Ķemeros mīt aptuveni 2500 iedzīvotāju. Jau vairākus mēnešus vietējie piedzīvo elektrības pazušanu. Ķemeru iedzīvotāju biedrības vadītājs Mārtiņš Stulpiņš atzina: "Reāli ir tā, ka ķemerinieki paliek tumsā ik pēc pāris nedēļām. Visur remontdarbi notika un parāva to veco kabeli un tamlīdzīgi, ik pa laikam slodze palielinās, un buh, – pazūd."
Bez siltuma un gaismas
Ziemā, regulāri paliekot bez elektrības, vienīgās neērtības nav tikai palikšana bez gaismas vai iespējas uzlādēt tālruni. Vietējais iedzīvotājs Aldis norādīja: "Ir bijuši vairākas reizes elektrības zudumi vairāk par 12 stundām, tai skaitā naktīs un ziemas periodā, kad ļoti aktuāls ir jautājums par māju apkuri. Es saprotu, ka var būt kaut kādi kabeļu bojājumi vai vēl kaut kas, bet, ja plānveidīgi to darītu, tad to varētu darīt arī vasaras periodā, kad nav jāapkurina mājas, jo es domāju, ka ļoti daudzi iedzīvotāji šodien ir nostādīti sliktā situācijā, sevišķi veci cilvēki un tādi, kuri nevar pārvietoties, kas mājās salst. Netiek kurinātas, kas ir ar gāzes apkuri, šķeldas apkuri, granulu apkuri - nekas nedarbojas."
Vietējie vairākkārt vērsušies pie AS "Sadales tīkls" ar jautājumiem, kāpēc tik bieži notiek šie elektrības pārrāvumi un kad remontdarbi beigsies, bet paliekuši bez skaidras atbildes.
"Vai dieniņās, cik nav vēstules un viss pārējais! "Nekas, mums iet darbi." Kad sazvani viņus. Operators jau neko nezina," sacīja Mārtiņš.
AS "Sadales tīkls" pārstāve Alīna Kozlovska, komentējot ķemernieku stāstīto, norādīja: "Tiesa, ka pēdējā laikā notikuši vairāki bojājumi, kas ir arī radījuši elektroapgādes traucējumus apkaimes klientiem un tie ir bijuši ilgstošāki, nekā mēs esam pieraduši šādās avārijas situācijās, kas ir saistītas ar diviem faktoriem."
Kozlovska skaidroja, ka viens no faktoriem ir bojājumu sarežģītība, proti, gan bojāto posmu atrašana, gan arī bojāto posmu novērtēšanas darbi prasījuši ilgāku laiku, nekā sākotnēji uzņēmumā paredzēja, bet otrs faktors – neveiksmīgu apstākļu sakritība. "Parasti mums avāriju situāciju laikā digitālā tīkla vadība ļauj veikt pārslēgumus tīklā, jau principā tehnoloģiski apejot bojātos līnijas posmus, atjaunot klientiem elektroapgādi," viņa skaidroja.
Proti, bojājumi notikuši divos paralēlos kabeļos un pārslēgumu neesot bijis iespējams veikt, tāpēc atjaunot elektroapgādi varēja tikai pēc avārijas novēršanas. AS "Sadales tīkls" uzsver, ka šie elektrības pārrāvumi nav bijuši saistīti ar veco kabeļu nomaiņu.
"Tie bojājumi nekādā veidā nav saistīti ar rekonstrukciju. Rekonstrukcija tika ieplānota jau iepriekš, bet bojājumi ir notikuši nesaistīti," norādīja uzņēmuma pārstāve, sakot, ka
klientiem ir arī tiesības ar iesniegumu vērsties "Sadales tīklā", piesakot kompensāciju, ja avārijas situācijas radījušas materiālos zaudējumus. Katrs pieteikums tikšot izskatīts.
Sola uzlabojumus
Kā uzņēmumā apgalvo, tad bojāto kabeļu līniju darbi ir sadalīti pa posmiem un avāriju situācijām turpmāk jābūt krietni mazāk.
"Pēdējais posms šobrīd, iespējams, ka noslēgsies šī gada augustā. Taču tas nenozīmē, ka līdz augustam klientiem būs jārēķinās ar kādām neērtībām. Mēs ļoti gribētu kopumā apsolīt, ka elektroapgādes pārtraukumu nebūs, bet tas nav iespējams, jo elektrotīklā ik pa laikam notiek avārijas darbi, kas var būt saistīti gan ar laikapstākļiem, gan ar trešo personu darbību, gan ar tehnoloģiskiem traucējumiem," norādīja uzņēmumā.
"4. studija" arī novēroja, ka Sabiles ielā elektrolīnijas remontdarbi sākās pirms vairāk nekā mēneša, bet traktors stāv dīkā, darbi nenotiek. Uzņēmumā gan paskaidroja, ka šobrīd laikapstākļu dēļ ir iestājies tehnoloģisks pārtraukums. Laikam uzlabojoties, darbus turpinās.