Panorāma

Eiropas Komisija atvainojas Itālijai

Panorāma

Mans vīrs, kuru nonāvēja Covid-19

Rodrigo un Rēzija arī mācās attālināti

Attālinātās mācīšanās pieredze Anopu ģimenē – radoša kopābūšana, bet skolu ilgstoši neaizstās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Rit ceturtā attālināto mācību nedēļa, un nepilna mēneša laikā skolēni lēnām pieslīpējas neierastajam režīmam. Rita Anopa ir divu bērnu mamma – meita Rēzija vēl mācās bērnudārzā, bet dēls Rodrigo – 2. klasē. Lai gan abi bērni vēl ir salīdzinoši mazi, darbu apjoms, ar ko ikdienā jātiek galā, ir samērā liels.

“Teikšu godīgi, esam diezgan emocionāli, gan es, gan puika. Gāja tā, ka lidoja pa gaisu gan grāmatas, gan pildspalvas, gan bira asaras abiem. Pirmā nedēļa tiešām bija grūta,” emocijas neslēpj Rita Anopa. Viņa ir mamma piecus gadus vecajai Rēzijai un astoņus gadus vecajam Rodrigo, kurš mācās 2. klasē.

Abiem bērniem iekārtotas mācību telpas. Vienam istabā, otram – virtuvē.

Mazā meita Rēzija prasa nemitīgu uzmanību, un arī Rodrigo biežākais teiciens pēdējo nedēļu laikā bijis – mammu, es nesaprotu.

“Man savam puikam pirmajās dienās, pirmajās nedēļās bija jāmāca, kā vispār ieslēgt datoru, kā e-klasē vispār ieiet, jo līdz šim viņš to ir darījis, tikai apskatoties mājasdarbus. Un nav viņam vairāk bijusi vajadzība. Es esmu viņam mācījusi pat datormācību,” stāsta Rita.

Anopu ģimenē bērni skaidri zina, cik ilga būs darba diena un kādi ir noteikumi. Bērni ceļas ap astoņiem, deviņos paēd brokastis, tad mācās līdz vieniem, diviem pēcpusdienā. Neizpaliek arī regulāras sporta nodarbības, un pēcpusdienā var pabeigt tos uzdevumus, kuriem laika nepietika.

Mācību process mājās noteikti ir grūtāks, bērnam pietrūkst pedagoga klātbūtnes, un to nākas aizstāt vecākiem.

“Tagad puikam sākās īpašības vārdi, ko viņi skolā nav mācījušies. Un man viņam bija jāizskaidro, kas ir īpašības vārds, un es nezinu, vai es to izdarīju pareizi vai nepareizi, bet to es izdarīju tā, kā es mācēju. Pieņemsim, vārds “daudz” viņam liekas kā īpašības vārds, bet patiesībā tas nav īpašības vārds,” stāsta mamma Rita.

Paveicies, ka bērnu vecmāmiņa ir pensionēta skolotāja un vienmēr ir sasniedzamā attālumā.

Vairākas reizes esot ieslēguši TV kanālu “Tava klase”, taču secināts, ka nodarbības 2. klasei krietni iepaliek no tā satura, kur jau tikusi Rodrigo klase.

Arī noturēt uzmanību ilgāk par desmit minūtēm bērni šādā veidā nevar, jo vilina blakusfaktori. 

Lai uzmanību noturētu, viesistaba pārtapusi par mūzikas klasi un sporta istabu, bet virtuvē notiek visi praktiskie darbi. “Es jums varu parādīt – uz palodzes ir vairāki skolas projekti. Šeit ir loku dobe ar tiem zaķiem, ko mēs te taisījām visi trīs,” stāsta divu bērnu mamma.

Mazajai māsai ļoti interesē viss, ko brālis dara, un arī pašai darāmā netrūkst. Jāmācās burti, rēķināt un vēl nemitīgi ienāk citi audzinātāju izdomāti uzdevumi telefonā – lietotnē “Whatsapp”.

“Viņiem bija grupiņā tēma “Olimpiskās spēles”, un bija jāuztaisa savs karogs. Nu, tad mēs šeit taisījām karogu. Radošo darbu mums ir daudz,” stāsta Rita.

Atskatoties uz šo laiku, mamma saka, ka

šis ģimenē ir radošākais kopā būšanas laiks, bet skolu šāds modelis ilgstoši nevar aizstāt.

KONTEKSTS:

Jaunā koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 izplatības ierobežošanai Latvijā no 13. marta ir izsludināta ārkārtējā situācija, kuras laikā mācības skolās notiek attālināti. Noteikta arī virkne ierobežojumu un aizliegumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti