties Pasaules Dabas fonda pārstāvis Elīna Kolāte atzīst, ka pasaulē daudzi pircēji pērk lētākus produktus nevis tāpēc, ka nevar atļauties pirkt dārgākus, bet, protestējot pret milzīgo pārtikas apjomu, ko izmet atkritumos. “Liela daļa sabiedrības uzskata, ka tā ir necieņa, ka viņiem piedāvā vecus produktus, kaut arī patiesībā šie produkti ir svaigi, ēdami. Sevišķi ja tev vakarā ir paredzēti viesi un tu nopērc pārtiku, kuru tu tāpat izlietosi šodien,” saka Kolāte.
Tikmēr “Rimi”, kam ir visplašākais veikalu tīkls Latvijā, īpašus nocenoto pārtikas produktu plauktus nav ierīkojis. Veikalu tīkls norāda, ka pārpalikums esot tik niecīgs, ka tādai praksei neesot jēgas.