«Laižam uz Alpiem?»: Sestajā dienā pa Insbruku – pērli Alpu pakājē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Ceļošana ir slimība, saka Arvils. Un tā nu viņš ar draugu Elviju oktobrī ar stopiem dodas uz Alpiem, lai parādītu cilvēkiem, ka ceļošana nebūt nav dārgs prieks. Sestajā dienā jaunieši ir Insbrukā, kur ieraudzīja Alpu sniegotās virsotnes, uz kurām dosies nākamajā dienā.

Mūsu rīts iesākas samērā lēni, nekur nesteidzoties. Tanja mūs šodien izvedīšot ekskursijā pa pilsētu. Nevaram sagaidīt, kad redzēsim baltās kalnu virsotnes! Un izrādās, ka tik ilgi nemaz nav jāgaida. Elvijs ienāk atpakaļ dzīvoklī no balkona un priecīga saka: "Uzmetu aci un nodomāju, kādi dīvaini mākoņi šodien. Paskatos vēlreiz un saprotu - tie ir KALNI!"

Un patiešām, no mūsu balkona var redzēt sniegotās virsotnes. Skats ir iespaidīgs, bet to bojā priekšā esošā māja, un mēs jau sākam kalt plānus, kā to nojaukt.

Izdzeram rīta kafiju un dodamies ārā no mājas. Pirmā pietura - iepriekšējā bildē redzamais apaļais bārs uz jumta, kuram var apiet apkārt, lai redzētu visas virsotnes, kas ieskauj Insbruku. Tanja un viņas dzīvokļabiedrenes dzīvo pašā pilsētas centrā, tāpēc viss, kas šodien ir jāredz, atrodas pāris minūšu gājiena attālumā.

Esmu aizgrābts. Kalnu pakājē tu liecies tik niecīgs. Viss apkārt ir miniatūrs, nekas neliekas līdz galam īsts. Skats ir pasakains!

Elvijs vispār kādu laiku nevar parunāt. Alpi ir bijis viņa sapnis kopš agras bērnības. Diemžēl saule ir izkausējusi gandrīz visu sniegu, un vaļā ir tikai Stubai ledāja parks, uz kuru nedosimies, jo tas ir nedaudz par tālu. Tātad snovbordošana Insbrukā mums nespīd. Rīt kāpsim kalnos, bet šodiena paliek tikai pilsētas apskatei.

Sestās dienas statistika

Km mēroti nav, joprojām esam Insbrukā

Iztērēti 3€ par karstvīnu

Stopēšanas kausa izcīņa.

Arvils 10+1:5 Elvijs

No sākuma dodamies caur vecpilsētu līdz upei, kas ir tādā pienainā, zilganzaļā krāsā. Visur ir redzami slēpošanas ekipējuma veikali un tipiskie slēpotāji/dēļotāji. Studentu piepildīta pilsēta. Dodoties gar upi, Tanja mums parāda teātri, parciņu un vecāko ēku Insbrukā.

Apejam vēl nelielu aplīti, līdz nonākam zem viena no pilsētas simboliem un tipisku tikšanās vietu (kā ''Laimas'' pulkstenis Rīgā) - Zelta jumtu. Te sagaidām Tanjas draudzeni un dodamies uz kafejnīcu, kur šodien ir karstvīna sezonas atklāšana. Tā ir ļoti populāra vieta tieši pateicoties karstvīnam.

Virs ieejas ir milzīgs uzraksts, ka tieši šodien no plkst. 14.00 visiem ir jāiet dzert karstvīns. Ja būtu bijuši šeit pusstundu agrāk, mēs būtu paši pirmie cilvēki, kam šogad šeit tiek servēts izslavētais dzēriens.

Nevaru vairs sagaidīt Ziemassvētkus, kad Latvijā ir karstvīna laiks. Un salīdzinājumā ar citām cenām karstvīns ir patiešām lēts - 1,50€ par krūzi. Un tas garšo vienkārši perfekti!

Ilgi gan šeit nevaram aizkavēties, jo plkst. 15.30 ir jādodas uz iknedēļas izklaidi - piektdienās ir jāskatās cīņassports dzīvajā. To, ka esam pārpratuši, saprotam tikai tad, kad, atnākot atpakaļ uz dzīvokli, Tanja mums iespiež rokās treniņbikses. Esam neizpratnē. Izrādās, ka tas ir reslinga treniņš, kurā visi var piedalīties un cīkstēties ar dažādiem partneriem. Neesam pārliecināti par savu sagatavotību, jo nekad nekas tāds nav darīts, tāpēc noraidām piedāvājumu. Taču dodamies Tanjai līdzi uz universitātes sporta kompleksu. Sagaidām autobusu "F", kas ir spilgti sarkanā krāsā, kāpjam iekšā un dodamies. Biļešu, ko kompostrēt, mums nav, bet esot vienkārši jāuzmanās no spilgtiem formastērpiem, ko valkā kontrolieri, uz viss būšot kārtībā.

Viss šeit liekas tik tuvu, tik koncentrēti. It kā esam pabraukuši līdz pilsētas nomalei, bet tāpat esam ļoti netālu no centra.

Tanja to arī apstiprina un paskaidro, ka tas ir galvenais iemesls, kāpēc viss Insbrukā ir tik lēts. Sporta kompleksā mums ir laiciņš, ko pakavēt, tāpēc izpētām apkārtni.

Sagaidām, kad mūsu pieskatītājai beidzas treniņš, un dodamies atpakaļ uz pilsētu. Man jau kādu laiciņu ir pamatīgs izsalkums, bet šodien būšot ciemiņš, kas pagatavošot visiem burgerus. Un tas izklausās tik kārdinoši! Esmu gatavs paciesties līdz   burgeriem. Joprojām aiz muguras redzami Alpi un joprojām viss ir par un ap slēpošanu un snovbordu. Pamanām, ka pat luksofori neizskatās kaut kā parasti.

Izejam cauri Tanjas universitātes ēkai, un lēnā garā, baudot pilsētu un kalnu ainavu, dodamies atpakaļ uz mūsu dzīvokli. Pa ceļam Tanja ierauga uzrakstu "Ein Gratis" saldējuma veikaliņa skatlogā, kas nozīmē, ka šodien saldējums par brīvu! Esam gana nekaunīgi un tiek jautātas divas bumbas, nevis viena.

Vēl pēc pavisam neilga brīža (neesam paspējuši apēst saldējumus) ierodamies mājās, kur paēdam vakariņas un sākam pamazām gatavoties vakaram. Šonakt uzstāšoties ļoti slavens DJ, tāpēc visi dosies uz ''Clubique'' naktsklubu, lai kārtīgi izdejotos. Paši gan neesam elektroniskās mūzikas fani, tāpēc nolemjam nemaksāt 10€ ieejas maksu. Taču pirms tam mūs ved ciemos pie dažādiem cilvēkiem, savācās neliels bariņš un visi dodas pie Janīnas, lai iesildītos pirms ballītes. Satiekam arī Moniu, kas arī ciemojās pie mums Latvijā. Kad visi ir gatavi apmeklēt klubu, mēs ejam paklīst pa pilsētas ielām. Tomēr viss ir tik dārgs, ka ātri vien dodamies mājās.

Insbruka ir patiesa pērle Alpu pakājē. Te ir tik skaisti! No jebkuras vietas paveras skats uz masīvajiem kalniem. Esmu iemīlējies.

Un nevaru sagaidīt rītdienu, kad kāpsim kalnos, kas būs visas dienas piedzīvojums.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!