4. studija

Kāpēc Juglas iela ir kļuvusi bīstama visiem satiksmes dalībniekiem?

4. studija

Ceturtā studija

Kāpēc "airBaltic" pasažieri, kuri dodas uz Lielbritāniju, spiesti palikt Rīgā?

Ceļotāji bieži aizmirst, ka uz Londonu nevar lidot bez pases

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Par visai nepatīkamu un neērtu situāciju, kādā regulāri iekuļas "airBaltic" pasažieri, kuri dodas uz Lielbritāniju, Latvijas Televīzijas raidījumam "4. studija" ziņoja kāda skatītāja. Ja lidojumam esat reģistrējušies internetā un ceļojat tikai ar rokas bagāžu, tad jāatceras, ka, lidojot, piemēram, uz Londonu, ir jāiziet arī robežkontrole.

"Kompānija "airBaltic" savā mājaslapā piedāvā izvēlēties reģistrēties lidojumam ar ID karti vai pasi," sašutusi informēja ceļotāja Irīna. "Tā kā abi ar vīru izvēlējāmies ID karti, šo dokumentu ņēmām līdzi arī uz lidostu.

Liels bija šoks, kad robežsardzes postenī uzzinājām, ka ieceļošanai Lielbritānijā der tikai pase.

Protams, visi zinām, ka Lielbritānija vairs nav Eiropas Savienības valsts, tomēr – ja bez brīdinājuma piedāvā iespēju izvēlēties, cilvēks vienkārši apmulst. Turklāt uz konkrēto reisu mēs bijām četri pasažieri, kuriem līdzi bija tikai ID karte," stāstīja Irīna.  

Sieviete ir neizpratnē – kāpēc "airBaltic" brīdī, kad klientam piedāvā izvēlēties reģistrācijas dokumentu, nevar vienkārši atgādināt, ka ieceļošanai Lielbritānijā derīga ir tikai pase?  

Neviens nevēlētos nonākt Irīnas situācijā, kad lidmašīna aizlido bez tevis, nervi beigti un jaunām biļetēm uz reisu tajā pašā dienā iztērēta gana liela naudas summa. Raidījuma "4. studija" uzrunātais eksperts, biznesa augstskolas "Turība" Starptautiskā tūrisma fakultātes dekāns Ēriks Lingebērziņš norādīja – aviokompānijas primārais uzdevums ir pasažieru pārvadāšana. Nevar visu atbildības slogu par ceļojuma plānošanu prasīt no lidsabiedrības.

"Tas ir visas tūrisma viesmīlības nozares 21. gadsimta jautājums, ka mēs zinām tiesības, bet nezinām pienākumus," atgādināja Lingebērziņš.

"Arī IATA, kas ir Starptautiskā gaisa pārvadātāju asociācija, norāda uz to, ka derīgi ceļošanas dokumenti, derīgas vīzas tai skaitā, ir pasažiera pienākums."

Un tomēr – piemēram, aviokompānija "Ryanair" ir atradusi veidu, kā nepieļaut, ka iegādātās biļetes klients vienkārši ir spiests izmest miskastē. Proti, ja pasažieris, reģistrējoties lidojumam, neatzīmē, ka ir Apvienotās Karalistes pilsonis, izmantot viņš drīkst tikai pasi.

"Ja skatās no tādas labas pārvaldības puses, labas pārvaldības prakses, jā, iespējams, ka tas varētu būt kā informatīvs materiāls," piekrita eksperts, piebilstot, ka "airBaltic" gadījumā, pērkot aviobiļetes, mēs patiesībā arī apstiprinām, ka esam iepazinušies ar Ceļošanas un ieceļošanas noteikumiem.

Lidostā uzrunātie pasažieri atzina, ka pavisam droši nav pārliecināti, ar kādu dokumentu drīkst ieceļot Lielbritānijā.

Par to, kādi personu apliecinoši dokumenti nepieciešami ceļošanai uz konkrētu valsti, ir iespējams pārliecināties, kārtīgi pasērfojot Ārlietu ministrijas mājaslapā. Patērētāju tiesību aizsardzības likums nav pārkāpts, ja lidsabiedrība ļauj reģistrēties ar citu dokumentu, nekā būs iespējams ieceļot lidojuma galamērķī. Tomēr patērētāju aizstāvji atzina, ka brīdinājums būtu rūpju un labvēlības izrādīšana saviem klientiem.

"No patērētāju tiesību viedokļa, – jo vairāk saprotamas informācijas par pakalpojumu un tā lietošanas noteikumiem tiek sniegts, jo tas ir labāk.

Pašlaik, kad uzņēmumi lielā mērā savus pakalpojumus nodrošina virtuālajā vidē, ļoti svarīgi tiekties izstrādāt lietotājam draudzīgus virtuālus risinājumus, kurus lietojot patērētājs tiek informēts par iespējamiem ierobežojumiem," norādīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Gertmane.

Aviokompānijas "airBaltic" pārstāvis Augusts Zilberts skaidroja, ka it kā vienkāršo situācijas risinājumu – atgādināt, ka, ieceļojot Lielbritānijā, drīkst izmantot tikai pasi, sarežģī fakts, ka ir atsevišķas iedzīvotāju kategorijas, kas tomēr drīkst šīs valsts robežu šķērsot, uzrādot ID karti. Turklāt "airBaltic" mājaslapā ir aicinājums pārbaudīt dokumentus.

"Reģistrējoties lidojumam, tiek uzrādīts paziņojums "airBaltic" mājaslapā, ka pasažieriem ir jāpārbauda savu dokumentu derīguma termiņš. Visa informācija, kas attiecas uz ieceļošanu citā valstī, – tas būtu pasažiera pienākums to pārbaudīt, par to parūpēties," uzsvēra Zilberts, vienlaikus atzīstot, ka Irīnas gadījums ir cilvēciski saprotams, tāpēc lidsabiedrības vārdā viņš atvainojas pasažieriem. 

Mūsu nacionālajai lidsabiedrībai nav zināma statistika, cik daudz pasažieru neaizceļo uz Londonu tā iemesla dēļ, ka līdzi nav pases. Nav arī saņemti signāli, ka šī būtu ļoti aktuāla problēma.

"Tomēr, ņemot vērā, ka situācija ir aktualizēta, tas tomēr mūs mudina izskatīt un ņemt vērā, ka kaut kādi problēmas aizmetņi ir manāmi.

Iespējams, ka mājaslapā varētu veikt kādus uzlabojumus nākotnē, lai tā informācija, ko pasažieri pirms lidojuma saņem, būtu absolūti nepārprotama," pauda Zilberts.  

Aprunājoties ar Valsts robežsardzes pārstāvjiem, raidījums "4. studija" noskaidroja, ka šādi gadījumi tomēr ir katru dienu. Piemēram, oktobrī 36 pasažieriem līdzi nav bijis pases, tāpēc Londonas reiss aizlidojis bez viņiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti