Rīta Panorāma

Laika ziņas

Rīta Panorāma

Līvas ciema svētki ieskandinās Liepājas brīvdabas pasākumu sezonu

Kāda ir ikdiena Lielvārdes gaisa spēku bāzē?

Ar «Black Hawk» helikopteriem darba vēl daudz. Anete un Ēriks gandarīti strādāt Gaisa spēkos

Anete Stīpniece ir "Black Hawk" helikopteru inženiere, savukārt Ēriks Feldentāls Nacionālo bruņoto spēku (NBS) Gaisa spēkos ir atbildīgs par lidmašīnām. Abi par savu darbu pauž gandarījumu un uzsver, ka visvairāk prieka ir par darba daudzveidību. Kā viņi nonāca līdz šādai profesijai, un kāda ir darba ikdiena Gaisa spēku Lielvārdes bāzē, strādājot ar lidaparātiem?

Inženiertehniskā posma vadības grupas inženieres Anetes Stīpnieces un virsleitnanta Ērika Feldentāla ikdiena paiet Gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Pievienoties Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem abus pamudinājis patriotisms pret savu valsti.

"Viennozīmīgi, jā, patriotisms, vēlme un iespēja iemācīties, apgūt lietas, lai aizstāvētu savu ģimeni," pauda Ēriks.

Savukārt Anete pastāstīja, ka doma par darbošanos NBS viņu piemeklējusi vidusskolā: "Ja godīgi, nebija saistības ne ar Jaunsardzi, ne Zemessardzi. Tas vienkārši atnāca 11., 12. klasē. Iešāvās prātā doma, kāpēc ne. Bet pirms tam ģimenē neviens nebija saistīts ar šo jomu."

Gan Anete, gan Ēriks studējuši Nacionālajā aizsardzības akadēmijā. Pēc studijām nonākuši Gaisa spēkos. Anete ir inženiertehniskā posma vadības grupas inženiere, kura rūpējas par "Black Hawk" helikopteriem.

"Es šobrīd sāku lidot kā borta inženieris. Borta inženieris atbild tieši par apskati pirms lidojuma, par gatavību lidojumam. Par to, kas norisinās kabīnē un ārpus tās lidojuma laikā. Esmu pilotiem kā labā roka," sava darba specifiku aprakstīja Anete.

Tā kā "Black Hawk" helikopteri Latvijā ir pavisam jauni, Anetei darba šobrīd ir daudz, jo kopā ar pilotiem pamazām jāapgūst šī lidaparāta spējas, lai varētu piedalīties gan militārās operācijās, gan dažādos glābšanas darbos.

Šobrīd ar jaunajiem helikopteriem nolidots vēl diezgan maz, pastāstīja Anete. 

"Priekšā vēl ir meklēšanas un glābšanas darbi, kas ir jāmācās, kur tiešā saskarsme būs ar glābējiem," pauda inženiere.

Savukārt Ērika pārziņā ir lidmašīnas un to apkopes. Viņš organizē visus remonta un apkopes darbus, organizē darbus saviem padotajiem.

No pērnā gada beigām Ēriks pārrauga arī jaunās Latvijā ražotās ultravieglā tipa "Tarragon" lidmašīnas. Tās ir ļoti manevrētspējīgas, var sasniegt ātrumu līdz pat 350 kilometriem stundā un patērē salīdzinoši nelielu degvielas daudzumu.

Gan Anete, gan Ēriks ir ļoti apmierināti, ka izvēlējušies savu dzīvi saistīt ar militāro jomu un īpaši ar Gaisa spēkiem. 

Ēriks pastāstīja, ka lielākais gandarījums un prieks esot par darba daudzveidīgumu: "Es varu pavadīt darbu ofisā, darot papīru darbus, veicot iepirkumus, organizējot, plānojot apkopes. Tāpat es varu piedalīties tehniski, apkopt lidmašīnas, pārraudzīt visus darbus. Man ir daudzveidīgs darbs, tas ir tas, kas man visvairāk rada prieku."

"Mēs esam vienīgā vienība visos bruņotajos spēkos, kuriem ir tieši šāda tehnika  – gan helikopteri, gan lidmašīnas. Es ļoti priecājos, ka esmu nonākusi šajā vienībā, un tas arī ir aizraujošākais, – atbildēt par to, cik helikopters ir gatavs lidojumiem, un sastrādāties gan ar pilotiem, gan ar glābējiem," prieku par savu darbu pauda Anete.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti