Rīta Panorāma

Intervija ar Elīnu Purmali – Baumani

Rīta Panorāma

Sāk pasta balsojumu par jauno Britu premjeru

Intervija ar LAMB prezidentu Juri Zvirbuli un Arturu Smilgu

Bīstamās «aklās» zonas – kampaņā satiksmes dalībniekiem atgādinās būt modriem

Latvija ir pirmajā vietā Eiropā bojāgājušo skaita ziņā ceļu satiksmes negadījumos, kur ir iesaistīts kravas transportlīdzeklis, un viens no iemesliem ir tā dēvētās "aklās" zonas – vietas, kas nav redzamas spoguļos un automašīnas logos, tādēļ Latvijas Automoto biedrība (LAMB) sadarbībā ar Latvijas autopārvadātāju asociāciju "Latvijas auto" un Valsts policiju (VP) uzsāk kampaņu "Uzmanies – aklās zonas!", informē LAMB prezidents Juris Zvirbulis un uzsver VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka pienākumu izpildītājs Arturs Smilga.

Kā kampaņas pārstāvji skaidroja Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma", aktivitāšu mērķis ir veicināt izpratni par to visu satiksmes dalībnieku vidū, bet īpaši – mazaizsargāto satiksmes dalībnieku, piemēram, riteņbraucēju, elektrisko skrejriteņu braucēju vidū.

Proti, likt apzināties, ka, piemēram, ceļa nedošana no kravas automašīnas vadītāja puses ir nevis ļauns nodoms, bet gan fakts, ka autovadītāji "aklās" zonas dēļ spoguļos vai pa logu nav pamanījuši otru.

Kā liecina LAMB veiktā aptauja, teju divas trešdaļas jeb 63% velosipēdistu un 62% skrejriteņu, elektroskrejriteņu, monoriteņu vadītāju, piedaloties ceļu satiksmē, ir nonākuši bīstamās situācijās "aklo" zonu dēļ. Cita transporta līdzekļa "aklajā" zonā bija nonākuši vairāk nekā trešā daļa jeb 37% no šiem riteņbraucējiem un teju puse jeb 48% skrejriteņu, elektroskrejriteņu, monoriteņu vadītāju.

Vienlaikus Zvirbulis skaidroja, ka satiksmes dalībnieki lielākoties ir zinoši par šādas "aklās" zonas eksistenci un pārliecinās par drošību.

"Saskaroties ar aklajām zonām, sevišķi apdraudēti ir mazaizsargātie satiksmes dalībnieki, piemēram, velosipēda vadītāji, motobraucēji, gājēji, visi citi iesaistītie," skaidroja VP pārstāvis Smilga, vienlaikus norādot, ka kampaņā iecerēts arī vēlreiz atgādināt kravas automašīnas vadītājiem, lai viņi neaizmirst, ka "aklajās" zonās vienmēr kāds var būt ''paslēpies''.

Savukārt Zvirbulis skaidroja: "No savas pieredzes varu teikt, ka, skatoties spogulī, tu neredzi un pēc brīža pamani, ka kāds iznirst no "aklās" zonas, un es domāju, ka Latvijā vēl ir diezgan daudz darāms. Ja mēs paskatāmies vidējos kopējos rādītājus par satiksmes drošību un bojāgājušajiem uz ceļiem, tad Latvija ir diezgan tālu pat no vidējiem rādītājiem – Latvijā ir ap 70 bojāgājušo uz miljonu iedzīvotāju, bet vidēji Eiropā – 42."

Smilga arī aicināja satiksmes dalībniekus būt iecietīgiem vienam pret otru.

"Nevajag būt stūrgalvīgam tikai tāpēc, ka "man ir taisnība, man ir priekšroka, es braukšu, kā es uzskatu, kā šajā gadījumā ir pareizi". Vajag atcerēties, ka kravas transportlīdzekļiem "aklā" zona ir, un ne aiz ļauna prāta kravas transportlīdzekļu vadītāji nedod ceļu tajā brīdī, kad priekšroka, piemēram, ir velobraucējam. Tas attiecas uz visiem mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Vajag atcerēties, ka šis transportlīdzekļa vadītājs jūs, iespējams, neredz," viņš sacīja.

Valsts policijas pārstāvis arī norādīja, ka būtu būtiski pievērst uzmanību automašīnas virzienrādītājiem, kā arī atcerēties, ka visbīstamākā aklā zona ir transportlīdzekļa labajā pusē, jo vadītāja novietojuma kabīnē dēļ labā puse ir mazāk pārredzama.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt