4. studija

Kāpēc Ovīšu dabas liegumā netraucēti tiek izbraukātas kāpas un izcirsti koki?

4. studija

Ceturtā studija

Sabojāta zaļā zona vai patvaļīga stāvvieta: kurš uzņemsies atbildību?

Nelegāla bezmaksas autostāvvieta gadiem posta zaļo zonu Rīgā

Automašīnu novietošana Rīgā ir sāpīga tēma, un daudzas neērtas situācijas gan no automašīnu, gan zemes īpašnieku, gan kājāmgājēju viedokļa liek uzdot arvien jaunus jautājumus. Kāds skatītājs Latvijas Televīzijas raidījumā "4. studija" vēstulē izteicis sašutumu par pilnībā izpostītu zaļo zonu Rīgā, Katrīnas ielā, kur ierīkota nelegāla automašīnu stāvvieta.

Rīgā, Katrīnas ielā 1a, vairāku desmitu kvadrātmetru platībā izpostīts zālājs. Pamatojoties uz ceļu satiksmes noteikumiem un Rīgas domes saistošajiem noteikumiem, par transportlīdzekļu novietošanu zaļajā zonā paredzēta administratīvā atbildība. Rīgas pašvaldības policija pārkāpumus nesaskata, taču autostāvvieta tā nav, jo, pamatojoties uz Rīgas būvvaldes prasībām, autostāvvietu ierīkošanas noteikumi nosaka, kādam jābūt segumam.

Šeit jau ilgstoši tiek novietoti transportlīdzekļi un zāle pārvērtusies dubļos.

Rīgas domes Satiksmes departaments norāda, ka šī teritorija ir ārpus viņu sarkanajām līnijām, kā arī, ka šī zona ir privātīpašums, līdz ar to viņi neko iesākt nevar.

Stāvvietu ierīkošana ir Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārziņā.

"Šajā gadījumā var teikt, ka tur gluži nav zaļā zona, jo vienā daļā ir stāvvieta, tur arī žogs ir bijis redzams," norādīja RD Pilsētas attīstības departamenta pārstāvis Kaspars Līcītis. "Respektīvi, šajā brīdī izskatās, ka šī stāvvieta ir ierīkota nelegāli. Mēs to apsekosim un attiecīgi rīkosimies tālāk. Mēs esam apskatījušies, vai tur ir izsniegta būvatļauja, vai kas tamlīdzīgs un skaņota stāvvietas ierīkošana, un nekas tāds nav darīts. Tā ir ierasta prakse – pirms laika tur ir skaņota mājas nojaukšana –,

māja ir nojaukta kaut kad sen, un ir ierasta lieta šādās nojaukto māju vietās veidot patvaļīgas stāvvietas, un šajā gadījumā mēs redzam, ka tā, visticamāk, ir patvaļīga.

Apsekosim, sazināsimies ar īpašnieku un risināsim šo jautājumu."

Autostāvvieta ir 1. grupas inženierbūve, kam tiek piemērotas noteiktas prasības, proti, būvniecība ir jāsaskaņo Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā, izstrādājot paskaidrojuma rakstu. Ir jābūt cietajam segumam un vēlams – arī apgaismojumam, lietus ūdens novades risinājumiem, apstādījumiem. Ja tiek skartas inženierkomunikācijas, darbi jāsaskaņo ar to turētājiem. Tātad ir virkne prasību, kas ir jāievēro. Bet, ja par šo stāvvietu netiek iekasēta maksa, vai to maz var uzskatīt par stāvvietu?

"Šeit nav jautājums par naudas iekasēšanu, šeit ir par būvniecību – ir ierīkota stāvvieta, kam ir jāatbilst noteiktām prasībām," skaidroja Līcītis. "Šajā gadījumā zemes īpašums netiek izmantots pēc tā mērķa, kāds tam ir šobrīd."

Par automašīnu novietošanu apstādījumos transportlīdzekļa īpašniekam var piemērot sodu līdz pat 350 eiro, uzsvēra Rīgas pašvaldības policijā. Par šo adresi ir saņemtas sūdzības, taču piemērot sodu transportlīdzekļu īpašniekiem nevar.

Iemesls – Pilsētas attīstības departaments Rīgas pašvaldības policijai norādījis, ka šī ir jaukta tipa apbūves teritorija. Tātad apkaimes iedzīvotāji sūdzas par izpostītu zaļo zonu, Attīstības departaments skaidri un gaiši apgalvo, ka šī nav uzskatāma par stāvvietu, taču policija sodu nevar piemērot, jo šī teritorija nav arī apstādījumi.

Tātad Katrīnas ielā zemes īpašniekam būs vai nu jāierobežo transportlīdzekļu piekļuve, vai arī jāierīko atbilstoša stāvvieta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti