4. studija

Banku draudzības beigas "sit pa kabatu" klientiem

4. studija

Vai Rīgā atvērts Starbucks?

Ģimenes biļešu politika - stereotips vai aprēķins

«Ģimenes biļetes» paredz tikai vienam ģimenes modelim

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem un 3 mēnešiem.

Lai arī ģimenes mūsdienās mēdz būt dažādas, tomēr reizēm uzņēmumi tā saucamās “ģimenes biļetes” piedāvā vien konkrētam ģimenes modelim.

Piemēram, kāda daudzbērnu ģimene tviterī jautā, kāpēc atpūtas vietas piedāvā atlaides vien tikai tādām ģimenēm, kurās ir konkrēts cilvēku skaits.

“"Līvu akvaparkā" skaidri pateica: ģimenes biļetes ir tikai tad, ja ir divi pieaugušie. Ko man bez tā otra pieaugušā darīt? 1+4 bērni nav ģimene!” liecina ieraksts tviterī.

Sociālantropologs Klāvs Sedlenieks norāda, ka šādi formulējumi izriet no stereotipiem par to, kas ir ģimene.

“Ģimene ir divi vecāki, un viens vai divi vai trīs bērni. Tikai tā. Tad viņi šādu piedāvājumu dod. Viņi nav padomājuši par to, ka mums ir ārkārtīgi daudz ģimeņu, kuras ir mazliet citādākas,” saka Sedlenieks.

Arī Centrālās statistikas pārvaldes dati norāda, ka tādu ģimeņu, kurās ir tēvs, māte un divi bērni, Latvijā ir vien 5%.

Tomēr šādu stereotipu par ģimeni izmanto visai bieži. Piemēram, Jaunmoku pils Tukuma novadā un Jelgavas mākslas muzejs piedāvā ģimenes biļeti tikai formātā, kurā vecākiem ir jābūt divatā. “Daļa no mārketinga stratēģijas ir sevis pozicionēšana noteiktā veidā. Ja mēs esam ģimenēm draudzīgs vai sabiedrībai draudzīgs uzņēmums, tad tajā iekļaujas jautājums par ģimeni. Taču ir jautājums, kāpēc ģimene neatbilst ģimenes realitātei?” retoriski jautā Sedlenieks.

“Līvu akvaparks” savu atlaižu politiku bija gatavs tikai paust rakstiski. “(…) Atbilstoši uzņēmuma izstrādātajai biļešu cenu politikai ģimenes biļete piemērojama gadījumos, kad akvaparku apmeklē divi pieaugušie un viens bērns.

Šos kritērijus nosaka katrs uzņēmējs pats atbilstoši saviem biznesa apsvērumiem, un tas nav saistāms ar uzņēmēja attieksmi pret kādu no šīm grupām,” teikts vēstulē.

Mārketinga speciālisti stāsta, ka šeit darbojas tā saucamais “čeka princips”, jo, kad uzņēmums klientiem dod atlaidi, tas vēlas kompensēt radītos zaudējumus. “Iedodot atlaidi diviem pieaugušajiem un pēc tam diviem pieaugušajiem patērējot papildus pakalpojumus, var iegūt un dabūt atpakaļ šo atlaidi,” skaidro mārketinga aģentūras “Weekend” partneris un stratēģiskais plānotājs Edgars Pētersons. “Savukārt, ja ir viens pieaugušais, viņš nepatērēs papildu ūdeņus, sulas, un citus pakalpojumus, lai šo atlaidi kompensētu,” norāda Pētersons.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti