Rēzeknes 5. vidusskola. Sporta stunda, ko vada skolotāja Anita Gudrenika. Pulkstenis rāda deviņi no rīta, pirmā mācību stunda 4. klasei sākas enerģiski. Anita ir sporta skolotāja jau piecpadsmit gadus, no tiem Rēzeknes 5. vidusskolā strādā trīspadsmit. Stundas vada skolēniem no pirmās līdz piektajai klasei un arī vidusskolas meitenēm. Būt sporta skolotājai Anitai piestāv un patīk.
“Ļoti patīk, es tiešām esmu domājusi - ja ne šis darbs, ko es citu varētu darīt? - kaut kā nevaru izdomāt.
Šis man ļoti patīk. Man patīk izzināt, gribas kaut ko jaunu ienest stundā, ar prieku internetā varu paskatīties vēl kaut kādas idejas, lai varētu tās apaudzēt ar savām. Man ļoti patīk, tiešām,” saka Anita.
Stundā skolēni strādā gan pāros, gan komandā, gan individuāli. Skolotāja vingrinājumus nepārtraukti maina, lai gan daudzveidīgāk izkustētos un trenētos, gan noturētu uzmanību, jo, ja skolēniem kļūst garlaicīgi, viņi, kā saka Anita, sāk pildīt pašizgudrotus vingrinājumus.
Vairumam jaunāko klašu skolēniem sports patīk, un viņi nemēģina no tā izvairīties, tomēr tāpat skolotāja piedomā pie tā, lai stundas būtu saistošas.
“Es ļoti cenšos, lai viņiem gribētos iet uz sportu. Kopumā es varētu teikt, ka viņi iet uz sportu, viņi grib iet uz sportu un viņiem patīk, un citi negaida tos atbrīvojumus, kad dakteris dod atbrīvojumu uz divām nedēļām, ja nav tik nopietna saslimšana, tad bērni nenogaida tās divas nedēļas, bet iet ātrāk,” stāsta Anita.
Šajā skolā 4. klase ir tā, kura iesaistījusies projektā “Sporto visa klase”, tāpēc viņiem sporta stundas notiek ne divas reizes nedēļā, bet gan piecas. Šai klasei papildu sporta aktivitātes notiks vēl arī nākamajā gada.
“Mēs parasti spēlējam tautas bumbu, mēs sākumā iesildāmies, tad visādas spēles spēlējam vai kaut kādas stafetes. Kāda ir skolotāja? Laba, mīļa, vienmēr izpalīdz mums, skaista, vienmēr izdara tā, lai mums visai komandai būtu labi,” stāsta skolēni.
Ir plānots, ka skolā arī citiem skolēniem nākamajā mācību gadā būs ne divas sporta stundas, bet gan trīs. Skolotāja uzskata, tas ir pareizi, jo bērniem kustību pietrūkst.
“Es domāju, ka trīs stundas, tas būs ļoti labi, jo bērni ar tehnoloģijām aizņem tik daudz laika, ka viņiem nav, kur enerģiju izlikt. Viņiem vajag izskrieties,” saka Anita.
Skolotāja izdomājusi veidu, kā motivēt bērnus sportot, pirmās klases skolēniem viņa dienasgrāmatās regulāri raksta katram novērtējumu par sporta stundās paveikto.
Un bērni šos ierakstus ļoti gaida. Tās ir kā mazas medaļas, norāda skolotāja.
Stundās strādāt kā komandai, paslavēt tos, kuriem sanāk, un izskaust pasmiešanos par otru, kuram neizdodas izpildīt doto uzdevumu. Ir svarīgi, lai bērniem fiziskās aktivitātes nesaistās ar emocionāli nepatīkamām sajūtām – pārliecināta skolotāja Anita Gudrenika.