4. studija

4. studija (ar surdotulkojumu)

4. studija

Darba devēji nekautrējas pieprasīt augstāko kvalifikāciju par minimālo algu!

Eģiptes ceļojuma bilance: neatbilstoša viesnīca, ekskursijas un dārgāka vīza

Tūrists nemierā ar «TezTour» pakalpojumiem ceļojumā uz Ēģipti; firma daļēji atzīst pārmetumus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ir divu veidu ceļotāji – vieni izvēlas paši plānot ceļojumus, bet otri savu atvaļinājumu plānošanu uztic tūrisma firmai, lai atpūtu varētu izbaudīt, ne par ko neuztraucoties. Latvijas Televīzijas raidījumā "4. studija" vērsās skatītājs Ralfs, kuram, paļaujoties uz tūrisma firmu, nācās piedzīvot labi zināmo sakāmvārdu – "Solīts makā nekrīt". Tūrisma firma «TezTour» tikai daļēji atzīst pārmetumus.

Vēlas pilnīgu informāciju 

Ralfa pasē ielīmētā Ēģiptes  vīza – skaidri un gaiši vēsta, ka tās cena ir 25 dolāri. Par šādu summu gan telefonsarunā, gan savā mājaslapā informējis tūroperators "TezTour". Dodoties uz Ēģipti, Ralfs zinājis, ka jārēķinās, ka šajā valstī šur tur tūristu var arī apšmaukt, tomēr uz tūrisma firmas sniegtās informācijas patiesumu paļāvies.

"Lidostā ierodoties, bija iepriekš teikts, ka vīza maksā 25 dolāri. Arī, ieejot tajā lielajā telpā, bija uzraksts, ka vīza – 25 dolāri, bet, ejot tālāk, kur katram tūroperatoram ir savs galdiņš, pieej, un viņi prasa 27 dolārus. Nekādi čeki, protams, netiek izsisti. Noliec uz galda naudu, un cilvēks paņem un ielīmē vīzu," stāstīja Ralfs.

Kā piebilda vīrietis, divi dolāri nav nekas traģisks, un neviens tāpēc nebankrotēs, bet par to varētu vienkārši informēt.

Ralfs saņēmis paskaidrojumu, ka divi dolāri tiek iekasēti kā apkalpošanas maksa. Arī pēc tam kādā ceļotāju domubiedru grupā pamanījis ziņu, ka uz saulaino valsti vīza patiesībā maksā 27 eiro, lai gan kādam ir izdevies nopirkt par 25 eiro.

Viesnīcā cits numuriņš

Mazo, bet nepatīkamo vilšanos, ka tūroperators nav sniedzis pilnu informāciju, papildinājis fakts, ka numuriņš viesnīcā arī izrādījies pavisam cits, nekā runāts.

"To konstatējot, tu mēģini samainīt. Bet tajā brīdī viņiem viesnīcā nav brīvu numuriņu – atnāciet rīt. Rīt atkal nav. Un beigās atvainojoties piesolīja augļu grozu, ko līdz šai dienai neesmu ne redzējis, ne saņēmis," sacīja Ralfs.

Arī dodoties ekskursijā, no organizētāju puses realitāte atšķīrusies no solītā.

"Piedāvāja visādas atlaides un biedēja, ka neņemiet tikai no vietējiem, kuri centīsies apšmaukt, Covid-19 laikā jo īpaši.

Bet beigās, kad bija jādodas ekskursijā, izrādījās, ka jāpiemaksā, lai dotos uz pludmali," pauda Ralfs.
 

Vēstuli par piedzīvotajām nepilnībām, Ralfs tūrisma firmai "TezTour" nosūtījis ceļojuma vidū, taču atbildi intervijas dienā vēl nebija saņēmis.

"TezTour" pārstāvis norādīja, ka kompānija atbild tikai par avio pārvadājumu un transfēra pakalpojumiem, un izmitināšanu viesnīcā. Viss pārējais ir sadarbības partnera – uzņemošā biroja ziņā. Taupot iebraucēju laiku, uzņemošie biroji lidostā piedāvājot pakalpojumu, iegādāties vīzas par 27 dolāriem. Tas, ka atbraucējs nav pamanījis vietu, kur var nopirkt vīzu par 25 dolāriem, – viņa problēma.

Vainīgi par nepareizo numuriņu

Kā skaidroja "Tez Tour Latvia" jurists Andis Grambergs, uzņēmuma vadība esot  informēta par šo niansi, un jau ilgāku laiku cilvēki, kuri pārdod pakalpojumus, par to informējot klientus.

Tāpat arī par nepilnībām ekskursijas norisē nevarot vainot "Tez Tour". Vainīgi tūroperatora pārstāvji jūtas tikai par nepareizo viesnīcas numuriņu. Tiesa gan – tikai daļēji. Klients arī neesot pildījis Ministru kabineta (MK) noteikumos paredzētos klienta pienākumus. Kā uzsvēra Grambergs, "Tez Tour" nenoliedz, ka tiešām klients divas diennaktis tika izmitināts neatbilstošas kategorijas numurā, taču klients nav pildījis likuma un līguma nosacījumus, neinformējot par to tūroperatora pārstāvi uz vietas.

Tomēr, apzinoties, ka viņu klients nav par visiem 100 procentiem izbaudījis ceļojumu, tūroperators ir gatavs kompensēt, samaksājot cenas starpību, kā arī sola pārrunāt nesaprašanos ar sadarbības partneri – uzņemošo biroju Ēģiptē.

"Atzīstot, ka neesam nodrošinājuši tādu līmeni, kā paši vēlamies, mēs klientam piedāvājam 10% atlaidi nākamajam ceļojumam, ko viņš iegādāsies caur mums," norādīja Grambergs.

211 sūdzības par tūrisma pakalpojumiem

Šī gada rudenī atpūsties uz ārzemēm devās ļoti daudz ceļotāju. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) noliedza, ka saņemto sūdzību daudzums liecinātu, ka lielā ceļotgribētāju skaita dēļ tūrisma firmas savu darbu veiktu pavirši.

PTAC Komunikācijas nodaļas vecākā eksperte Santa Zarāne pastāstīja, ka šogad līdz 24. novembrim ir saņemtas 211 patērētāju sūdzības par tūrisma pakalpojumiem. Tās ir sūdzības par pandēmijas dēļ nenotikušiem ceļojumiem, par kuriem kavējas naudas atgriešana vai tiek piedāvāti citādāki risinājumi, vai par atsevišķu tūrisma pakalpojumā iekļauto pakalpojumu atcelšanu.  

Tūrisma eksperts, "BalticTravelnews. com" direktors Aivars Mackevičs piekrita, ka tūrisma aģentūrai jāsniedz klientam informācija par visām iespējamajām niansēm, kas var sagaidīt ceļojuma laikā.

"Bet es aicinātu mazāk pievērst uzmanību tādiem sīkumiem ceļojuma laikā, jo atvaļinājums lielākai daļai ir vienreiz gadā un nevajadzētu sevi apgrūtināt ar tādām neveiksmēm.

Jāļaujas tai atvaļinājuma pašplūsmai," ieteica Mackevičs, piebilstot, ka ceļojumā vienmēr rēķinoties ar izmaiņām 10% apmērā.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti