4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Kā rīkoties, ja regulāri saņemat svešiem cilvēkiem adresētu korespondenci?

Kā rīkoties, ja jūsu pastkastītē regulāri nonāk svešas vēstules

Kā rīkoties, ja jūsu pastkastītē regulāri nonāk citiem adresēta informācija, un kā cīnīties, lai šādus sūtījumus vairs nesaņemtu, skaidroja LTV raidījums “4. studija”

Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē skaidroja, ka tās kompetencē ir Iedzīvotāju reģistrs, un, līdz ko mainās personas deklarētā dzīves vietas adrese, šie dati parādās Iedzīvotāju reģistrā. Iedzīvotāju reģistru izmanto valsts pārvalde, valsts iestādes, līdz ar to attiecībās ar pašvaldību vai valsts pārvaldes iestādēm principā viss būs kārtībā.

Līdzīgi ir arī ar bankām, kurām gan ir cits ceļš, kā bankas tiek klāt pie šiem datiem, bet arī bankas zina jaunās adreses.

Taču problēmas visbiežāk ir tieši ar sūtījumiem no dažādiem uzņēmumiem, telekomunikāciju pakalpojumu vai elektrības rēķiniem. Turpina pienākt dažādu uzņēmumu lojalitātes programmu piedāvājumi un daudz kas cits. Kā var atbrīvoties no šādu svešiem cilvēkiem sūtītu vēstuļu saņemšanas?

“Pirmkārt, nevērt šos sūtījumus vaļā, un labākā iespējamā rīcība droši vien būtu atgriezt šos  sūtījumus “Latvijas pastā”, un tālāk jau tā ir “Latvijas pasta” kompetence - ko viņi dara ar šiem  sūtījumiem,” ieteica Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārstāvis Ģirts Pommers.

“Latvijas pasts” šajā gadījuma izpilda starpnieka lomu – pieņem no sūtītāja korekti noformētu un apmaksātu sūtījumu un piegādā uz to adresi, kāda ir norādīta uz sūtījuma. Pasta rīcībā nav informācijas, kādas personas dotajā brīdī dzīvo vai uzturas šajā adresē, tādēļ nav nekāda pamata šo sūtījumu nepiegādāt.

“Latvijas pasts” iesaka citam adresātam sūtītās vēstules nodot pastā, un pasts to nodos atpakaļ piegādātājam. “Mēs veiksim atzīmi uz sūtījuma par to, ka šāds adresāts nav sastopams minētajā adresē un nogādāsim atpakaļ sūtītājam. Tas mainīs to, ka mēs painformēsim sūtītāju, ka šādu personu šeit nevar sastapt,” skaidroja VAS “Latvijas pasts” Kvalitātes vadības daļas vadītājs Kārlis Udrass.

Klientiem ir pienākums ziņot uzņēmumiem, ka ir mainīta dzīvesvietas adrese, taču bieži vien tas netiek izdarīts.

Skaidrs, ka jaunajiem iemītniekiem skraidīt uz pastu, lai tur nogādātu svešus sūtījumus, ir laika tērēšana, taču ir cerība, ka uzņēmumi veiks labojumus savās sistēmas, ka konkrētais klients norādītajā adresē nedzīvo.

Sazinoties ar vairākiem uzņēmumiem, raidījums noskaidroja, ka, arī piezvanot un izstāstot, ka viņu klients šajā adresē vairs nedzīvo un nav deklarēts, visticamāk, sveši sūtījumi vairs nenonāks jūsu pastkastītē.

“Ja mēs saņemam personas lūgumu, ka konkrētais īpašums pieder viņam un tajā vairs nedzīvo “Tele2” klients, tad mēs mūsu klientam nosūtām īsziņu ar lūgumu precizēt jauno adresi, uz kuru sūtīt rēķinu, un uz iepriekšējo adresi rēķinu vairs nesūtām,” informēja SIA “Tele2” pārstāvis Oskars Fīrmanis.

“Jaunais īpašnieks kopā ar konkrētākiem klienta datiem var mums paziņot informāciju par to, ka mūsu klienta vietā saņem sūtījumus. Tādā situācijā “Tet” darbinieki sazināsies ar to personu, ar kuru ir noslēgts līgums, un vienosies par tālākajām rīcībām,” stāstīja SIA “Tet” pārstāve Lāsma Trofimova.

Ir jāatceras, ka citiem cilvēkiem sūtītus rēķinus, vēstules, atgādinājumus vai brīdinājumus nedrīkst vērt vaļā un tas ir likumpārkāpums. Protams - kurš gan to fiksēs, bet tā ir elementāra cieņa pret cita privātumu!  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ikdienai
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti