4. studija

Kāpēc Rīgas Zoodārzā pēdējo divarpus gadu laikā mirusi ceturtā žirafe?

4. studija

Ceturtā studija

Kāpēc Juglas iela ir kļuvusi bīstama visiem satiksmes dalībniekiem?

Nepārdomāti ierīkotais veloceliņš Juglas ielā apdraud velobraucējus un mulsina šoferus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Veloceliņš Juglas ielā Rīgā šķērso ielu, kur atļautais braukšanas ātrums ir 70 kilometri stundā. No rītiem un pēcpusdienās, kad ir sastrēguma stundas, šķērsot šo velosipēdu pāreju, kas nav gājēju pāreja, ir teju neiespējami, jo automašīnas traucas cita aiz citas, Latvijas Televīzijas raidījumam "4. studija" pastāstīja Egīls Tišanovs, kurš bieži šeit šķērso ceļu un vēlas to darīt droši. 

Kāpēc labi iecerētais veloceliņš, šķērsojot Juglas ielu, apdraud dzīvību? "Tā nav gājēju pāreja tās klasiskajā izpratnē, un attiecīgi līdz brīdim, kamēr nebūs izbūvēts luksofora objekts, tur nevar ierīkot gājēju pāreju," informēja RD Satiksmes departamenta direktora biroja vadītājs Jānis Vaivods.

Juglas ielas vienā pusē ir veloceliņš un aiz pārbrauktuves arī otrā pusē ir veloceliņš, taču, lai šķērsotu ielu, ir jābūt ļoti, ļoti uzmanīgam, jo bieži vien šeit rodas bīstamas situācijas. Atļautais braukšanas ātrums ir 70 kilometri stundā. Juglas ielā satiksme ir ļoti intensīva, tāpēc gājējiem un velosipēdistiem ielas šķērsošana šeit ir problemātiska un bīstama.

"Pēc noteikumiem, ja mēs skatāmies, tad, kā es saprotu, mums kā velobraucējiem ir jādod ceļš mašīnām, kuru brauktuvi mēs šķērsojam, un ir bijušas ļoti daudzas situācijas, kad es ar bērniem tur braucu, – tu apstājies, pirms braukt pāri tur, un tad gaidi," stāstīja Egīls Tišanovs. "Gaidi, kamēr kāda no mašīnām apstāsies, jo sastrēgumu stundās tur ir diezgan blīva satiksme, it sevišķi vakaros, kad mēs braucam uz treniņu un pēc treniņa; braucot atpakaļ, ir praktiski neiespējami to šķērsot, ja kāds neapstājas.

Līdzko kāda mašīna apstājas, tā aizmugurējā nezina, kāpēc tā tur ir apstājusies, un ir bijuši gadījumi, kad tā aizmugurējā mašīna praktiski uztaisa avāriju vai nobrauc no ceļa pilnībā nost, lai izvairītos no sadursmes."

Jā, pēc noteikumiem šī nav gājēju pāreja, un gan velosipēdistiem, gan gājējiem ir jādod ceļš automašīnām. Un te arī rodas jautājums, kā lai cilvēks vispār šo ielu droši šķērso?

"Tur, pirmkārt, ir jāsamazina ātrums, tas ir viens, jo īsi pirms brauktuves šķērsošanas ir zīme, un ne uz vienas gājēju pārejas, pirms gājēju pārejas nav ātrums 70 kilometri stundā, tur vismaz ir jābūt 50 kilometriem stundā. Otrs – ir jāizceļ, ka šī ir pārbrauktuve, ka šeit [ielu] šķērso velobraucēji. Vēl ir, protams, iespēja uzlikt kādu luksoforu, kaut vai brīdinošu luksoforu, kas ir oranžā gaisma, kas brīdina, ka ir iespēja, ka te ir velobraucēji, un, ja kāds tur ir apstājies, tad autovadītājam ir iespējams redzēt, ka kāds šķērso šo brauktuvi."

"Departaments no savas puses ir apzinājis šo vietu un iekļāvis savā darbības plānā, un nākotnē, lai panāktu mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem drošības uzlabošanos, mūsu plāns ir samazināt braukšanas ātrumu vismaz šajā Juglas ielas posmā

un noteikti arī informēt vadītājus par to, ka viņi tuvojas šai šķērsošanas vietai," skaidroja Vaivods. "Līdz brīdim, kamēr nebūs izbūvēts luksofora objekts, tur nevar ierīkot gājēju pāreju."

Pagaidām tā nav ne pārbrauktuves, ne pārejas, bet – vienkārši bīstama šķērsošanas vieta. Un šī iemesla dēļ arī izveidotā velo infrastruktūra nav ērta un droši izmantojama. Neregulējamu gājēju pāreju šeit nevar izveidot minētās satiksmes plūsmas dēļ. "Tur ir nepieciešams luksofora objekts," pavēstīja Vaivods. "Departamenta rīcības plānā nākotnē ir šāda veida luksofora objekta izveide arī šajā vietā, tomēr arī jānorāda, ka mums pilsētā ir vairākas citas vietas, kas tomēr ir prioritārākas un akūtākas tieši no infrastruktūras lietotāja skaita."

Uz luksoforu šeit vēl ir pāragri cerēt. "Mēs esam piefiksējuši šo situāciju un pēc iespējas ātrāk arī centīsimies to ieviest.

Kolēģi šobrīd pēta šos risinājumus – viens no variantiem ir dzeltenie rāmji apkārt šīm zīmēm, otrs ir ceļu horizontālais marķējums, kas atgādina vadītājiem, ka tie tuvojas šādai šķērsošanas vietai,"

variantus piedāvāja Rīgas domes pārstāvis. "Es domāju, ka tuvākā gada laikā mēs pie šādas situācijas nonāksim."

Cerams, ka Satiksmes departaments līdz pavasarim, kad velobraucēju būs krietni vairāk, pagūs vismaz uzstādīt brīdinošos signālus un zīmes, kā arī  samazinās atļauto braukšanas ātrumu, lai šis Juglas ielas posms kļūtu drošāks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti