Fotoradari fiksē arī auto tehnisko apskati un OCTA derīgumu

Latvijā šobrīd uzstādīti 63 stacionārie fotoradari. To galvenā funkcija ir uzlabot satiksmes drošību, liekot autovadītājiem samazināt braukšanas ātrumu. Tomēr fotoradari var ne tikai fiksēt atļautā ātruma pārsniegšanu, bet arī konstatēt, vai automašīnas pa ceļiem pārvietojas ar izietu tehnisko apskati un vai tām ir derīga transportlīdzekļa īpašnieka obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polise.

Pērn policija gandrīz 7000 autovadītāju noformējusi protokolus par transportlīdzekļa vadīšanu bez tehniskās apskates. Vēl aptuveni 9000 protokolu noformēti par pārvietošanos ar spēkratiem, kuriem nav derīga OCTA. Sods par pirmo pārkāpumu ir no 55-120 eiro, kā arī divi soda punkti. Par otro pārkāpumu 85-120 eiro plus divi soda punkti.

"Šīs divas lietas ir ļoti būtiskas nevis tāpēc, ka valsts ir izdomājusi cilvēkus sodīt, bet tāpēc, ka cilvēkiem tas ir nepieciešams. Tehniskā apskate nozīmē, ka mašīna ir tehniskā kārtībā un OCTA nozīmē, ka visi cietušie, kas cietīs jūsu vainas dēļ, saņems atlīdzību. Ja nebūs apdrošināšanas, tad atlīdzība vienalga tiks maksāta, bet citi maksās par jums un pēc tam būs piedziņas prasība pret cilvēku, kas izraisījis liekas problēmas, kurām nebūtu jābūt," klāsta Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes loceklis Juris Stengrevics.

Līdz šā gada 4.februārim gan policijas ekipāžas, gan arī 63 stacionārie fotoradari visā Latvijā īpašas akcijas laikā pastiprināti kontrolēs, vai transportlīdzekļiem ir izieta tehniskā apskate un vai vadītāji ir iegādājušies OCTA polisi.

"Visa plūsma tiek pārbaudīta, visi sabildēti un pēc tam mēs varam izdarīt secinājumus, un tie, kuri ir pārkāpuši, tiem tiks nosūtīti protokoli, un cilvēkam jāmaksā sods," teic Stengrevics.

Šāda akcija Latvijā tiek rīkota pirmo reizi. Tehniski tas ir visai sarežģīts pasākums, jo jāapstrādā milzīga datu plūsma. Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) stāsta – radaru pamatuzdevums ir fiksēt ātruma pārkāpējus, tāpēc uz akcijas laiku nedaudz tiks mainīti fotoradaru uzstādījumi. Tomēr tas nenozīmē, ka pārkāpēji pēc 4.februāra varēs atviegloti uzelpot.

"Šādu statistiku savākt nav neiespējami jebkurā citā dienā, jebkurā citā laikā. Tas prasa nedaudz izmainīt fotoradaru uzstādījumus un paanalizēt plūsmu," saka CSDD direktora vietnieks Ģirts Rorbaks.

Arī policijā atgādina – tehniskās apskates iziešana un OCTA iegāde ir ikviena autovadītāja un pārējo ceļu satiksmes dalībnieku interesēs. Tas ir drošības jautājums, jo pa ceļiem ir jāpārvietojas transportlīdzekļiem, kas ir labā tehniskā kārtībā.

"Šīs akcijas laikā varēsim izdarīt secinājumus, kur vairāk šīs problēmas ir. Laikam jau mazāk problēmu ir tieši galvaspilsētā, jo satiksmes intensitāte un policijas kontrole ir lielāka nekā ārpus galvaspilsētas," spriež Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Ja nelīdz arguments par drošību, tad jāatgādina, ka patiesībā lētāk ir nopirkt apdrošināšanu un iziet tehnisko apskati, jo par piedalīšanos satiksmē bez OCTA vai tehniskās apskates policija autovadītāju diennakts laikā var sodīt vairākkārtīgi.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Ikdienai
Dzīve & Stils
Jaunākie
Populārākie
Interesanti