Klases biedri uzdevumus pildīja burtnīcās, bet Georgs pierakstīja Braila rakstā. Ja nebija kaut kas skaidrs, viņš jautāja sola biedram. Lai neredzīgais zēns izprastu mācību priekšmetu, skolotāja palīgs gatavoja dažādus palīgmateriālus un pārbaudīja mājas darbus. Tāds bija Georgs, kad mācījās 6.klasē.
Izlaiduma eksāmenus Georgs kārtoja kopā ar pārējiem skolēniem un pirms Jāņiem saņēma atestātu ar pamatskolas beigšanu.
"Manā dzīvē tas bija ļoti jauks posms. Mans klupšans akmens angļu valoda, bet pārējie ir tīri labi. Latviešu valodā - 8, matemātikā - 9 un vēsturē 10. Tas mani ļoti iepriecināja," stāsta Georgs.
Deviņi gadi kopā ar Georgu aizlidojuši vēja spārniem, atzīst Vaivaru pamatskolas direktore Inese Kārkliņa, kura pēdējos gados bija arī Georga klases audzinātāja.
Georga mamma atzīst: nebija viegli, bet lēmums sūtīt dēlu nevis uz Strazdumuižas internātskolu, kas paredzēta redzes invalīdiem, bet uz parasto skolu - bijis pareizs.
"Georga gadījums pierāda, ka ir iespējams viss," uzsver Georga mamma Aivija Bārda. "Jo sākums bija tāds, ka apšaubīja diplomu, ka diplomu neatzīs, jo, kad sāka iet Vaivaru pamatskolā, nebija programmas. Inese [Vaivaru pamatskolas direktore Inese Kārkliņa] uzņēmās atbildību. Georgs sāka iet skolā, un programma tapa pēc tam."
Kā saka direktore, Georgs bija izaicinājums gan skolai, gan viņai personīgi. Neredzīgie bērni var mācīties parastā skolā, ja tam ir atbilstoši apstākļi - ja skola gatava mācīt bērnus ar īpašām vajadzībām un ja pašvaldības ir gatavas finansēt to, kas skolai un skolotājiem nepieciešams šo bērnu izglītošanai.
Līdz ar pašu izauguši arī Georga nākotnes sapņi. 6.klasē zēns teica, ka grib kļūt par biologu un rūpēties par dzīvniekiem kā Džeralds Darels.
"Man patīk tas, ar to mana mamma nodarbojas," saka Georgs. "Tā kā biedrību vadība, firmu vadība. Menedžments, reklāmas kamapņas. Tādas lietas, taisos mācīties par mārketingu un medžmentu."
Bet šobrīd viņš pastiprināti mācās angļu valodu, jo augustā viens pats dosies uz ASV, lai nākamajā gadā mācītos Minesotas neredzīgo akadēmijā. Izturējis konkursu - 60 audzēkņi uz vienu vietu.
"Viņiem ir divas bibliotēkas, profesionālas sporta komandas futbolā. Es to visu pieredzi varēšu apkopt un pēc tam vedīšu uz Latviju, kā to veiksmīgi ieviest arī Latvijā parastās skolā," stāsta Georgs..
Pagaidām nav zināms, kur Georgs turpinās izglītību pēc gada. Mamma raizējas, vai nākošā skola būs pretimnākoša jaunietim ar īpašām vajadzībām un vai valsts nodrošinās viņam asistentu, kā to nosaka likums.