4. studija

Kā no bankas atpirkt māju, kas zaudēta, nespējot atmaksāt kredītu?

4. studija

(Zīmju valodā). 4. studija

Kāpēc starp vilcienu reisiem ir tik maz laika, ka cilvēkiem jāšķērso sliedes neatļautā vietā?

Īsais laiks starp vilcienu reisiem liek pasažieriem Rīgas centrālajā stacijā bīstami šķērsot sliedes

Piecās minūtēs var pagūt izdarīt daudz, bet, lai pārsēstos no viena vilciena otrā, ar šo laiku var būt par maz. Tāpēc diendienā Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā daudzi pasažieri riskē un šķērso sliedes neatļautā vietā, lai tikai pagūtu uz nākamo vilcienu. Cik loģiska ir vilcienu reisu plānošana, skaidroja Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums "4. studija".

Kāda raidījuma skatītāja uz darbu dodas ar vilcienu Tukums–Rīga. Lai pēc tam pārsēstos vilcienā Rīga–Saulkrasti un turpinātu ceļu, viņai no 10. ceļa jāskrien cauri tunelim uz 3. ceļu. Tā kā laiks starp vilcieniem ir no piecām līdz 15 minūtēm, un vilcieni mēdzot arī kavēties, viņa kopā ar citiem pasažieriem pārkāpj noteikumus un šķērso sliedes.

"4. studija" novēroja, ka daudzi cilvēki tiešām labāk izvēlas kāpt pāri sliedēm, nevis iet pa apkārtceļu. Papētot vilcienu kustības grafiku, redzams, ka regulāri šo vilcienu starplaiks ir piecas līdz astoņas minūtes, bet dažkārt vilciens, kurā varētu pārsēsties, izbraucis jau pirms divām minūtēm.

Savukārt Ilzes Liepiņas ikdienas maršruts ir Imanta–Zemitāni. Viņa skaidroja, ka no rīta, dodoties uz darbu, pārsēšanās laiks Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā ir septiņas minūtes, bet vakarā starp ienākošo un izejošo vilcienu ir piecas minūtes.

"Ja ir piecas, tad vilciens reizēm nokavējas, jo ir remonti un visādi iemesli, un tad nākamais ir pēc pusstundas, un ļoti, ļoti negribas gaidīt. Tad es šķērsoju sliedes. Mēs tā biezā bariņā ejam visi – tas ir ērtāk, tas ir ātrāk, un galvenais, ka skriet caur pazemi, – tas nav patīkami," sacīja Ilze.

Viņa atklāja, ka skriešana pa kāpnēm lejā un augšā, lai paspētu uz vilcienu, īpaši no rītiem, kad stacijā drūzmējas daudz cilvēku, sagādā problēmas.

Ziemā, kad ir sniegs, pāri sliedēm iemītā taciņa ir kā pierādījums, ka to izmanto daudzi pasažieri.

"Vislabākais būtu pilns maršruts Tukums–Rīga–Saulkrasti, kas nodrošinātu caurbraucošu maršrutu bez liekiem stresiem, bez pārsēšanās, un tas būtu ērti, patīkami un jauki," ieteica Ilze.

Raidījums nelielā eksperimentā pārliecinājās – lai pagūtu aiziet no viena vilciena līdz nākamajam, šķērsojot sliedes caur tuneli, nepieciešamas vairāk nekā četras minūtes. Jāpiebilst, ka laika atskaite sākās pie pirmā vagona un iets tika raitā solī. Ir skaidrs, ka vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar speciālām vajadzībām, pārvietojoties pa stāvajām perona kāpnēm, ar piecām, sešām vai septiņām minūtēm var būt krietni par maz.

VAS "Pasažieru vilciens" Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Sigita Zviedre, vaicāta, vai, pēc uzņēmuma domām, piecas līdz astoņas minūtes tiešām ir pietiekams laiks, lai droši un ērti pārsēstos no viena vilciena otrā, sacīja: "Mēs, protams, analizējam pasažieru plūsmu  attiecīgi maršrutos un mēģinām pielāgot laikus tā, lai pasažieriem būtu ērti paspēt no viena vilciena pārsēsties nākamajā. Bet tas, kas savukārt ierobežo mūsu darbu, ir tas, ka kopš 2021. gada marta notiek Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas rekonstrukcijas darbi, un iepriekš bija pieejami septiņi sliežu ceļi – caurbraucošie ar peroniem, bet šobrīd mums šādi ceļi ir pieejami tikai trīs, līdz ar to mums ir mazāk variāciju iespēju."

Zviedre uzsvēra – lai būtu pamats mainīt vilcienu grafikus, pasažieri, kuriem bijušas problēmas, tiek aicināti rakstīt vēstules AS "Pasažieru vilciens" un Autotransporta direkcijai.

Šeit gan jāpabrīnās, ka "Pasažieru vilciena" kustību sarakstu veidotāji paši nav iedomājušies, ka daudziem ar piecām minūtēm nepietiek, lai pārsēstos no viena vilciena otrā. Jāpiekrīt, ka tas, protams, ir pamatīgs loģistikas darbs, lai saskaņotu pasažieru vilcienu kustību visās vilcienu pārbrauktuvēs un arī ar kravas vilcienu kustību.

Papētot galvaspilsētas Centrālās stacijas infrastruktūru, izvietotajā norādē teikts, ka "uzbrauktuves nokļūšanai uz un no pasažieru platformas personām ar bērnu ratiem ir pieejamas A un C tunelī". Palīdzību var pieteikt pa bezmaksas tālruni, tikai – tā tiks sniegta 30 minūšu laikā. Savukārt cilvēkiem ratiņkrēslos palīdzība ir jāpiesaka divas diennaktis iepriekš.

"Pasažieru vilciena" pārstāve, vaicāta, kāpēc Rīgas robežās visi vilcienu reisi nav savienoti, piemēram, lai bez pārsēšanās varētu nokļūt no Imantas līdz Zemitāniem, norādīja: "Mums lielāka brīvība un rīcību iespējas parādīsies tajā brīdī, kad būs veikta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas rekonstrukcija, kad būs atkal pieejami vairāki šie caurbraucošie sliežu ceļi ar peroniem, plus arī gaidām jaunos vilcienus, kad būs arī vairāk ritošā sastāva."

Taču par intervālu starp vilcieniem arī "Pasažieru vilciens" saprot, ka optimālais minimālais laiks būtu desmit minūtes, nevis piecas.

Dienā cauri Centrālajai dzelzceļa stacijai iziet 240 pasažieru vilcieni, taču pasažieriem nepieciešams ne vien reisu skaits, bet arī ērtības un drošība. Tātad – lai pārsēstos, starp vilcienu pienākšanu un atiešanu ir nepieciešams ilgāks laiks, kā arī – jāattīsta reisu savienojumi. "Pasažieru vilciena" pārstāve solīja, ka pasažieru plūsmas analizēs un ar šo jautājumu tālāk vērsīsies pie "Latvijas dzelzceļa". Bet Skultes un Tukuma virzienā ir gaidāmi nelieli uzlabojumi jau no 15. aprīļa, kad stāsies spēkā vilcienu kursēšanas pavasara grafiks ar vairāk reisiem un arī nedaudz koriģētiem atiešanas laikiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti