Priekuļu novadā kādā klētiņā jau četrus gadus tiek ražota ekskluzīva produkcija. Lielākā tās daļa tiek eksportēta uz ārzemēm. Aiz durvīm cītīgi strādā kalējs Mārcis, viņš šobrīd kaļ cirvi. Ideja par kalves ierīkošanu sākotnēji radās Jānim un Matīsam Nīmaņiem. Kā viņi paši stāsta, tas bija tikai hobijs, bet tagad senais dzimtas īpašums pārvērsts par vietu auglīgam biznesam.
"Viss ir apgūts pašmācības ceļā, runājot ar cilvēkiem, skatoties, ko citi dara pasaulē. Ir "Youtube" un dažādi citi kanāli, ir pieejamas nozares lapas. Ir tikai jāinteresējas, tad arī viss notiks," pastāstīja kalējs Matīss Nīmanis.
Viņu pašu veidotais video, kurā redzams, kā Jānis Nīmanis kaļ cirvi, interneta vietnē "Youtube" apskatīts 350 tūkstošu reižu. Puiši savu produkciju eksportē uz vairāk nekā 10 valstīm, kur uzņēmuma zīmols "Autine" kļūst arvien populārāks.
Klienti var veikt vienīgi individuālus pasūtījumus. Uz tiem rindā gan jāgaida astoņi mēneši.
"Mūsu uzņēmuma meistars Mārcis Liepiņš, kurš ir galvenais cirvju kalējs, šobrīd taisa līdz diviem, trīs cirvjiem dienā. Tie ir bez kāta, tīri kalšanas process, rūdīšana, atlaidināšana," stāsta kalējs Matīss Nīmanis.
Arī izcili aso un skaisto nažu taisīšana nav ātrāks process. Uz vietas tiek veidoti gan asmeņi, gan spali, gan arī ādas makstis. Priekuļos radītās lietas iemīļojuši ārvalstu pavāri, mednieki un arī namdari. Pamazām produkcija kļūst populāra arī Latvijā, tiesa, tā ir samērā dārga, bet ļoti kvalitatīva.
"Amerikānis Maiks Bērdijs, kurš ir viens no atzītākajiem namdariem, notestēja Jāņa cirvi un pateica, ka viņš 30 gadus ir gaidījis šo cirvi. Nekas labāks viņam vēl līdz šim nav bijis, un tas ir cirvja "svētais grāls"," atsauksmēs dalās kalējs Matīss Nīmanis.
Uzņēmums "Autine" ir kārtējais pierādījums tam - ja latvieši grib gāzt lielus kalnus, tad viņi to var. Vajag tikai gribēt un mērķēt augstāk.