4. studija

Kadiķu-bumbieru rūsa - nāvējoša sēne uzbrūk dārziem!

4. studija

Vai vilciens Gulbenes dzelzceļa stacijā piestās tikai četras reizes gadā?

Kāpēc neizdodas radinieka vietā samaksāt viņa telefona rēķinu?

Māsa vēlas samaksāt slimā brāļa telefona rēķinu, bet telekompānija atsaka

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Laikā nomaksāti rēķini ir svarīga lieta, taču reizēm dzīvē gadās tādas situācijas, kad to fiziski nav iespējams izdarīt, un tad šis pienākums jāveic kādam no tuviniekiem vai draugiem. Tomēr, izrādās, tas ne vienmēr var izdoties, ko pierāda Edītas Justeles pieredze – viņa vēlējās samaksāt sava brāļa telefona rēķinu, taču telekompānija atteikusi, jo sievietei nebija rēķina numura, kas esot sensitīvi dati.

Justele Latvijas Televīzijas raidījumā "4. studija" stāstīja, ka aprīļa beigās brālim kļuvis slikti ar veselību un viņš nonācis slimnīcā, kur pabijis diezgan ilgi. Tā kā Rīgā dzīvojošais brālis ir vientuļais pensionārs, viņš lūdzis māsu, lai nomaksā viņa parādus par dzīvokli, par gāzi un mobilā tālruņa pieslēgumu.

"Viss gāja gludi, līdz vajadzēja samaksāt rēķinu "Latvijas Mobilajam telefonam" (LMT). Tas nebija rēķins, kas bija man uz rokas, tā bija brīdinājuma vēstule," klāstīja sieviete. Viņai LMT skaidrots, ka rēķina samaksai nepieciešams tā numurs, kā parādnieka māsai nebija. "Izrādās, ka rēķina numurs ir ļoti sensitīvi dati. Ilgāku laiku es mēģināju pārliecināt, ka nekas slikts nenotiks, jo es vienkārši gribu samaksāt šo parādu. Man tas neizdevās."

Lai nomaksātu rēķinu, esot nepieciešami īpaši dokumenti. Justele no LMT sniegtās informācijas nopratusi, ka vēl esot nepieciešama kāda izziņa no ārstniecības iestādes. Uz to brīdi brālis jau bija pārvests uz pansionātu. Justele kļuvusi tik dusmīga, ka nolēmusi telekompānijai visu nepieciešamo dokumentu vietā aizsūtīt brāļa miršanas apliecību, jo vēlāk brālis diemžēl miris.  

Rēķina parāds nu jau veido 60 eiro, kas ir iekrājies par trim mēnešiem, un Justele jau ir nogurusi no šādas it kā elementāras rēķina nomaksas.

Tikmēr LMT pārstāve Ilze Saulīte skaidroja: "Apskatot šo konkrēto gadījumu, man ir jāsaka, ļoti žēl, ka šāds pārpratums radās un radīja arī skatītājas neizpratni. Pēc situācijas apraksta es saprotu, ka rēķina apmaksai kliente izmantoja bankas jau definēto maksājumu, kurā ir jau definēti lauki, un tur patiešām ir jānorāda rēķina numurs. Žēl par to, ka netika izmantota iespēja rīkoties vienkāršāk – paņemt bankas vietējo maksājumu, norādīt LMT maksājuma kontu, summu, kas bija redzama pretenzijas vēstulē un arī maksājuma mērķī varēja norādīt šīs te pretenzijas vēstules numuru."

Tātad pie vainas bijis tas, ka Justele mēģinājusi cita rēķinu nomaksāt caur definēto maksājumu, kas ir paredzēts kā automātisks process – kur viss jau sagatavots ērtākai ikmēneša rēķinu nomaksai. Taču šajā gadījumā, kad nav zināms klienta numurs, tas neizdosies.

Parādu vajadzējis vienkārši apmaksāt ar LMT rekvizītiem un norādīt sev pieejamo informāciju.

"Šeit pat tas risinājums būtu bijis pavisam daudz, daudz vienkāršāks, nekā varbūt sanāca, jo kliente varbūt tajā situācijā apjuka un nesaprata, ka var veikt arī vienkāršu maksājumu! Nav jāņem noteikti šis te definētais maksājums," skaidroja Saulīte. Galvenais, ka ir norādīts par ko tiek maksāts un, protams, ka vispār ir samaksāts.

Runājot par rēķina sensitīvo numuru, LMT pārstāve teica: "Jā, rēķins ir personas dati. Jo tas attiecas uz identificētu vai identificējamu personu. Mēs jau zinām, ka rēķins tiek izrakstīts konkrētai personai. Savukārt rēķina numurs ir konkrētās personas rēķina identifikators. Turklāt rēķins arī satur ļoti daudz personīgas informācijas, tādēļ arī mēs pret to ļoti nopietni izturamies."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti