Ūdens skaitītājam gluži kā pulkstenim būtu jāiet uz priekšu. Bet ko darīt, ja notiek otrādi?
"Pagājušogad rudenī tika nomainīti ūdens skaitītāji, un kompānija, kura uzstādīja skaitītājus, aukstā ūdens skaitītāju uzlika nepareizi – otrādi," notikušo skaidroja Sarmīte no Rīgas. "Tad mēs sākām skaidrot, un jūnijā "Rīgas namu pārvaldnieks" atsūtīja vienu no saviem darbiniekiem, kurš konstatēja, ka skaitītājs ir uzstādīts nepareizi un griežas uz otru pusi."
Tā kā Sarmīte nebija Latvijā, vasarā viņa beidzot klātienē centās nepatīkamo situāciju risināt.
"Biju aizgājusi uz viņu ofisu, uzrakstīju iesniegumu, lai uztaisa pārrēķinu. Sazinājos ar kompāniju, kura uzstādīja skaitītājus, atnāca darbinieks un pārlika skaitītāju pareizi. Es paņēmu aktus, uzrakstīju iesniegumu un aizgāju uz ofisu.
Diemžēl nekāda rezultāta nebija. Pēdējos mēnešus "Rīgas namu pārvaldnieks" vispār nepieņem skaitītājus. Sistēma raksta, ka skaitītāja rādītājs nevar būt mazāks par iepriekšējo."
Līdz ar to situācija kļuvusi tikai arvien sliktāka.
"Man tikai nāk rēķini uz e-pastu, jāsaka, – draudu vēstules: ja es nesamaksāšu rēķinu, tad tiks nodots trešajām personām, parādu piedziņa un tamlīdzīgi. Es saku, es esmu ar mieru maksāt – pasakiet konkrētu summu un pieņemiet galu galā tos skaitītājus! Es šobrīd, sanāk, esmu tā cietēja pa vidu! Ļoti vēlos atrisināt šo situāciju, jo tā summa jau aug! Un tie procenti aug!"
Rodas jautājums, kā nespeciālistam atšķirt labu ūdens skaitītāju uzlikšanas firmu no sliktas? Pats "Rīgas namu pārvaldnieks" ar šādām lietām nenodarbojoties, tādēļ cilvēkiem meistari ir jāmeklē pašiem, kas arī noved pie šādām situācijām.
"Mēs sava darba ikdienas praksē esam saskārušies ar to, ka uzņēmumi, kuri piedāvā pakalpojumus ūdens skaitītāju nomaiņai un citus ar to saistītus pakalpojumus, ka šie dokumenti mēdz pazust, tie tiek aizpildīti ļoti kļūdaini, pavirši, nekorekti, netiek iesniegti termiņos, kā arī šajā gadījumā," skaidroja SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" komunikācijas nodrošinājuma nodaļas vadītāja Una Grenevica.
"Rīgas namu pārvaldnieks" izplatījis informatīvus materiālus, kuros norādīts, kā ūdens skaitītāja nomaiņas dokumentācija precīzi iesniedzama pārvaldniekam – jābūt savlaicīgi iesniegtam gan maiņas aktam, gan katra skaitītāja sertifikātam.
Informācijai jābūt skaidri salasāmai, kā arī aktam un sertifikātam jābūt atsevišķi nofotografētiem. Ja dokumenti tiek sūtīti elektroniski, tiem visiem jābūt viena e-pasta pielikumā.
Kā norāda "Rīgas namu pārvaldniekā", tiešajos norēķinos par gāzi un elektrību šāda veida problēmas neesot novērotas ne ar infrastruktūru, ne ar uzskaites sistēmu, līdz ar to skaidri iezīmējas arī galvenais risinājums ūdens uzskaites problēmām: tiešie norēķini noteikti jāievieš arī ūdens pakalpojumu jomā!
"Šobrīd jaunais Pārvaldīšanas likums, kas ir izstrādes procesā, arī paredzēs šādu iespēju. Iespējams, tas arī ir vienīgais racionālais veids, kā to var sakārtot," pastāstīja Grenevica.
Arī Sarmītes gadījumā atpakaļejošais ūdens skaitītājs ir bijis uzstādīšanas firmas liela neizdarība, kas rezultējusies lielās problēmās. Kamēr jaunais Pārvaldīšanas likums vēl nav pabeigts un ieviests, ir jābūt īpaši uzmanīgiem, izvēloties ūdens skaitītāju meistarus – noteikti jāpārbauda, vai visa dokumentācija un akti ir precīzi un galu galā, vai skaitītājs vispār iet uz pareizo pusi.
Lai Sarmītes problēma tiktu atrisināta, vispirms viņai ir jāvēršas pie firmas, kas skaitītājus uzstādīja. Tad visi dokumenti, kas saistīti ar šo problēmu un firmas neizdarību, jāiesniedz "Rīgas namu pārvaldniekā", lai savukārt tas var vērsties pie "Rīgas ūdens", kur tiktu veikts pārrēķins.