Ir pieci no rīta. Žaums Borass ver vaļā savu kiosku, kas izvietots vienā no noslogotākajiem Barselonas nostūriem. Plkst.5.45 ierodas busiņš ar preses izdevumiem – vietējiem un nacionālajiem laikrakstiem, kā arī žurnāliem.
Tradicionāli preses kiosku bizness Spānijā tiek nodots no paaudzes paaudzē. Borass savā ģimenē ir ceturtās preses pārdevēju paaudzes pārstāvis. Pirmo kiosku 1920. gadā atvēra viņa vecmāte tieši šajā pašā vietā – ilgi pirms tam, kad 1933. gadā blakus parādījās metro stacija. Taču avīzes iegāde, lai to izlasītu pie rīta kafijas, spāņiem pamazām kļūst par pagātni.
"Viss ir ļoti mainījies. Avīžu pārdošanas apjoms tagad ir par 50 - 60 procentiem mazāks nekā kādreiz. Ekonomiskās krīzes laikā cilvēki mainīja savus lasīšanas paradumus un pie tradīcijām vairs neatgriezās," skaidroja Borass.
Lai izdzīvotu, daudzi kioski, kas atrodas pie tūristu iecienītiem objektiem, piemēram, Svētās ģimenes baznīcas, sāka tirgot suvenīrus. Šeit var nopirkt ledusskapju magnētiņus, slavenu futbolistu kreklus, uzkodas un dzērienus – kā arī, protams, laikrakstus.