4. studija

Kāpēc latvietis Normunds lidoja uz Londonu, lai satiktu baņķieri Maiklu Vasku?

4. studija

(Zīmju valodā). 4. studija

Kāpēc ielu tīrīšanai Rīgā nepieciešamas piecas dienas?

Kāpēc ielas Rīgā tīra vien vairākas dienas pēc auto stāvēšanas ierobežojumu noteikšanas

Pavasarī ielu un kanalizācijas rensteļu atbrīvošana no ziemā uzkrātajām smiltīm un drazām ir liels un nepieciešams darbs. Taču – vai tas Rīgā tiek organizēts loģiski un pareizi – ar šādu jautājumu Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "4. studija" vērsās kāds rīdzinieks. Kāpēc, lai attīrītu no putekļiem un smiltīm dažus simtus metru garu brauktuvi, ir nepieciešama teju nedēļa?

"Pērnavas ielā tika uzstādītas ceļa zīmes, ka, sākot ar 24. aprīli, tiks veikti ielas uzturēšanas darbi, tāpēc ierobežota transportlīdzekļu stāvēšana. Tikai trešajā dienā kaut kādi darbi patiešām sākās, taču iela joprojām sakopta ir tikai daļēji, un arī automašīnas novietot nedrīkst," stāstīja raidījuma "4. studija" skatītājs.

"Kāpēc uzreiz netiek uzstādīta zīme, kurā konkrēti dienā ielu tīrīs un atstātās automašīnas evakuēs? Kāpēc pāris stundu darba dēļ šis process jāizstiepj uz piecām darba dienām?" 

Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta biroja vadītājs Jānis Vaivods norādīja, ka zīmes par ierobežojumiem tikušas izvietotas savlaicīgi, taču pirmdienas rītā atklājies, ka automašīnu, kas noliktas neatļautā vietā, ir daudz. Arī nākamajā dienā situācija nav mainījusies, un atkārtoti tikusi pieaicināta pašvaldības policija. Tālāk pieņemts lēmums neaizvāktās mašīnas evakuēt.

"Vakar darbi ir veikti; šodien arī papildu darbi, kas ir saistīti ar lietus ūdens kanalizācijas sistēmu uzturēšanu. Šie darbi nav paralēli veicami saistībā ar to, ka skalošanas mašīnas aizņem pietiekami daudz vietas. Un, noslēdzoties darbiem, zīmes tiks noņemtas un atgriezīsies vēsturiskā situācija ar automašīnu novietošanu," teica Vaivods.   

Satiksmes departamentā skaidroja, ka ielu uzkopšanas darbus ir iespējams paveikt vienas vai divu dienu laikā, taču stāvēšana ir aizliegta jau četras dienas, kas liek uzdot jautājumu, kāpēc pašvaldība nerīkojas efektīvāk? Proti, ja jau zīmes par veicamajiem darbiem un stāvēšanas ierobežojumiem ir uzstādītas savlaicīgi, tad kāpēc atstātie spēkrati netika evakuēti jau pirmdienas rītā, lai tajā pašā dienā varētu notīrīt gan brauktuvi, gan iztīrīt lietus notekūdeņu kanalizācijas sistēmas, un vakarā ļautu iedzīvotājiem atkal ielas malā novietot savas automašīnas?

Vaivods pieļāva, ka evakuēto auto īpašnieki varētu sūdzēties raidījumā "4. studija".

"Ja jūs netaisīsiet par to sižetu, tad, protams, mēs esam gatavi būt drastiskāki, jo iepriekš sabiedrība ir bijusi toleranta pret šādām situācijām un devusi laiku šo novērst pašiem," uzsvēra Vaivods.

"Ja jūs sakāt, ka sabiedrība ir nobriedusi, ka mēs varam veikt evakuācijas darbus jau pirmajā minūtē pēc zīmes darbības, iespējams, mēs varam arī skatīties."

Arī Jāņa Asara ielā tika uzstādīta zīme, ka no 24. aprīļa automašīnas šeit novietot nedrīkst, lai veiktu ielas sakopšanas darbus. Un situācija līdzīga – pēc četrām dienām vēl nekas nebija tīrīts, jo, kā atzina Vaivods, arī šajā gadījumā automašīnu vadītāji neievēroja savlaicīgi izvietotās ceļa zīmes.

Tātad – kopš pirmdienas apkaimes autovadītāji meklēja, kur novietot mašīnas, taču vēl ceturtdien pusdienlaikā pašvaldības policija joprojām turpināja dažiem transportlīdzekļiem izrakstīt sodus. Trešdien Pērnavas ielā beidzot tikusi veikta trīs automašīnu evakuācija, bet Jāņa Asara ielā ceturtdien evakuēti vēl divi spēkrati. Tad atkārtoti brauca ielu tīrīšanas mašīnas, pēc tam – lietus notekūdeņu kanalizācijas sistēmas tīrītāji, un beigu beigās tikai piektdien – piektajā dienā – aizliedzošās zīmes tika noņemtas.

Satiksmes departamentā informēja, ka šobrīd eksperimentālā kārtā atsevišķās pilsētas ielās tiks izvietotas ceļa zīmes ar aizliegumu novietot transportlīdzekli noteiktās nedēļas dienās. Šāda zīme jau ir izvietota, piemēram, Krāslavas ielā.

"Šajā gadījumā saistībā ar to, ka tās ir pagaidu zīmes, pilsēta ir samērā pretimnākoša pret vadītājiem, kas, iespējams, mašīnas ir novietojuši pirms ceļa zīmes izvietošanas vai, novietojot vakarā, iespējams, nav pamanījuši ceļa zīmi," sacīja Vaivods. "Mēs tomēr dodam iespēju pārvietot transportlīdzekli, un ir varbūt nedaudz pielaidīgāka situācija, nekā pret pastāvīgi esošām zīmēm. Vietās, kur ir zīmes pastāvīgi izvietotas, šāda sistēma arī darbojas, ka nākamajā brīdī arī tiek evakuētas automašīnas."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti