«Pacel Latviju» – valmierieši izveido portālu produktu piegādēm no vietējiem ražotājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

“Pacel Latviju” – šādu iniciatīvu, lai atbalstītu vietējos ražotājus un tirgotājus, sociālajos tīklos rosina valmierieši Jānis un Baiba Rozīši. Viņi radījuši vienotu interneta platformu produktupiegādes.lv, kurā vienuviet sākts apkopot gan internetveikalus, gan pārtikas ražotājus, arī lauku saimniecības, visus, kas varētu nodrošināt produktu piegādes gan Rīgas, gan reģionu iedzīvotājiem. Uzsvaru liek uz Latvijā audzētu un ražotu produkciju.

“Es pirms tam esmu bijis profesionāls pasākumu vadītājs, bet man ir tagad nācies pārformēties uz profesionālu informācijas ievadītāju saistībā ar šo portālu,” saka Jānis.

«Pacel Latviju» – valmierieši izveido portālu produktu piegādēm no vietējiem ražotājiem
00:00 / 04:32
Lejuplādēt

Līdz vīrusa raisītajai krīzei Jānis Rozītis bija iecienīts un pieprasīts pasākumu vadītājs un šajā jomā strādāja jau gadus desmit.

“Tieši nozare, kas ir pasākumu industrija, ir viena no nozarēm, kura kā ar nazi, manuprāt, tika nogriezta viena no pirmajām, kur tika atcelti visi pasākumi, un man zvana pasākumu aģentūras un citi, ka šis pasākums mums ir atcelts un tas atcelts, bet  man tas varbūt nebija tik liels pārsteigums, jo es jau kaut kā redzēju to vibrāciju, kas notiek pasaulē, un sapratu, ka tas var notikt un var rezultēties tajā visā, un bija jau pieredze 2008. gadā, kad bija ekonomiskā lejupslīde. Tā kā pieredze jau tajā ir, un šobrīd man ir tāda foršāka situācija, ka es labi spēju noreaģēt tajā telpā, mēs darbojamies ikdienā arī ar marketingu un reklāmu, un tagad mēs varam vairāk enerģijas veltīt tajā,” stāsta Jānis.

Viņš arī vērtē, ka šo krīzi varēsim vieglāk pārdzīvot, ja stiprināsim savus ražotājus, pērkot viņu produkciju, tāpēc arī radusies doma par kustību „Pacel Latviju”.

“Tā mums ir tāda vairāk doma, ka ilgtermiņā mēs varētu veidot tādu foršu sabiedrisko domu  par to, ka mēs aizvien vairāk varētu pirkt vietējo produkciju. Mums ir divi izvirzītie kritēriji: viens kritērijs ir par to, ka ideālā variantā šis produkts ir gan ražots Latvijā, gan arī tirgotājs ir latviešu; cits kritērijs, ja ražotājs ir ārzemju, bet tirgotājs ir latviešu, un arī tas ir forši, jo man liekas, ka jebkura lieta, kura silda un veicina Latvijas ekonomiku, ir forša lieta,” saka Jānis.

“Tad mēs gribam ilgtermiņā veidot, ka mēs varam pat ideālā variantā izvēlēties pārtikas produktus tieši no reģiona, apkārtējiem cilvēkiem. Ja tā ir kāda pilsēta, piemēram, Cēsis, tad viņi [pērk] no savas apkārtnes, tur viņi zina, ka Juris pārdod burkānus, Igors pārdod griķus. Un tad veidot kaut kādu iekšējo apriti, atbalstīt vietējos, apkārtējos, lai mēs spējam paši par sevi eksistēt savā valstī,” ieceres izklāsta Jānis.

Skatot, kādas ir iespējas produktu piegādēm mājās šajā laikā, kad nebūtu ieteicams bieži doties uz tirdzniecības vietām, secināts, ka iespēju jau ir daudz, bet nav vienotas platformas, kur būtu apkopoti ja ne visi, tad lielākā daļa no ražotājiem vai tirgotājiem, kas veic šīs preču piegādes.

““Facebook” ir pilns, viens dalās, otrs dalās, trešais dalās, un mēs kaut kā sapratām, mums likās, ka to visu vajadzētu apkopot vienā vietā, kur tas viss ir ērti un pārskatāmi pieejams, un tad cilvēks tur ieiet un atrod pilsētu, kura viņu interesē, un tur viņam arī uzreiz attiecīgi parādās, kuri ražotāji vai tirgotāji piedāvā piegādes tieši viņa pilsētā,” stāsta Jānis.

Un par to, ka nebūtu atsaucības no ražotājiem vai tirgotājiem, Jānis nesūdzas, gluži otrādi - interese esot liela.

“Sākumā mēs bijām domājuši par to projektu tā, ka mēs apkoposim jau mūsu rīcībā esošo informāciju, ievietosim un viss; šobrīd tas ir rezultējies tajā, ka mēs divas nedēļas neapstājoties strādājam pie informācijas ievietošanas.

Mums visu laiku nāk jauni pieteikumi, par ko liels prieks. Tas liecina, ka šī lieta ir aktuāla, ka cilvēki, pirmkārt, meklē šīs produktu piegādes un, otrkārt, ka tas, ka uzņēmumiem ir nepieciešamas šādas vietas, kur ievietot to, ka viņš piegādā konkrētajā vietā,” saka Jānis.

Lai arī šobrīd nācies zaudēt savu iemīļoto darbu, jo, visticamāk, diezin vai šovasar nāksies vadīt kādu lielu pasākumu, Jānis Rozītis atzīst, ka nav jau citas iespējas, kā pieņemt pārmaiņas.

“Es visu laiku kaut kā cenšos to prātu turēt vaļā, un tas, man liekas, ir visvairāk nepieciešams šādās grūtās situācijās, jo ir ļoti grūti – informācijas ir ļoti daudz: tas, ko runā televīzijā, tas, ko runā radio, tas, ko redzi savu sociālo tīklu joslās... Tās informācijas ir ļoti daudz, ļoti dažāda, un viņā ļoti viegli var apmaldīties.

Tāpēc man šķiet, ka cilvēkiem pašiem ir vairāk jātur vaļā sava apziņa, jāsaprot, kas notiek.

Arī šī situācija vispār pamainīs tendences, kā kaut kādas lietas notiks, jo ierastā kārtība, iespējams, vairs nebūs tāda, kā bija. Kā mēs varam mainīties līdzi laikam vai esošajai situācijai? Jo mēs labāk to varēsim izdarīt, jo mēs komfortablāk varēsim pārvarēt kaut kāda veida pārmaiņas,” pārliecināts Jānis.

Un  šobrīd viņš kopā ar dzīvesbiedri Baibu turpina papildināt un pilnveidot interneta vietni „produktupiegādes”, kas būs noderīga ne tikai vīrusa laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti