4. studija

4. studija

4. studija

Kāpēc aptur kriminālprocesu un vai tas ietekmē valsts kompensācijas izmaksu?

No kā atkarīga temperatūra sabiedriskajā transportā?

Kāda temperatūra ir jānodrošina sabiedriskajā transportā?

Sabiedriskajos transportlīdzekļos temperatūrai jābūt tādai, lai cilvēki justos komfortabli, ir arī pieņemti noteikumi par minimālo un maksimālo temperatūru. Vecajos transporta līdzekļos atbilstīgu temperatūru ir grūti nodrošināt.

Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija" saņēmis skatītājas vēstuli par to, ka transportlīdzekļos "nenormāli kurinot". Bet cilvēki taču tajos sēž ar ziemas jakām, sakarst un tad dodas ārā, kur ir gan kārtīgi mīnusi, gan lietus un vējš. Tad jau neesot ko brīnīties, ka daudzi saslimst! Kāda tad ir temperatūra sabiedriskajā transportā un vai tā vispār ir pasažieriem komfortabla? Īpaši šīs ziemas mainīgajos laikpstākļos, kad ik pārdienas biezie mēteļi jāmaina pret plānākiem, un tad otrādi.

Atbildot uz jautājumu – kādai temperatūrai ir jābūt sabiedriskajā transportlīdzelī un pēc kādiem principiem tā tiek uzstādīta –, AS "Pasažieru vilciens" Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Sigita Zviedre skaidro, ka "primāri jau mēs vadāmies pēc tā, kas ir teikts pakalpojumu sniegšanas līgumā, kas ir noslēgts ar Autotransporta direkciju, kur ir noteikts, ka līdz jauno vilcienu nonākšanai apritē temperatūrai vilcienos ir jābūt ne zemākai kā 14 grādi. Šajā līgumā ir paredzēts, ka, padodot vilcienu pasažieriem iekāpšanai, temperatūrai ir jābūt ne mazākai kā 10 grādi, attiecīgi, pirmās stundas laikā braucot, temperatūrai ir jāsasniedz 14 grādi."

"Elektrovilcienos šobrīd, kad esam ieviesuši elektrotaupības risinājumus, temperatūra brauciena laikā ir ne mazāka kā 14–16 grādi. Tas nozīmē to, ka tajā mirklī, kad temperatūra salonā sasniedz 16 grādus, apkure automātiski atslēdzas.

Tas ir viens no pasākumiem, kurus mēs ieviesām energotaupības nolūkos, proti, vakara reisos un nakts reisos, kuros ir mazāks pasažieru skaits, mēs apsildām vagonus pietiekamā skaitā, kur visiem šiem pasažieriem sasēsties, proti, tad ir jau redzami tumsā vagoni, kuros ir tikai dežūrapgaismojums, kas ir tumšāki, tad tajos pasažieriem nevajag kāpt, vajag kāpt tajos, kur ir spilgtāks apgaismojums, jo ir skaidrs, ka tie ir apsildāmie vagoni," pauda Zviedre.

"Mums ir gan elektrovilcieni, gan dīzeļvilcieni, savukārt dīzeļvilcieni ir gan vecā tipa, gan modernizētie dīzeļvilcieni, un tas savukārt nozīmē to, ka vecā tipa dīzeļvilcienos braukšanas laikā, tad, kad vilciens jau ir iesilis, temperatūra sasniedz 18–20 grādus, savukārt modernizētie dīzeļvilcieni, tie, kuriem jau iekšā ir iestrādāta klimata kontrole, tur braukšanas laikā temperatūra sasniedz 20–22 grādus."

SIA "Rīgas satiksme" sabiedrisko attiecību speciāliste Inese Rozīte skaidroja, ka "transportlīdzekļi, kas atrodas mūsu parkā, ir dažāda vecuma, tāpēc ir gan jaunāki, gan vecāki, līdz ar to ir ļoti grūti pateikt, tieši pēc kāda principa mēs darbojamies. Bet noteikta kārtība ir, un pavisam noteikti ziemas sezonā vai, sākoties rudenim, sabiedriskajā transportā apkure vispār tiek ieslēgta, ja ir +7 grādi."

Arī "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļu temperatūras amplitūdā lielu lomu spēlē tas, cik vecs ir konkrētais tramvajs vai autobuss.

Rozīte: "Mēs ieslēdzam siltumu, lai temperatūra būtu 20 grādu robežās tajos transportlīdzekļos, kuros tas ir iespējams. Ja transportlīdzeklis ir vecāks, viņam šādu termostatu nav, mēs ieslēdzam šajā transportlīdzeklī pilnu siltuma padevi. Vecākajos transportlīdzekļos noteikti tas ir viens režīms – tas ir vai nu karsts, vai nu auksts!"

Pilsētas sabiedriskajam transportam starp pieturām bieži atveras un aizveras durvis, tādēļ reizēm pasažieri lielu siltumu var arī nejust. Bet, kā norāda "Rīgas satiksmē", ja ir pārlieku karsts vai auksts, pasažieri var šoferim arī palūgt temperatūru mainīt. "Mēs savukārt lūdzām pasažieru viedokli par to, cik svelmaini karsts vai stindzinoši auksts ir sabiedriskajā transportā!"

Arī reģionālajos autobusos ir sava "temperatūras kārtība".

VSIA "Autotransporta direkcija" pārstāve Sanita Heinsberga skaidroja, ka "temperatūrai reģionālajos autobusos būtu jābūt no 16–24 grādiem salonā, un to jebkurā reisā nodrošina – vai tās ir vietējās nozīmes, vai starppilsētu –, tam jābūt nodrošinātam vai nu ar klimata kontroli, vai ar ventilācijas iekārtām, vai kondicionieri."

Līdz 2024. gadam visos reģionālajos autobusos būs vienotas kvalitātes prasības, kas ļaus izvairīties no iespējamas pārkaršanas vai salšanas.

Lielākās problēmas ar temperatūru ir tieši vecajos transportlīdzekļos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti