Pēc viņas sacītā, VDI rīcībā ir informācija, ka mobilo sakaru operatori, izvēloties personas, kam zvanīt un piedāvāt iespēju mainīt operatoru, nejauši izvēlas personas, kam zvanīt, un numura kombināciju ģenerē dators.
"Līdz ar to operators nezina, kam viņš īsti piezvana. Līdz ar to tā nav personas datu apstrāde likuma izpratnē," stāstīja Graudiņa.
Tomēr jebkurā gadījumā personai ir tiesības mobilo sakaru operatora pārstāvim, kas piedāvā mainīt operatoru, pajautāt, no kurienes iegūts tālruņa numuru un kāds ir zvanīšanas mērķis. Tāpat personai ir tiesības lūgt mobilo sakaru operatoram, lai vairs nezvana un neizsaka piedāvājumu mainīt mobilo sakaru operatoru.
Saskaņā ar likumu, fiziskajām personām komerciālos paziņojumus var piedāvāt tikai tad, ja fiziskā persona tam piekrīt.
"Līdz ar to, ja operators zvana, tad fiziskā persona var iebilst, lai vairs nezvana. Līdz ar to, lai tas numurs tiktu ielikts vai nu melnajā sarakstā vai kaut kādā tajā sarakstā, lai vairs mobilo sakaru operatori nezvanītu un nepiedāvātu komerciālus piedāvājumus," klāstīja VDI pārstāve.
Graudiņa norādīja, ka labāk būtu, ja persona šādu lūgumu izteiktu rakstiskā formātā. "Lai būtu pierādījumi, ka fiziska persona ir aizliegusi zvanīt konkrētam operatoram."
Saskaņā ar SKDS aptaujas datiem 85% aptaujāto iedzīvotāju pēdējā gada laikā no mobilo sakaru operatora, kura klienti viņi nav, ir saņēmuši zvanu ar mērķi pārliecināt mainīt viņu pašreizējo operatoru uz citu kompāniju, "Pēcpusdienai" atzina SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš.
Viņš atzina - 72% iedzīvotāju uzskata, ka šāda prakse ir jāierobežo.