Dienas ziņas

Liepājā darbu atsāk vēl viens cehs

Dienas ziņas

Bērnu ansamblim "Dzeguzīte" – 45

Siguldā spriež par tūrisma attīstību

Sigulda plāno vēl vairāk uzlabot savu konkurētspēju tūrisma jomā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Tūrisma izaugsmes labie rādītāji Siguldā skaidrojami ar galvaspilsētas tuvumu, ar plašu tūrisma piedāvājuma daudzveidību. Taču vajadzīgi arī uzlabojumi, piemēram, ceļu infrastruktūras sakārtošanā. Nozares attīstībai nepieciešamie secinājumi izskanējuši pirmajā Siguldas novada tūrisma forumā.

Sigulda ir viena no visstraujāk augošajām tūrisma pilsētām valstī. Tāda atziņa izskanēja Siguldas novada tūrisma forumā, kurā diskutēja par nozares izaugsmi, problēmām un izaicinājumiem Siguldas novadā. Pēc Ekonomikas ministrijas (EM) informācijas, šogad iezīmējas izmaiņas tūrisma tirgū, proti, vairāk tūristu iebrauc no Eiropas un Japānas, mazāk no Krievijas. "Samazinājums, kā jau bija gaidāms, ir no Krievijas, bet to ļoti veiksmīgi kompensē tūristi gan no Lielbritānijas, no Vācijas, Austrijas arī no Japānas, starp citu, ir ļoti liels pieaugums," stāsta EM Tūrisma un eksporta nodaļas vadītājs Jānis Volberts.

Sigulda atzīta par vienu no tūrisma piedāvājuma bagātākajām pilsētām, taču bez problēmām nozarē neiztikt.

Tūrisma nozares uzņēmēji norāda uz nesakārtoto infrastruktūru un to, ka jāveido skaidrāks valsts atbalsta sadarbības modelis, lai piesaistītu vairāk tūristu. "Uzņēmēji kopā ar valsts institūcijām vai pašvaldībām varētu veiksmīgāk attīstīt vajadzīgajā vietās, piemēram, ja uzņēmējs investētu daļu saviem līdzekļiem un pašvaldība dotu atbalstu. Tad tieši šajā vietā varētu izveidot tādu infrastruktūru, kāda ir neieciešama uzņēmējam, nevis kādu iztēlojas valsts ierēdnis vai pašvaldības pārstāvis," situāciju vērtē viesnīcas “Ezeri” īpašnieks Juris Dudko.

Daži uzņēmēji pārmet valsts institūcijām par savstarpējās komunikācijas trūkumu, kas rada nozares attīstības bremzēšanu. "Tūrisma nozare ir ļoti emocionāla nozare, bet es nevarētu piekrist, ka nav diskusiju. Diskusija ir bijusi ļoti liela un plaša salīdzinājumā ar citām  nozarēm, daudzkārt lielāka. Gan dažādos tūrisma forumos, gan ko organizējam mēs kā Ekonomikas ministrija," informē EM pārstāvis, piebilstot, ka no 2014. līdz 2020.gadam ir atvēlēti 20 miljoni eiro dažādu Latvijas pasākumu reklāmai ārzemēs, lai piesaistītu ārvalstu tūristus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti