Rīta Panorāma

Laika ziņas

Rīta Panorāma

Krievijas armija atkal apšaudījusi Zaporižjas AES

Kā izvēlēties ziemas riepas?

Kā izvēlēties ziemas riepas?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Kā jau katru gadu ierasts, liela daļa autovadītāju savus spēkratus ar ziemas riepām aprīko pēdējā brīdī. Pie riepu maiņas punktiem vērojamas rindas. Kā izvēlēties saviem braukšanas paradumiem un Latvijas klimata apstākļiem atbilstošākās ziemas riepas?

"Cilvēki pārsvarā izvēlas vidējas klases riepas – ziemas riepas vai radžotas riepas. Vissezonas riepas mazāk," Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" skaidroja MMK riepu centra vadītājs Zigmārs Gemis. "Tās parasti izvēlas cilvēki, kuriem tūlīt, tūlīt jāiet auto apskate. Var pataustīt  vienmēr, paskatīties.

Ja riepa ir mīksta, tā būs vairāk piemērota ziemai.

Ir riepas, kuras jūs pataustāt, un tās ir tādas kokainas, nav tik elastīgas. Tās vairāk būs piemērotas tieši vissezonas apstākļiem, braukt gan ziemā, gan vasarā. Vēl ir riepas, kurām ir pavisam ciets sastāvs, kas saucas Eiropas tipa ziemas riepas, kur ziemā ir +2; +3 grādi."

Latvijas klimata apstākļiem tomēr vispiemērotākās būs skandināvu tipa mīkstā sastāva riepas. Biķernieku trases direktors Normunds Lagzdiņš stāsta, vissezonas riepas noteikti nebūtu viņa pirmā izvēle.

"Ja mēs skatāmies no tāda braukšanas kvalitātes viedokļa, tad mēs zinām to, ka tas, kas der visam, neder nekam. Nav arī tādu apavu, kas der tikpat labi vasaras karstumā kā ziemas aukstumā," uzskata Biķernieku kompleksās sporta bāzes vadītājs Normunds Lagzdiņš.

Autovadītājiem, izvēloties ziemas riepas, jāvadās pēc tā, pa kādiem ceļiem ikdienā visvairāk būs jāpārvietojas, viņš paskaidroja. Ja pa lauku ceļiem vai ceļiem, kas netiek tik bieži tīrīti un kaisīti ar sāli kā šosejas un pilsētu ielas, tad radzes būs īstais risinājums.

"Savukārt, ja esat pilsētā, noteikti vajadzība pēc radzēm nav tik liela.

Riepas ar radzēm uz labi notīrīta ceļa nekādu efektu nedos. Bieži vien pat dod pretēju efektu – tās vairāk slīd," pavēstīja Lagzdiņš.

Ziemas riepu izvēlē svarīgākais ir nevis protektors, bet gumijas sastāvs, stāstīja Lagzdiņš. Pirms iegādes ir vērts internetā papētīt riepu testus, uzzinot, kā tās uzvedas dažādos laika apstākļos, salīdzinot ar citām riepām.

"Ja jūs gribat manu personisko viedokli dzirdēt, tad nepērciet vislētākās riepas un nepērciet arī visdārgākās. Taisnība vienmēr ir kaut kur pa vidu," ierosināja Lagzdiņš. 

Viņš arī aicināja autovadītājus pārbaudīt, vai ziemas riepām, ar kurām braukts iepriekšējās sezonās, nav nodilis protektors. Jāatceras, ka protektora dziļumam ir jābūt tādam, lai tas ziemas beigās nebūtu mazāks par 4 milimetriem.

Kvalitatīvas lietotas ziemas riepas būs tikai īslaicīgs risinājums. Jārēķinās, ka tās nekalpos tik ilgi kā jaunas. Visticamāk, skatoties ilgtermiņā, finansiāli lētāk būtu iegādāties jaunas riepas nekā katru gadu lietotas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti