Rīta Panorāma

Krievijas skolā notikusi apšaude

Rīta Panorāma

NASA eksperimentā maina asteroīda trajektoriju

Redzi sliedes – nopauzē!

Dzelzceļa inspektors: Zem vilciena pakļuvušie visbiežāk gulējuši sliežu tuvumā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

15 negadījumi ar 12 bojāgājušajiem, no kuriem kāds klausījies mūziku austiņās, kāds ar divriteni šķērsojis tiltu, vēl kāds vienkārši aizmidzis uz sliedēm. Šie ir daži no gadījumiem, kā šogad cilvēki gājuši bojā uz dzelzceļa. Lai gan gads vēl nav beidzies, uzņēmumā "Latvijas dzelzceļš" norāda, ka jau tagad ir par vienu letālu gadījumu vairāk nekā pērn, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "Rīta Panorāma".

Cilvēku neuzmanība un pārgalvība – galvenie iemesli, kāpēc cilvēki pakļūst zem vilciena, ja neskaita pašnāvību gadījumus, uzsvēra VAS "Latvijas dzelzceļš" galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners. "Lielākajā daļā negadījumu cilvēks ir vai nu gulējis uz sliedēm, vai starp sliedēm, vai blakus sliedēm starp peronu un sliedēm. Liekas, pavisam neprātīgi stāsti, bet tādi viņi ir."

Vēl kāds cilvēks gājis bojā, braucot ar divriteni pāri dzelzceļa tiltam. Austiņās klausījies mūziku un nav dzirdējis tuvojamies vilcienu. Notikuši arī vairāki negadījumi, kuros iesaistīti citi transportlīdzekļi.

"Šogad ir apbrīnojami gadījumi. Cilvēks ar automašīnu iebrauc braucošā vilcienā. Vairākas reizes tā šogad ir bijis. Ļoti grūti to izskaidrot racionāli," stāstīja Zvaners. 

Uzņēmumā "Pasažieru vilciens" norāda, ka satiksmes negadījumi ar cilvēkiem rada psihoemocionālas traumas mašīnistiem un konduktoriem. "Pēc tam šiem cilvēkiem tiek nodrošināts psihoterapeita atbalsts, kā arī rehabilitācija. Tomēr pēc kolēģu stāstītā, šos gadījumus viņi neaizmirst," apliecināja AS "Pasažieru vilciens" pārstāve Sigita Zviedre.

Negadījumi arī būtiski ietekmē vilcienu satiksmi, liekot pasažieriem piespiedu kārtā mainīt savus plānus.

"Vidēji tas ir no 30 minūtēm līdz divām stundām," vēstīja Zviedre. "Ir nepieciešams izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību un Valsts policiju. Vilcienu kustību var atsākt tikai pēc tam, kad tam ir devis piekrišanu Valsts policijas pārstāvis. Skatoties pēc tā, cik liela ir vilcienu kustības intensitātē šajā līnijā, reizēm ir tā, ka ir nepieciešams atcelt vai aizkavēt arī nākamo vilcienu."

"Latvijas dzelzceļš" ik gadu rīko informatīvas kampaņas, aicinot cilvēkus būt piesardzīgiem sliežu ceļa tuvumā, aicinot apstāties pirms brauktuves šķērsošanas.

"Nopauzēt arī viedtelefonā saraksti ar draugu. Nopauzēt mūziku, izņemt austiņas. Nopauzēt filmu, ko varbūt tajā brīdī, ejot pa ielu, kāds ir izdomājis paskatīties," ieteica VAS "Latvijas dzelzceļš" pārstāve Agnese Līcīte.

"Kapuce jānovelk, iespējams, savs domu karuselis jāaptur, lai mēs varētu veltīt pāris sekundes un pārliecināties, vai netuvojas vilciens," uzsvēra tehniskais inspektors Zvaners. "Un tad droši šķērsosim sliedes."

Sākoties jaunajam mācību gadam, "Latvijas dzelzceļš" aicina arī vecākus ar bērniem pārrunāt drošības jautājumus, kā uzvesties sliežu ceļa tuvumā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti