Podkāstu izveide kā darbs – Juris Garjāns plāno būt slavenākais producents Latvijā

Pēdējā gada laikā ir radušies krietns pulciņš jaunu podkāstu jeb raidierakstu, kuri ir gan izklaidējoši, gan arī izglītojoši. Lielākā daļa raidierakstu veido entuziasti, kuriem tas patīk. Bet ir cilvēki, kuri vēlas un to jau dara profesionāli, kuriem podkāstu veidošana ir darbs. Arī šīs dienas varonim Jurim Garjānam. Viņš ir podkāstu producents, veido raidierakstus “Pirms darba”, “Kancele”, “Līdera kompass” un arī “Jautājums no provinces”.

Podkāstu izveide kā darbs – Juris Garjāns plāno būt slavenākais producents LatvijāDace Krejere

Juris ir ierakstījis arī podkāstu producenta podkāstu, kurā piecās epizodēs stāsta par savu darbu. Tāpat viņš palīdz vēl citiem podkāstu veidotājiem, lai viņu projekts nonāktu pie klausītājiem.

– Jau no laika gala es esmu satura cilvēks. Fotogrāfs, video, kino cilvēks. Kādu brīdi esmu strādājis arī radio, tā kā patiesībā podkāsti ir dabiska izvēle, un tas ir tas, ko man patīk darīt.

Bet vai atceries to mirkli, kad saprati, ka būsi podkāstu producents?

– Pirms četriem gadiem es bija no tiem cilvēkiem, kas teica, kā var atrast laiku kaut kam tādam, tas nav iespējams – klausīties kaut kādus podkāstus.

Es biju podkāstu neticīgais, antipodkāsteris.

Es daudz skatījos televizoru, mašīnā klausījos radio, man patīk kino un mūzika. Podkāsti nebija man, es nebiju pieradināts. Podkāstu pasauli man atklāja un parādīja mana vecākā meita Edīte, kura man sāka stāstīt par podkāstiem. Viņa pati interesējās un bija sākusi pati taisīt. Šī lieta mums ir ģimenē. Viņa to taisīja, un es no malas skeptiski pētīju. Un tad vienā brīdī es atklāju dažus podkāstus, kas man atvēra acis. Un es kļuvu par podkāstu klausītāju. Un tajā brīdī, kad es sapratu, ka man tas patīk, un es noticēju, ka tas darbojās, tad diezgan ātri man bija skaidrs, ka es negribu visā šajā palikt tikai klausītājs, es gribu uz to skatīties kā uz savu profesiju.

Kas lika tev noticēt, ka tā var būt profesija?

– Tas bija līdzīgi, kad iegaršojas kaut kāds ēdiens. Kāds mans sens cīņu biedrs Andris Freidenfelds teica par regeju, ka tas ir kā melnie ikri, –  vai nu iegaršojas vai ne. Un līdzīgi ir ar podkāstiem.

Tad, kad sāku klausīties, es sajutu, ka tas ir veids, kā es gribu, lai ar mani runā. Man iegaršojās.

Un kā tu noticēji, ka tas var būt arī darbs, ar kuru pelna naudu?

– Pirms četriem gadiem tā podkāstu lieta pasaulē bija tik liela, ka bija pilnīgi skaidrs, ka tā kultūra aug, un jau tad bija bizness. Un bija skaidrs, ka, ja to cilvēki dara citviet, tad tas būs iespējams arī šeit. Un bija doma, ka, ja es to daru, tad es tiešām to daru. Un cenšos pēc iespējas ātri un apņēmīgi iet.

Mans plāns un mērķis bija būt pirmajam puisim ciemā, kurš pirmais to ir izdarījis.

Jura Garjāna mērķis ir kļūt par slavenāko producentu Latvijā, to viņš intervijā saka ar smaidu, bet arī ar apņēmību. Laiks rādīs, vai Jurim tas izdosies – vai Latvijas podkāstu vide dos iespēju digitālajam saturam nest ne tikai prieku, bet arī algu tā autoriem. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt