4. studija

Vai tilts pār Lielupi ir pārāk šaurs un bīstams?

4. studija

Surdo tulkojums. Ceturtā studija

Kāpēc «Rīgas ūdens» vēl gadu pēc navēs plāno sūtīt rēķinus mirušam cilvēkam?

Kas notiek ar dažādiem rēķiniem un līgumiem klienta nāves gadījumā?

Vai, cilvēkam dodoties mūžībā, līdz ar aizgājēju aiziet arī rēķini un līgumi? Kādai rīdziniecei pēc vīra zaudējuma turpina pienākt SIA "Rīgas ūdens" rēķini uz aizgājēja vārda, un vienoties par līguma pārslēgšanu līdz šim nav izdevies, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija", kas skaidroja, kāda prakse klienta nāves gadījumā ir dažādu ikdienā svarīgu pakalpojumu sniegšanas uzņēmumos.

Raidījuma skatītāja Inta Daina, kura kārto dažādus dokumentus saistībā ar vīra aiziešanu mūžībā, veiksmīgi pārslēdza līgumus un visu nokārtoja ar LMT, kā arī atkritumu apsaimniekotāju "Altus Vide". Viņa stāstīja: "Ar "Elektrum" bija drusciņ problēma, jo tas ir pilnīgi atteicies no klientu apkalpošanas centriem klātienē. Pateicoties tam, ka drusku kaut ko saprotu no interneta, bija atsaucīga darbiniece, kas palīdzēja, praktiski tur nebija tādas problēmas. Problēmas sākās nedaudz ar "tet", jo laikam viņi arī ir reducējuši savus darbiniekus un tāpēc ir tikai veikals "Spicē" – tur man pastāstīja, kas jādara, bet arī brīdināja, ka diez vai paspēšu novembra sākumā to izdarīt."

Tomēr lielākie sarežģījumi sākās, kad sieviete vēlējās pārslēgt līgumu ar "Rīgas ūdeni". "(..) Man atbildēja, ka līgumu ar mani neslēgs, jo man nekas nepieder, līgumu slēdz tikai ar īpašnieku. Es saku, ka īpašnieks mainīsies pēc gada. Visu gadu sūtīsiet mirušam cilvēkam rēķinus? Jā, mēs jau varam sūtīt jums rēķinus, bet vienalga viņa vārds un uzvārds parādīsies rēķinā," saziņu ar iestādi atstāstīja sieviete.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane norādīja: "No mūsu viedokļa mēs vienmēr skatāmies, ka līgums ir starp divām pusēm – pakalpojumu sniedzēju un patērētāju. Šajā gadījumā diemžēl patērētājs ir aizgājis. Kamēr nav kādas jaunas līgumattiecības vai nav tiesiskā pamata, ar ko slēgt jaunās līgumattiecības, iespējams, ka situācija kādu laiku ir šāda." 

Uzņēmumu prakse klienta nāves gadījumā

"4. studija" skaidroja, kāda ir kārtība dažādos uzņēmumos, ja rēķinu maksātājs devies mūžībā.

"Latvenergo" viss ir izdarāms ātri un vienkārši, pat nav vajadzīgs iesniegt miršanas apliecību. AS "Latvenergo" Mārketinga un klientu apkalpošanas direktore Solvita Linde norādīja: "Tāpat kā mēs paši monitorējam sadarbībā ar PLMP faktu, vai klienti nav aizgājuši mūžībā, ja šādu faktu konstatējam, vai arī, ja uzzinām no radiniekiem, tad, protams, mums nav pamata turpināt līguma attiecības ar personu, kura ir mirusi. Līdz ar to mēs aicinām tos lietotājus, kuri patērē šo elektroenerģiju, un, ja viņi vēlas turpināt, tad var pārslēgt līgumu uz sava vārda."

Arī interneta un televīzijas pakalpojumu saņēmēju var nomainīt bez problēmām, tomēr ir vietas, kur nepieciešams iesniegt miršanas apliecību.

Uzņēmuma "tet" sabiedrisko attiecību un korporatīvās komunikācijas vadītāja Laura Jansone norādīja: "Līdz nav zināms fakts par saistībām ar pakalpojumu saņēmēju, līgums netiek ne mainīts, ne lauzts. Līdz ar to šādās situācijās, kad netiek saņemta informācija par klienta nāvi, rēķini tiek turpināti izrakstīt, tas ir – līdz brīdim, kad saņemam pieteikumu par pakalpojuma noņemšanu vai arī līdz brīdim, kad notiek pārreģistrācija par pakalpojumu uz citu personu. Tāpēc vienmēr aicinām klientu tuviniekus maksimāli ātri mūs informēt e-pastā, pa pastu vai klātienē, iesniedzot miršanas apliecības kopiju, lai mēs zinātu par konkrēto situāciju un attiecīgi rīkotos."

Tomēr ar "Rīgas ūdens" pārstāvjiem komunikācija nebija tik veiksmīga, un tur turpina izrakstīt rēķinus nelaiķim.

Inta Daina stāstīja: "... bet "Rīgas ūdens" kategoriski, tikai pēc gada, tikai ar īpašnieku. Es nezinu, kas notiktu tad, ja es nemaksātu. Atslēgtu to ūdeni? Viņiem jau ir vienkārši, aizbrauktu uz ielas vidu, atslēdz."

"Rīgas ūdens" pārstāvji klātienē ar "4. studiju" nevēlējās tikties, tomēr piedāvāja risinājumu – uzņēmuma Komunikācijas daļas vadītāja Ieva Upleja sacīja: "Ja notārs vēl nav pieņēmis lēmumu mantojumu lietā un radinieki faktiski ir šo pakalpojumu lietotāji, kā es saprotu, vēlas rēķinu saņemt uz sava vārda, tad mēs aicinām SIA "Rīgas ūdens" iesniegt iesniegumu pagaidu vienošanās noslēgšanai. Šāds risinājums ir iespējams. Mēs slēdzam pagaidu vienošanos ar faktiskajiem lietotājiem līdz mantojumu dokumentu sakārtošanai."

Iespējams, kaut kas arī esot greizi nogājis komunikācijā, jo ne visi telefonzvanu operatori esot gatavi neparastu situāciju skaidrošanai. "Iespējams, kādreiz tā arī ir – viens otru nesaprot, jo šis ir tāds [jautājums], ka juridiski, korektam tam risinājumam, formulējumam jābūt. Es vēlreiz aicinātu sazināties, mūsu operatori noteikti paskaidros, arī risinās šo jautājumu. Tātad iesniegums par pagaidu vienošanos," sacīja Upleja.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti