Ceļš uz pētniecību vedis neapzināti, uzsākot studijas Latvijas Kultūras akadēmijā bakalaura studiju programmā, atzina pētniece: “Pirmajā studiju gadā, jau pirmajā semestrī, pie mums atnāca vecāko kursu studenti un lūdza palīdzēt pētījumos, kuros viņi ir iesaistīti.”
Tieši tā, apstākļu sakritības rezultātā, aizsākās Mednes interese par pētīšanas, izzināšanas procesu un ceļš uz zinātni. Šobrīd viņa Latvijas Kultūras akadēmijā studē maģistrantūrā, savos pētījumos apskatot kultūras nozari no visdažādākajām pusēm.
Pētniece stāstīja, ka viņu interesē ļoti daudz jautājumu: “Līdz ar to es esmu iesaistīta dažādos pētījumos. Piemēram, studiju laikā biju iesaistīta pētījumā, kur mēs intervējām cilvēkus, lai noskaidrotu viņu domas un viedokli par viltus ziņām un uzzinātu, vai viņi paši ir kādreiz dalījušies ar šīm viltus ziņām. Šis pētījums tika izmantots arī kādas teātra izrādes iestudēšanas procesā kā pamats.” Trupas “Kvadrifons” pēc tam radīto un spēlēto izrādi sauc “Fake news”.
Medne pēta mūsdienu kultūras procesu. To, kas notiek tieši šodien, tajā skaitā kultūras nozares saistību ar uzņēmējdarbību, un to, kā pielāgo savus produktus pandēmijai un digitālajai videi. Pērn Medne ar kolēģiem pētīja kultūras piedāvājumu tūristiem.
“Kas ir tas, ko Latvijā, īpaši Rīgā, tūristi var apmeklēt. Mūsu mērķis bija noskaidrot, kas ir veiksmīgākie piemēri, kuras organizācijas un iestādes ļoti labi strādā ar ārzemju tūristiem un ir spējušas piesaistīt tūristus ar savu pakalpojumu vai produktu, piemēram, teātra izrādi, operas vai baleta iestudējumu,” stāstīja pētniece.
Ikdienā Mednei nākas ļoti daudz sarunāties gan ar dažādu jomu ekspertiem, gan ar vienkāršiem cilvēkiem – ar jebkuru, kuru interesē kultūra. Tas viņai ļoti patīk savā darbā.
Latvijas Kultūras akadēmijas asociētā profesore Ieva Zemīte raksturoja Medni kā patiešām uzņēmīgu jaunieti, kurai ir pētnieces prasmes, spējas un uzņēmējspēja pārliecināt par savu viedokli un iestāties par to, kas ir ļoti svarīgi.
Latvijas Kultūras akadēmijas prorektore zinātniskajā darbā Anda Laķe uzsvēra, ka Medne par savu karjeru domā apzinīgi, mērķtiecīgi un stratēģiski.
“Vienlaikus, lai savu karjeru plānotu, viņa iesaistās pētniecībā, lai kaut ko vairāk par katru kultūras nozares jomu uzzinātu. Apzināta attieksme pret to, kā man sevi veidot kā profesionāli, lai no manis būtu kāda jēga nozarē, kurā es strādāju,” raksturoja Laķe.
Medne atzina, ka visvairāk savās studijās viņai patīk piedzīvot un redzēt savu izaugsmi caur pētniecības procesu: “Man laikam visvairāk patīk sajūta, ka tu sniedz ieguldījumu sabiedrībai – ka tas, ko tu dari, var noderēt sabiedrībai, kādam cilvēkam.”
Degsme un spēja pētīt ir svarīgas īpašības, kas nepieciešamas jaunajos zinātniekos – Mednei tādas ir.