Pēcpusdiena

ZZS veselības ministra amatam virza Andu Čakšu

Pēcpusdiena

KNAB vadītājam Streļčenokam šaubas par Jutas Strīķes identitāti

Aptauja: mobilo sakaru operatoriem nevajadzētu zvanīt citu operatoru klientiem

Datu inspekcija: Cilvēki drīkst lūgt mobilos operatorus izbeigt «pārvilināšanas» zvanus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Ja personai nepatīk tas, ka cits mobilo sakaru operators zvana ar mērķi pārliecināt mainīt pašreizējo operatoru, tad viņa var lūgt pārtraukt to darīt, to Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" sacīja Valsts datu inspekcijas (VDI) pārstāve Olga Graudiņa.

Pēc viņas sacītā, VDI rīcībā ir informācija, ka mobilo sakaru operatori, izvēloties personas, kam zvanīt un piedāvāt iespēju mainīt operatoru, nejauši izvēlas personas, kam zvanīt, un numura kombināciju ģenerē dators.

"Līdz ar to operators nezina, kam viņš īsti piezvana. Līdz ar to tā nav personas datu apstrāde likuma izpratnē," stāstīja Graudiņa.
 
Tomēr jebkurā gadījumā personai ir tiesības mobilo sakaru operatora pārstāvim, kas piedāvā mainīt operatoru, pajautāt, no kurienes iegūts tālruņa numuru un kāds ir zvanīšanas mērķis. Tāpat personai ir tiesības lūgt mobilo sakaru operatoram, lai vairs nezvana un neizsaka piedāvājumu mainīt mobilo sakaru operatoru.
 
Saskaņā ar likumu, fiziskajām personām komerciālos paziņojumus var piedāvāt tikai tad, ja fiziskā persona tam piekrīt.

"Līdz ar to, ja operators zvana, tad fiziskā persona var iebilst, lai vairs nezvana. Līdz ar to, lai tas numurs tiktu ielikts vai nu melnajā sarakstā vai kaut kādā tajā sarakstā, lai vairs mobilo sakaru operatori nezvanītu un nepiedāvātu komerciālus piedāvājumus," klāstīja VDI pārstāve.
 
Graudiņa norādīja, ka labāk būtu, ja persona šādu lūgumu izteiktu rakstiskā formātā. "Lai būtu pierādījumi, ka fiziska persona ir aizliegusi zvanīt konkrētam operatoram."
 
Saskaņā ar SKDS aptaujas datiem 85% aptaujāto iedzīvotāju pēdējā gada laikā no mobilo sakaru operatora, kura klienti viņi nav, ir saņēmuši zvanu ar mērķi pārliecināt mainīt viņu pašreizējo operatoru uz citu kompāniju, "Pēcpusdienai" atzina SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš.

Viņš atzina - 72% iedzīvotāju uzskata, ka šāda prakse ir jāierobežo.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti