ES aizsargās ne tikai ceļojumu aģentūru klientus, bet arī individuālos tūristus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Eiropas institūcijām beidzot ir izdevies vienoties par labāku tūristu tiesību aizsardzību. Tagad arī uz tūristiem, kuri paši pasūta biļetes, rezervē viesnīcas numuru un noīrē automašīnu, attieksies tie paši noteikumi, kas uz tiem, kuri braucienu ir iegādājušies ceļojumu aģentūrā. 

Diskusijas par jauniem noteikumiem aizņēma aptuveni divus gadus, jo uzņēmumi iebilda pret slogu, kas viņiem tiekot uzlikts.

Ja jūs kādreiz esat iegādājušies lidmašīnas biļetes internetā, tad varētu būt pamanījuši, ka aviokompānijas jums piedāvā uzreiz pasūtīt arī viesnīcu un noīrēt automašīnu. Un visas šīs iespējas, it sevišķi zemo cenu aviokompāniju mājaslapās, tiek reklamētas, vēl pirms jūs esat samaksājuši par biļetēm. Tomēr gadījumā, ja avioreiss vēlāk tiek atcelts, atteikties no automašīnas vai viesnīcas bez soda naudas bieži vien nav iespējams.

Lai risinātu šo un citas problēmas, kas rodas gadījumos, kad cilvēki paši iegādājas ceļojumu internetā, Eiropas Savienības (ES) institūcijas beidzot ir vienojušās par jauniem ceļotāju aizsardzības noteikumiem.

Tie nosaka, ka gadījumā, ja jūs 24 stundu laikā esat iegādājies gan biļetes, gan rezervējis viesnīcu un auto, tad tas tiek uzskatīts par komplekso ceļojumu, saka Eiropas Parlamenta deputāte Inese Vaidere, kura darbojas Iekšējā tirgus un patērētāju aizsardzības komitejā.

“Un, ja kāda no šīm sastāvdaļām, piemēram, viesnīca... jūs aizbraucat un jums pasaka, ka jums viesnīcas nav, vai jums atcelts kāds iekšējais maršruts, vai pēkšņi lidmašīna tiek atcelta - tad jums ir kompleksais ceļojums, un tas, kurš ir atcēlis, ir atbildīgs par tiem zaudējumiem, kas jums rodas tālāk, neizmantojot viesnīcas vai dzelzceļa pakalpojumus,” skaidro Vaidere.

Ar priekšlikumu uzlabot ceļotāju aizsardzību Eiropas Komisija nāca klajā vēl 2013. gadā, apzinoties, ka līdzšinējie noteikumi ir tapuši laikā, kad internets vēl nebija tik attīstīts.

Toreiz nu jau bijusī komisāre Viviāna Redinga sacīja, ka izmaiņas ir nepieciešamas, lai pielāgotos mūsdienu laikmetam.

“Deviņdesmitajos gados vairums eiropiešu izvēlējās gatavus ceļojumus no bukletiem un pasūtīja tos vietējā ceļojumu aģentūrā. Šodien patērētāji arvien vairāk paši izveido savus ceļojumu maršrutus internetā, iegādājoties tos vai nu no viena vai vairākiem savstarpēji saistītiem pakalpojumu sniedzējiem,” pauda Redinga.

Tomēr diskusijas ilga aptuveni divus gadus. Un arī šobrīd galīgais balsojums un praktiskā īstenošana vēl ir tikai priekšā. Viens no strīdīgākajiem priekšlikumiem bija prasība viesnīcām ārkārtas situācijās nodrošināt ceļotājiem līdz pat trim papildu naktīm par brīvu, ja viņi netiek mājās.

Tāpat jaunie noteikumi paredz arī iespēju atteikties no ceļojuma, ja tā izmaksas pēc iegādes pieaug vairāk nekā par 8%. Tiek paredzēta arī iespēja nodot visu ceļojumu citam braucējam gadījumā, ja tas, kurš iegādājies biļetes, nevar doties braucienā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti