Dīvainos iegriezumus cīsiņos Agnese pamanījusi jau vairākkārt, un šis fakts uzvedinājis uz nelāgām aizdomām, ka nepārdotie produkti tiek pārpakoti.
Šoreiz Agneses vērīgajai acij bija patrāpījušies Gaļas nama "Ādaži" ražotie cīsiņi. Ražotnē skaidroja: lai produkts ieņemtu vajadzīgo formu, sākumā masa tiek iepildīta zilā polimēra apvalkā. Iegriezumus veido speciāla iekārta, kas radīta apvalka noņemšanai.
"Iekārtas princips ir tāds, ka katram cīsiņam pa vidu iziet cauri tāds nazis. Ļoti, ļoti ass, un ar tvaika palīdzību atveras tas apvalks un reāli izbirst notīrīts cīsiņš. Un visiem, visiem cīsiņiem, ja apskatīsieties, vidusdaļā ir tāds iegriezums, ko atstāj tas nazis," skaidroja SIA "Gaļas nams - Ādaži" kvalitātes vadītāja Taisija Gromova.
Masveida ražošanā šādas iekārtas tiekot izmantotas, lai cīsiņš no zilā apvalka nebūtu jāmizo ar rokām, un iegriezums esot "tehnoloģiskais bojājums".
Tas nekādā gadījumā neietekmē produkta kvalitāti, aplūkojot Agneses iesūtītās cīsiņu fotogrāfijas, apliecināja Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) pārstāvis, un atzina – šis ir dienesta ikdienā neierasts, bet visai interesants jautājums.
"Šādas te sūdzības nav bijušas. Un arī, atbildot uz šīs skatītājas jautājumu, vai tas varētu būt saistīts ar pārpakošanu, ja mēs ar šo pārpakošanu saprotam vienu un to pašu, tad tas nekādā gadījumā nav saistīts," apstiprināja PVD Dzīvnieku izcelsmes produktu ražošanas uzraudzības daļas vadītājs Andris Vaiders.
Tomēr Agnesi samulsinājuši ne tikai iegriezumi, bet arī "piedeva", kas atradusies vienā no cīsiņiem, – plēves gabaliņš. Sieviete gan piebilda, ka cīsiņu garšai neesot bijis ne vainas, ēduši arī kaķi.
Gan PVD, gan ražotājs atzina – zilajam plēves gabalam cīsiņā nav jāatrodas, tas kvalificējams kā svešķermenis. Vaiders apsolīja šo faktu lūgt inspektoriem pārbaudīt un noskaidrot, kāda kontrole tiek nodrošināta no uzņēmuma puses.
Gromova paskaidroja, ka zilais plēves gabaliņš palicis produkta iekšpusē, jo to piespieduši naži, kas, iespējams, kļuvuši neasi. Saņemot šo ziņu, naži esot nomainīti un iekārtai veikta tehniskā apskate.
"Mēs ļoti atvainojamies klientei par tādu neatbilstību. Mēs vienmēr esam gatavi sniegt cilvēkam atbilstošu produktu," pauda Gromova.