Raidījuma skatītāja Reiņa uzmanību piesaistījis kāds apavu veikals Tērbatas ielā Rīgā, kas jau kopš pērnā gada novembra reklamē "pirmsslēgšanas izpārdošanu". "Zinu, ka citās Eiropas valstīs nav atļauts to tā saukt, ja kampaņa ilgst pārāk ilgi. Vai Latvijā to ir ļauts saukt par "izpārdošanu", ja tā ilgst vairāk kā pusgadu? Vai tā nav mānīga reklāma?" neizpratni pauda Reinis.
Ar apavu veikala īpašnieku raidījumam neizdevās sazināties, tomēr arī veikala darbinieki apliecināja, ka ir neziņā, cik ilgi turpināsies atlaides un vai beidzot veikals tiks slēgts.
Tikmēr PTAC Komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane paskaidroja, ka konkrēta regulējuma, cik mēnešus pirms veikala slēgšanas drīkst rīkot izpārdošanu, Latvijā nav. "Kopumā, uzņēmumam slēdzoties, protams, drīkst izpārdot šīs preces, tomēr šo slēgšanās aspektu no komercprakses viedokļa nevajadzētu izmantot negodīgi pret pircējiem, tādā veidā manipulējot un piesaistot pircējus," pauda Gertmane.
PTAC atzīst – atlaides mēdz būt dažādas un ne vienmēr tās ir patiesas, tāpēc pircējiem ir jābūt ļoti uzmanīgiem.
"Ļoti bieži, protams, patērētājus komersanti cenšas piesaistīt ar dažādām atlaidēm, ar dažādām it kā "outleta" cenām, ar dažādām izpārdošanām, saucot tās dažādos veidos," sacīja Gertmane, mudinot patērētājus būt modriem un kritiski izvērtēt pirkumus.
Modrību var saglabāt, lēni un rūpīgi izvērtējot pirkumu un paturot prātā, ka to iespējams arī salīdzināt internetā. Var gadīties ka tik ļoti nocenotā prece var izrādīties pat dārgāka.
Gertmane atgādināja, ka cenu salīdzināšanai internetā ir dažādi rīki, ko patērētājs var izmantot: "Jebkurā gadījumā salīdzināt cenas tomēr ir tāds vērtīgi ieguldīts laiks, jo dažkārt cena ar atlaidi var būt ļoti līdzīga kā citur cena bez atlaides."