Tviterapskats: Tikumības un iecietības cenzūra, bēgļu miljoni un džipu cenas

Asiņainais pilnmēness aptumsums, tikumības un iecietības cenzūra, bēgļu miljoni un sociāldemokrātiskas cenas džipi ir nedēļas aktualitātes publiskajā telpā un sociālajos tīklos.

Papriecājāmies par aptumsušo pilnmēnesi, nedēļai sākoties. Ne visi to redzēja dzīvajā – lielākā daļa virtuālajā telpā bildītēs, toties pilnmēness ietekmi pavisam droši sajuta ne viens vien.

Lai kā arī šonedēļ censtos vai necenstos Nacionālās apvienības spožākie tvitertēli, “Saskaņas centra” deputāti Jūliju Stepaņenko viņiem nepārspēt. Viņas paustais un vēlāk izdzēstais sociālajā tīklā “Facebook” kļūst par centrālo nedēļas tēmu.

Stepaņenko, kura ir arī izglītības likuma tikumības grozījumu iesniedzēja, varonīgi ziņo, ka panākusi, lai plakāti (viņa gan to sauc par ķēzījumu), kuri aicina uz iecietīgumu pret invalīdiem, HIV slimajiem un seksuālām minoritātēm, pazustu no Rīgas ielām. Pāris draugi Rīgas domē un “feisbukā” viņu atbalsta un paslavē, bet lielākā daļa aktīvo tviterlietotāju to redz kā cenzūru.

Vēl ziņa par to, ka literatūras skolotāja Iveta Ratinīka saņēmusi aizrādījumu no skolas administrācijas par Agneses Krivades dzejoļa "Svētīgi" izmantošanu mācību stundā, jo tajā netikumīgi bieži izmantots no krievu valodas aizgūts iestarpinājums, teju interpunkcijas apzīmējums, kurš dzirdēts arī Rīgas domes sēdēs.

Tāds ir Pētera Krišjāņa ‏@pecisk secinājums.

Un, ja ar deputātes pūlēm tika aizvākti nīstie iecietības plakāti, tad sociālajos tīklos nīgrums un naids pret konkrēto deputāti tik pieņemas spēkā.

Tviterlietotāja Spigana ‏@spigana apvaicājas:

Līdzīgi naidīgi komentāri manāmi arī “Facebook”, šķiet, publicists Nils Sakss @saksss ir viens no retajiem, kurš aicina būt iecietīgam arī pret Stepaņenko.

Lai palīdzētu cilvēkam, viņam pašam ir jāvēlas pieņemt palīdzību, to zina žurnāliste Madara Fridrihsone ‏@MFridrihsone.

Lai netraucē, vajag nodarbināt – tāds ir Edgara Eglīša padoms ‏@eedgars viņš pamāca:

Tviterļaudis ļoti, ļoti iekarst par šo tēmu un ir gatavi citēt - smagāku vārdu vai netiklāku ainu - fragmentus no daiļliteratūras vai vienkārši lamāties. Daļa ātri pārskata visu literatūru, lai tā būtu pavisam tikumīga – Čaks, Rainis, Veidenbaums, Ziedonis, Mērnieku laiki – tie visi aizliedzami un galu galā – varbūt vajag apdomāt, vai mēs vispār gribam saviem bērniem iemācīt lasīt? - provokatīvi jautā Maiks Koljers @mikskoljers, tā mēs būtiski palielinām risku tiem kļūt par indivīdiem - pašiem ar savu prātu un domām.

Vēl lielāku jautrību rada Nila Ušakova iesaistīšanās, kurš nosūtījis vēstuli izglītības ministrei, vaicājot oficiālu viedokli – vai nu mācību procesā tā drīkst ar tiem pankūkvārdiem.

Guntars Meluškāns ‏@GMeluskans pamāca.

Ušakova rupjības internets neaizmirst un neaizmirst arī to, ka, lai novāktu sirsniņu no Rīgas, ar 4000 balsu nepietika. Cik aizskarto iedzīvotāju zvanu bija šoreiz? Vaicā Jana Simanovska ‏@JanaSima.

Bet, ja jau tikumības likums ir, tad ir, saka Linda Ģībiete ‏@lindagibiete, un tādēļ skolēnu tuvumā drošības labad būtu janovāc visi krāni – ceļamkrāni, ūdenskrāni, ekrāni un pārējie.

Iespējams, viss tikumības skandāls tika sacelts vien tādēļ, lai novērstu uzmanību no nacionāļiem, kā jau sākumā minēju, un vēl no tā, ka kārtējais sociāldemokrātiskās partijas “Saskaņa” biedrs un deputāts Elksniņš brauc ar smalku un ekskluzīvu džipu, maksā par to 150 eiro mēnesī sava tēva firmai, kura pēdējos piecus gadus neko nepelna.

Tāda Saskanīga Džipu partija, smej Ieva Brante @ibrante. Vairāki tivterlietotāji cer pie Elksniņa tēva firmā izīrēt sev kādu auto par demokrātisku cenu.

Savukārt Ainārs Tamisārs @ainarstam ir sašutis par Elksniņa tēvu.

Un ja par naudu – pamatīgs šoks tviterlietotājiem, jo īpaši tiem, kas līdz šim atbalstoši izturējušies pret bēgļu uzņemšanu Latvijā, ir valdības paziņotā naudas summa 16 miljoni eiro. Tas ir 30 tūkstoši uz vienu bēgli, ātri sarēķina tviterlietotāji un to nespēj īsti sagremot. Nav jau viegli 16 miljonus apgūt, te iztēle jāieslēdz, smej Atis Skuja, norādot uz teju 150 tūkstošiem eiro, ko valdība gatavojas tērēt, lai informētu bēgļus par sociālās dzīves aspektiem Latvijā, tostarp aizliegumu sist sievietes.

Žurnālists Filips Lastovskis ‏@Lastovskis apvaicājas: kā būtu, ja sākumā par šo vēlreiz informētu vietējos? Bet tviterlietotāja Ilze ‏@ilze_lv, izmantojot izdevību, grib zināt: vai tas nozīmē, ka vīriešus sist ir atļauts? Bet principā – valdības dokumentos veroties, sanāk tā, ka bēgļi grasās braukt uz Latviju sist sievietes un ēst indīgās sēnes? Rezumē Aigars Freimanis ‏@AigarsFr.

Bet tviterapskatu noslēdzot, – par mūsu progresīvo izglītības sistēmu un zinošajiem skolotājiem – skolēns LIN?RDS @nedefinets tviterī atklāj – viņa pamatskolas vizuālās mākslas skolotāja teikusi, ka ātrāk atradīs ūdeni uz Marsa nekā viņš pabeigšot vidusskolu. Izrādās, ka bija taisnība.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Sociālo mediju apskati
Ārpus ētera
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt