4. studija

Iela par godu ezeram vai kaņieriem?

4. studija

Nopirkt - viegli, atteikties - neiespējamā misija

Kāpēc ideja par metro Rīgā laiku pa laikam atgriežas?

Mēģina atdzimt Rīgas metro rēgs; vāc parakstus tā izbūvei

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Rīdzinieki un pilsētvides aktīvisti ir skeptiski par nesen interneta portālā “manabalss.lv” iesniegto iniciatīvu par Rīgas metro izveidi.

1980. gados metro Rīgā nebija draugs. Tautas vēstures apziņā ir nostiprinājies viedoklis, ka pret metro būvniecību cilvēki protestēja, jo nevēlējās jaunu viesstrādnieku plūsmu uz Latviju.

Pilsētvides pētnieks Mārtiņš Eņģelis stāsta, ka viena no metro stacijām savulaik bija paredzēta tur, kur tagad atrodas “Galerija Rīga”. Viņš gan ir piesardzīgs par viedokli, ka metro savulaik netika uzbūvēts, jo cilvēki pret to protestēja. “Tas, iespējams, ir vispopulārākais viedoklis, kāpēc tas varēja notikt. Varbūt īstenībā tas ir arī lielais punkts uz “i”, jo metro plānošana sastapās ar daudz citādākām grūtībām.

Piemēram, no ģeoloģiskā vai finansiālā aspekta metro būtu ne vien dārgs, bet arī dārgākais metro Padomju Savienībā. Pilsēta bija uzbūvēta uz ļoti interesantas augsnes,”

norāda Eņģelis.

Iesniegtā iniciatīva “Par Rīgas metro sistēmas izveidošanu” manabalss.lv portālā kārtējo reizi sabiedrībā ir uzjundījušas spraigas diskusijas par to, vai metro ir vieta Rīgā vai nav.

Iniciatīvas autors, kāds Kapustina kungs, uzskata, ka Rīgas satiksmes problēmas var atrisināt ar metro izbūvi.

Viņš pats gan 4. studijai savu iniciatīvu nekomentēja.

Pilsētvides aktīvists un arhitekts Oto Ozols gan noraida šādu iniciatīvu, sakot, ka tā vietā labāk būtu uzlabot sabiedriskā transporta sistēmu. “Var uzlabot tramvaju satiksmi, dodot prioritāti pie luksoforiem, var integrēt dzelzceļu līnijas. Mums, piemēram, uz Bolderāju joprojām nav pasažieru vilciena. Tāpat var izveidot sabiedriskā transporta joslas autobusiem, trolejbusiem, lai tiem nebūtu jāstāv uz tiltiem. Tas ir veids, kā uzlabot daudz lētāk un vienkāršāk sabiedriskā transporta sistēmu, jo metro ir galēja, ļoti,  ļoti dārga un sarežģīta metode,” viņš norāda.

Arī raidījuma “4.studijas” aptaujātie rīdzinieki vairumā gadījumu ir noskaņoti pret metro. “Nē. (..) Man pietiek ar tramvaju un trolejbusu,” saka Rihards.

Kāds būs iznākums iniciatīvai par metro, rādīs laiks, taču nepaliek nepamanīts fakts, ka sabiedriskajā telpā ik pēc kāda laika metro tēma atgriežas un kļūst ļoti populāra. Kāpēc tas tā notiek? “Varbūt tas latvietis Rīgā meklē sajūtu būt svarīgam. Ja tev ir metro, tad tu esi metropolē; ja tev ir metro, tad tu esi lielpilsētā; ja tev ir metro, tad tu esi tāpat kā Londonā, Ņujorkā, Maskavā. Tātad tevi var ņemt vērā un tas mazākuma komplekss līdz ar to tiek slāpēts. Bet, no otras puses, ļoti daudziem cilvēkiem fiziski patīk metro,” pieļauj Eņģelis.

Sākotnējās aplēses liecina, ka viena kilometra metro  izbūve maksātu vidēji 200 miljonus euro

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti