"Velosipēds un vilciens realitātē ir nesaraujami saistīti. Katru dienu 1,2 miljoni cilvēku izmanto vilcienu, un puse no tiem ierodas ar velosipēdu. Vilciens nevar pastāvēt bez velosipēdistiem, un riteņbraucējs Nīderlandē nevar iztikt bez vilciena," skaidroja mobilitātes pētnieks Marko te Brommelstro.
Būvniecība pie Amsterdamas Centrālās stacijas bija sarežģīta, ilga vairākus gadus un radīja lielu interesi. Beidzot "noslēpumainības plīvurs" ir kritis, un pieejama droša novietne 7000 velosipēdu.
Projekts nebija lēts, izmaksāja 65 miljonus eiro, bet jāņem vērā, ka staciju katru dienu izmanto apmēram 200 tūkstoši klientu.
Savukārt tik eksotisku vietu nācās izvēlēties, jo centrā atrast vietu plašām telpām nebija viegli. Taču pārsēšanās no divriteņa uz vilcienu un otrādi tagad ir ātra un vienkārša, mediju aptaujātie cilvēki kopumā bija apmierināti, bet kā vienīgo problēmu minēja salīdzinoši stāvās nobrauktuves.
Jācer, ka arī mūsu valsts būvnieki "Rail Baltic" projekta ietvaros dzelzceļa stacijās būs padomājuši par riteņbraucējiem un iespēju novietot velosipēdu.