4. studija

Kāpēc, atsakoties no apsaimniekotāja, mājā sākas "sērijveida" avārijas remonts?

4. studija

Kāpēc saimnieks ir bezspēcīgs pret klaiņojošiem suņiem?!

Ķīmiskās tīrītavas murgs - dārgs, neglābjami sabojāts apģērbs!

No ķīmiskās tīrītavas saņem sabojātu apģērbu. Kā rīkoties?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ja no ķīmiskās tīrītavas saņemts sabojāts apģērbs, patērētājs var vērsties pie eksperta pēc atzinuma un tad pie patērētāju tiesību sarga vai arī pie pārdevēja.

LTV raidījuma “4. studija” skatītāja Inga populāra zīmola jakas iegādās Spānijā. Tā kā tās maksājušas vairāk nekā minimālā alga Latvijā, šis pirkums bijis ilgi plānots. Turklāt Inga bijusi pārliecināta, ka pirkums abas ar meitu sildīs vismaz piecus gadus.

“Diemžēl mēs ar šīm jakām pastaigājām nepilnu mēnesi. Tā kā tās ir spilgtā krāsā – dzeltena un sarkana –, tad, protams, pēc mēneša intensīvas valkāšanas tās kļuva netīras. Gribējās tās atsvaidzināt un arī iztīrīt, tāpēc aiznesām uz ķīmisko tīrītavu,” stāsta Inga.

Līdz tam konkrētas ķīmiskās tīrītavas pakalpojumus viņa nebija izmantojusi, bet nu nožēlo savu izvēli. Sākotnēji jakas Inga saņēma slapjas. Tīrītavā to skaidroja ar cilvēcisko faktoru un apņēmās kļūdu izlabot – jakas kārtīgi izžāvētas. Taču tad tās bija zaudējušas formu, jo pildījums bija savēlies un sakritis apģērba lejas daļā. Jakas uzvelkot, Inga arī secinājusi, ka tās ir pāris izmēru mazākas.

“Bija samērā agresīva attieksme. Pat nedaudz pazemojoša,” stāsta Inga, kura ķīmiskajai tīrītavai uzrakstīja iesniegumu par sabojāto apģērbu, lūdzot kompensēt zaudējumus. Taču to viņa nav saņēmusi.

Ķīmiskā tīrītava atbildību noveļ uz ražotāju. “Klientei bija mutiski paskaidrots par defekta cēloni – ražotājfirma neiešuva, neiestrādāja sintepona pildījumu šuvēs. Līdz ar ko sintepona pildījums deformējās. Mēs nepārkāpām žāvēšanas režīmu, jo ražotājfirma neļauj žāvēt tādā veidā jakas. Jakas tika žāvētas izkārtā veidā. Tā kā uzņēmums neredz savu vainu šajā visā,” saka uzņēmuma “Clean control“ administratore Svetlana Sergejeva.

Šādā gadījumā kliente var vērsties pie pārdevēja. “Ja uzņēmums apgalvo, ka jakas ir nekvalitatīvas un tas ir ražošanas brāķis, tad patērētāja var vērsties pie pārdevēja, kur preces ir iegādātas, ar uzņēmuma sniegto atbildi, ka tā prece nav bijusi kvalitatīva, un mēģināt šo strīdu risināt ar pārdevēju. Ja pārdevējs apgalvo, ka precei bija viss kārtībā un vainīgs ir šis ķīmiskās tīrītavas uzņēmums, tad tā būtu zaudējumu piedzīšana, kas patērētājam būtu jārisina civiltiesiskā procesā, vēršoties pret uzņēmumu tiesā,”  skaidro Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne.

Dodoties ar Inga jakām uz ražotāja zīmola veikalu Rīgā, tur par sabojāto preci brīnās: “Dīvaini, ka tā savēlās. Ļoti dīvaini. Varbūt grādu par daudz ir. Varbūt pakusis, un tāpēc savēlies ir.” Veikalā gan neuzņemas veikt ekspertīzi un noteikt, vai pildījums bijis kvalitatīvs.

PTAC pārstāve norāda, ka pastāv vēl viena iespēja – pēc atzinuma vērsties pie kāda cita speciālista, piemēram, citā ķīmiskā tīrītavā. “Ja šis eksperts sniedz citādāku atzinumu, nekā sniedzis ķīmiskās tīrītavas pakalpojuma sniedzējs, tad patērētājs var vērsties Patērētāju aizsardzības centrā vai Patērētāju strīda risināšanas komisijā,” saka Zarāne.

Inga pieļauj, ka, iespējams, jakas žāvētas pārāk lielā temperatūrā, kas veicinājis apģērba saraušanos un pildījuma sakušanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti