5 zem 25

Visienīstākā slavenība - Ņikita Trojanskis

5 zem 25

Zāles dramaturgs - Klāvs Kristaps Košins

Miljonu ietekmētāja - Paulīne “Loypaulaa” Paucīte

Latvijā «heito», ja gribi izsisties – tiktokeres no Limbažiem «Loypaulaa» auditorija sasniedz miljonus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Lai gan šis ir laiks, kad jebkuram ir iespēja kļūt populāram internetā, nevarētu teikt, ka tas izdodas daudziem. Paulīnei Paucītei, kautrīgajai un klusajai meitenei no Limbažiem, tas izdevās. Šobrīd sociālajā tīmekļa vietnē "TikTok" viņai ir 300 tūkstoši sekotāju, bet vairāki viņas video ir noskatīti pat 35 miljonus reižu, viņa atklāja Latvijas Radio 5 podkāstā "5 zem 25". 

Podkāsts "5 zem 25"

Podkāsts "5 zem 25"

Pieci.lv jaunākais orģinālsatura podkāsts "5 zem 25" stāstīs par pieciem ietekmīgiem Latvijas jauniešiem, kuri līdz 25 gadu vecumam sevi jau ir pierādījuši starptautiskā mērogā.

Podkāsta "5 zem 25" paredzētas piecas epizodes, kurās piedalīsies:

Ja esi uzaudzis sociālo tīklu laikmetā, nespēsi noliegt šķietami vieglo kārdinājumu dzīvot influenceru dzīvi, saņemot sadarbības piedāvājumus un pavadot dienas, veidojot digitālo saturu. Dažiem Latvijā tas ir izdevies. Paulīne Paucīte jeb "Loypaulaa" ir viena no viņiem.

Salīdzinājumam – ja ietu cauri Rīgai, tad katrs otrais cilvēks sekotu viņas "TikTok" kontam. Proti, tie ir 300 tūkstoši sekotāju, ko viņa ieguvusi ļoti īsā laika posmā.

Nemaz nerunājot par kopā sasniegto auditoriju, kas, visticamāk, pārsniedz visas Eiropas populāciju.

Pretēji stereotipiem, Paulīnei sadarbības un bezmaksas mantas interesē maz. "Mans ceļš sākās ar to, ka es gribēju kontaktu ar sekotājiem. Es pat ar viņiem runāju "Facetime", es devu savu telefona numuru un sarakstījos. Tā, manuprāt, ir tā pati galvenā lieta, ka tu veido saikni ar sekotājiem," norādīja Paulīne. 

Nepaspēj nosvinēt sasniegto

Paulīne "TikTok" lietotnē jau no paša sākuma stratēģiski plānoja un veidoja saturu ārzemju auditorijai. 

"Es jau no paša sākuma koncentrējos nevis uz latviešu auditoriju, bet uz ārvalstu, jo es skatījos, ka

latvieši ļoti daudz heito, ja tu Latvijā centies izsisties. Tāpēc es negribēju, lai cilvēki vispār zina, ka esmu no Latvijas," atzina satura veidotāja. 

"Ar pirmo profilu man vajadzēja pusgadu, lai dabūtu sešus tūkstošus [sekotāju], un tad man vienkārši nobanoja profilu, vienkārši aizvēra ciet, es visus video zaudēju. Tas bija tāds pārdzīvojums, un "TikTok" man pat neatbildēja ar nekādu paskaidrojumu, neko. Tas bija pārdzīvojums, jo visi video un visi sekotāji, kas man bija ļoti tuvi, bija zuduši. Tad es domāju, ka no jauna nesākšu," viņa stāstīja. 

Tomēr bija cilvēki, kas viņu mudināja iesākto turpināt. Un nākamais izveidotais profils sasniedza milzīgu auditoriju nieka divu nedēļu laikā. 

"Tas ir vienkārši ārprāts, tas viss notika ļoti ātri. Ļoti daudzi mani video aizgāja viral, kļuva populāri, un es pat nepaspēju nosvinēt 100 tūkstošus [sekotāju], 200 tūkstošus, tas viss notika tik ātri. Jā, tas liekas kaut kas neticams," atzina Paulīne. 

Bērnībā bija klusa un kautrīga

Šobrīd Paulīne ik dienu publicē un veido saturu, kas sasniedz pat miljoniem cilvēku visā pasaulē, taču ne vienmēr viņa ir bijusi tik atvērta un komunikabla. 

"Bērnībā es biju klusa pelīte – ļoti klusa, ļoti kautrīga, ka tik neiet prezentēt kādu prezentāciju un nerunāt ar svešiniekiem, ka tik savā stūrītī ar savējiem. Ja es biju savā komforta zonā, savējos, tad gan biju spridzeklītis un varēju izpausties," stāstīja Paulīne. 

Pēc pamatskolas pabeigšanas Limbažos Paulīne spēra sev ļoti netipisku un izaicinošu soli – devās prom no Limbažiem  mācīties Rīgas Stila un modes tehnikumā. 

"Es gribēju sākt jaunu dzīvi, gribēju jaunu vidi, jaunus cilvēkus, jo tur man bija apnicis. Es jutos tur ļoti lieka, jutu, ka mani aprunā aiz muguras, un es ļoti gribēju iepazīt jaunus cilvēkus," stāstīja Paulīne. 

Viņa uzskata, ka tieši pēc atbraukšanas uz Rīgu viņas raksturs mainījās, tagad jauniete var brīvāk iziet sabiedrībā, runāt ar cilvēkiem, ir cēlusies viņas pašapziņa. 

"Viss sākās ar manu kursu, kurā es sāku mācīties. Mēs bijām ļoti daudz meiteņu, ap 20, bet visas bijām kā māsas. Jau tur es sāku justies brīvi pat tādā lielā cilvēku pulkā, tad jau arī skolā sāku iet uz modes skatēm un skolas priekšā uzstāties. Pamazām viss pa solīšiem gāja." stāstīja Paulīne. 

"Tagad man ir īsti draugi. Maz, bet īsti, un man pilnīgi pietiek," viņa piebilda. 

Tagad jauniete ir pārcēlusies uz Valmieru, lai studētu Vidzemes Augstskolā, taču, lai gan studijas bija interesantas, tās pēc pirmā kursa pārtrauca attālināto mācību dēļ, ko ieviesa Covid-19 pandēmija. 

"Valmiera ir pilsēta, kurā es vienmēr esmu gribējusi dzīvot. Es jau maziņa tajā pilsētā vienkārši iemīlējos. Tā ir mazliet lielāka par Limbažiem, bet tur ir Gauja, meži, tur ir skaisti. Bet attālinātās mācības manās acīs bija ļoti liels murgs, jo mans kurss tiešām bija foršs, bet tagad ir pilnībā izjucis, ir palikuši tikai divi cilvēki. Attālinātās mācības bija pārāk liels izaicinājums," atzina jauniete. 

Vēderdejas, trendi un kosmētika

Paulīne "TikTok" veido saturu, gan dejojot vēderdejas, gan sekojot līdzi dažādiem trendiem, gan kameras priekšā klājot kosmētiku un runājot par to. 

"Sākumā es nemaz nesapratu, ka man jau ir mana niša, kas bija vēderdejas. Tad es tās pārtraucu taisīt, jo man tas saturs šķita ļoti vienveidīgs. Man pašai tie video visi likās vienādi, garlaicīgi, lai gan maniem sekotājiem tā nelikās. Tad jau es sāku kaut kādus trendus, kaut ko "ne pa tēmu" taisīt, un profilā sākās bardaks," savu saturu komentēja Paulīne. 

"Tad es pazudu, parādījos, pazaudēju dažus sekotājus tādā veidā. Kad es pabeidzu stila skolu, iemācījos likt kosmētiku. Sapratu arī, ka man tas patīk, un es ar to gribu padalīties. Tas notika pavisam nesen. Līdz ar to man tagad ļoti mainās auditorija, jo iepriekš es liku dažādus trendus, vēderdejas, un tad ļoti strauji pārgāju uz kosmētiku," viņa piebilda. 

Atpazīstamība sociālajos tīklos devusi 21 gadu jaunajai meitenei iespēju sadarboties ar dažādiem uzņēmumiem, tostarp ne tikai par velti saņemt noteiktus produktus, bet arī ceļot uz citām valstīm. 

Nākotnē Paulīnes mērķis ir radīt pašai kādu tendenci kosmētikas lietošanā vai trendu "TikTok", no kā iedvesmotos citi cilvēki un to pārņemtu. 

"Man liekas – vārdam influenceris klāt nāk daudz stereotipu, bet kas ir influenceris? Tas, kurš ietekmē, iedvesmo tevi kaut kādā ziņā. Es tur neredzu negatīvismu.

Varbūt ir tādi, kas izceļas ar saturu, kas varbūt nebūtu bērniem jāredz vai arī kaut ko muļķīgu dara, ko bērni var saskatīties, tas ir vienīgais, ko es redzu, kas varētu būt negatīvs," vērtēja Paulīne. 

"Par sevi gan es saku, ka esmu satura veidotāja vai tiktokere. Es nesaku influencere, jo tad cilvēki daudz ko var pārprast stereotipu dēļ," viņa atzina. 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti