4. studija

Ceturtā studija. Krīze patversmēs. Ja sabiedriskais transports kavējas

4. studija

Vai barikāžu aizstāvji saņem ne vien godu, bet arī materiālu atbalstu?

Vai pasažieriem pierīgā jāsamierinās, ka sabiedriskais transports kavē pusstundu?

Būs vai nebūs autobuss? Problēmas ar sabiedrisko transportu Pierīgā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Vēl spilgtā atmiņā mums ir nesenais dižsniegs, kas spēj teju paralizēt ikvienu – lielas vai mazas pilsētas sabiedrisko transportu. Ko darīt, ja "izaicinājums" laikus ierasties darbā ir ne tikai sezonāls, sniega dēļ, bet arī ikdienā, kad šķietami visam jābūt kārtībā? Tāda situācija šobrīd ir Pierīgā, jo sabiedriskais transports nezināmu iemeslu dēļ regulāri nekursē pēc grafika un kavē, skaidroja raidījums "4. studija".

Deniss Ovčarenko vairs neuzticas sabiedriskajam transportam: "Es dzīvoju Upeslejās jau kādu laiku, un mums, ja nemaldos, pirms kāda gada nomainījās pārvadātājs – mums iepriekš bija "Galss buss", tagad ir "Nordeka". Un problēmas patiesībā ar šiem autobusiem sākās jau no paša sākuma. Tas ir, patiesībā nevis ar rīta autobusiem, bet tieši ar tiem autobusiem, kas ir pēc 12.00, 13.00. Tieši 5. decembrī bija situācija, kas pielika ļoti lielu, treknu punktu tam visam. Man draudzene strādā darbā, kur darbu nav pieņemams kavēt pat pāris minūtes, un autobuss neatnāca pat pusstundu. Līdz ar to viņai nācās zvanīt taksometram un braukt ar taksometru uz Rīgu. Es arī ļoti bieži esmu saskāries ar situācijām, kad autobuss neatnāk 20–30 minūtes."

Deniss zvanījis uz "Nordekas" informatīvo tālruni, taču tur darbiniekiem šķitis, ka viss ir kārtībā.

"Ir dispečeri, kas pasaka – nu, 30, 40 minūtes kavēt, nu tas ir normāli! Kam negadās? Es saprotu, kam negadās, bet, kad tas notiek tiešām nedēļā vairākas reizes, katru nedēļu, tad, man liekas, tā vairs nav "kam negadās" situācija," pauda Deniss Ovčarenko.

Mūsu skatītājs vaicā, vai tas ir normāli, ja autobuss kavē 20 un pat vairāk minūšu un nekādi nevar rēķināties ar sabiedriskā transporta grafika laikiem?

AS "Nordeka" pasažieru pārvadājumu direktors Edvards Valdmanis skaidro: "Esam sākuši apkalpot, faktiski jau apkalpojam šīs līnijas Pierīgā kopš 2021. gada 1. augusta. Saskārāmies diezgan ātri ar to, ka tie reisi, kustību saraksti neatbilst tam, kādi tie plānoti. Plāns bija tāds – nodzīvot to pirmo ziemu un skatīties, cik ļoti liela ir nobīde. Pārdzīvojām. Esam sagaidījuši otro ziemu, redzam, ka nobīde ir liela, ir arī sākušies pa starpai remontdarbi, ceļu remontdarbi. Konkrēti Rīgā tas smagais posms, kritiskais ir Deglava tilts, kā dēļ satiksme kavējas pat par 20 un 30 minūtēm, pat līdz 50 minūtēm pīķa stundās."

Runa ir tieši par reisiem Pierīgā, kas ar lielu regularitāti nav tur, kur tiem pēc grafika vajadzētu būt.

Valdmanis: "Tieši šajā Pierīgas flotē ir daudz šādu gadījumu, un mēs esam principā tos "izķēruši". Jo tas ir ne tikai pasažierim kā kavējums un tāds moments, ka viņš nevar paļauties uz sabiedrisko transportu, bet tas ir arī mūsu darbiniekiem papildu stress, jo viņi jau steidzas, cenšas izpildīt, lai cilvēkiem tiktu nodrošināts šis transports."

Tomēr, kā uzsver mūsu skatītājs Deniss, iepriekšējais pārvadātājs ar reisu izpildīšanu esot ticis galā bez liekas kavēšanās.

"Es nemācēšu spriest, kā līdzšinējais pārvadātājs ar to operēja, bet tur acīmredzot bija kaut kāda sava kārtība. Tas, ko mēs, pārņemot šīs līnijas, redzējām, bija tas, ka ne tikai kustības laiks ir neatbilstošs, bet nesakrīt arī kustības sarakstā iekļautās pieturas. Šobrīd aktīvi ir strādāts pie kustību sarakstes pārstrādes, un tuvākajā laikā, datējot ar janvāri, es domāju, ka varētu mainīties kustību saraksti un cilvēki uz tiem varētu paļauties vairāk nekā līdz šim," pastāstīja Valdmanis.

Rodas vēl kāds jautājums – kādēļ problēma netika risināta uzreiz? Jo šobrīd izskatās, ka pasažieri un pārvadātāji šādu sabiedriskā transporta pienākšanas vai nepienākšanas "laimes spēli" spēlē jau teju divus gadus.

"Varētu, protams, teikt – varējām jau priekšlaicīgi kaut kādas korekcijas veikt, bet diezgan ātri pienāca šis decembris, kad sasniga sniegs un satiksme vēl vairāk tika kavēta, jo šiem piepilsētas maršrutiem ir īpatnība, ka lielākā daļa no šī maršruta notiek pilsētas ietvaros. Tāpēc arī tajā laikā bija neskaidrības ar šīm pieturvietām, kurās pieturvietās mēs varam apstāties, kurās mums ir jāapstājas. Bija ļoti daudz neskaidru momentu," situāciju raksturoja Valdmanis.

"Sanāk, mēs to ziemu pārdzīvojām, bet nu zinājām, ka mums ir darbs, kas jāizdara. Ir faktiski analizēti reālie braukšanas apstākļi, mums ir autobusi apgādāti ar videonovērošanas kamerām, tāpat ir biļešu tirdzniecības uzskaites, kur, kādā pieturā ir pārdotas biļetes. Vienkārši tiks palielināts braukšanas laiks! Mēs nemaldināsim cilvēkus! Mēs reāli norādīsim to laiku, kāds tas faktiski ir. Bet tā nav atslēga visos 100% gadījumu, jo tāpat ir dienas kā šī, kad puteņo."

VSIA "Autotransporta direkcija" pārstāve Sanita Heinsberga skaidroja, ka "situācija nav pieņemama, protams, un pārvadātājam šādai situācijai būtu jārod risinājums!"

Turklāt, kā norāda Autotransporta direkcijā, ja biļete ir iegādāta iepriekš, taču autobusa kā nav, tā nav, ir iespējams no pārvadātāja dabūt naudas kompensāciju par cita transporta izmantošanu nenotikušā reisa vietā.

"Šajā situācijā, protams, nav pieņemams, ka nobīdes no kustību grafika ir tik pamanāmas, un vienmēr, protams, pasažierim ir tiesības, ja ir iepriekš pirms brauciena iegādāta biļete, šo kompensāciju, ja tas pat pasažieres gadījumā ir taksometrs, viņa var iesniegt biļeti kopā ar izdevumiem, kas saistās ar nokļūšanu galapunktā.

It īpaši ziemā, ja pasažieris stāv un gaida autobusu un autobuss nenāk, mēs aicinātu pasažierus tiešā veidā sazināties ar pārvadātāju. Visā Latvijā jau kopš 2019. gada ir uzsākts pieturvietu plākšņu vienotā dizaina projekts. Lielākajai daļai pieturu jābūt jaunā dizaina plāksnēm, kurās norādīti QR kodi un kontaktinformācija pārvadātājiem, kuri veic maršrutus un reisus konkrētajās pieturās," pauda Heinsberga.

Gaidām solīto jauno "Nordekas" sabiedriskā transporta grafiku, kuram cilvēki Pierīgā beidzot varēs uzticēties!

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti