PAREIZAIS VIEDOKLIS par lielveikaliem

Var strīdēties, bet PAREIZAIS VIDOKLIS tomēr ir, ka lielveikala atklāšana konkrētā vietā līdzinās bezmaz vai baznīcas atklāšanai viņos laikos. Teātris kā tur, tā šeit.

Fakts: 16.maijā Rīgā, Purvciemā, Dzelzavas ielā 6a darbu uzsāka jauns „Maxima XX” veikals.(c) maxima.lv

Par dzelteno sauktā mediju daļa bieži vien ziņo, ka atkal durvis vēris kāds pasaulslavena zīmola veikals. Un šajā akcijā dalību esot ņēmušas pašmāju slavenības – Beibe, Džokers, Waka-waka un tamlīdzīgi. Seko - kāds kuram bijis tērps, kurai jauns brūtgāns, kāds auto deputātam P…
Vienkāršā tauta portālos spļaudās, kādēļ par šo vispār jāraksta, bet lasa.

Nezin kādēļ, bet mediji gandrīz nemaz neaprāda citu, sabiedrībai daudz tuvāku veikalu atvēršanas procedūru.

Kurš zīmols tad svarīgāks - Maxima vai kāds Roberto Cavalli?

Bet sanāk otrādi. Kādēļ tas tā ir? Varbūt nekādas atklāšanas nav, attaisa vienā rītā jaunu bodi un viss? Jeb atkal – viss notiek pilnīgi slepeni un medijus vienkārši nepielaiž?

PAREIZĀ VIEDOKĻA konsultants izlēma būt klāt šajā interesantajā pasākumā. Jau īsi pēc deviņiem, iesmaržinājies ar odekolonu, sparīgi soļoja uz Dzelzavas 6a. Jau pusceļā pirmās pazīmes. Jauni puiši ar lieliem Maximas vairogiem uz muguras. Labrīt! – Labrīt. Labrīt! Mums tepat uz riņķi vienkārši jāstaigā. Kādas četras stundas. Nē, smagi nav. Cik maksā? Nū…2,50 par stundu. Tuvāk nākot, no jaunās stāvvietas ripina ārā limuzīni ar vēl lielākiem vairogiem.

Pie balonu ieskautām duravām satraukti rīkotāji. Turpat cienā ar kafiju, tēju un kvasu. Alu nedod. Arī iekšpusē liela rosība. Tur tagad esot atklāšanas rituāls darbiniekiem, teic ļoti atbildīga PR darbiniece. Kāds tas esot? Nu, nolasot tādu kā lekciju par vērtībām, iesvētot… Kas iesvēta? Kāds svētīgs vīrs no katoļu baznīcas. Kā izvēlas konfesiju? Nu, Rīgā katoļu esot vairāk… Kā gājis ar saskaņojumiem un visādām lietām? O, ar pašvaldību nekādu problēmu. Zemi esot nopirkuši, tātad uz palikšanu. Kur dabūs tik daudz pircēju? Nekas, māju apkārt daudz, stāvvieta liela, kas brauc lejā pa tiltu, tie mūsējie. Strādāšot kādi 67 cilvēki. Pārdevēji sakomplektēti. Ap 280-300 uz rokas saņemšot un plusā vēl kādi bonusi. Neapķēru uzprasīt, kas mīnusā. Pa to laiku jau var doties iekšā. Darbinieku krietni vairāk par pircējiem. Bet tie pircēji, kas ir – ļoti zinīgi, tūlīt redz riktīgās atlaides preces. Kam tad atlaides šodien? – Līvu alus divlitrinieks par 99 santīmiem. Dzīvas karpas bolās caur lielo akvāriju. Droši vien nezin, ka viņām arī atlaide. Jau stājas rinda. Man to lielo! Nē, ne to, bet to! Nu to, kas skatās! Pārējās stresā riņķo pa baseiniņu. Zivju vīrs ņemas nosvīdis. Izķeselē vajadzīgo, iemet izlietnē, ar āmuriņu nodara TO LIETU, maisiņš, svari, lūdzu, uz veselību, atā! Pa to laiku palīdze jau ķeselē nākamās. Atlaides!!!

PAREIZĀ VIEDOKĻA konsultants vērtē cenas un ražotājas valstis. Cenas jau tā neko. Valstis - arī kā pienākas. Apelsīni no Spānijas, delikateses no Dānijas, jaunie kartupeļi no Latvijas… Ko?! Tā nu gan ir inovācija! Kurš tad Latvijā jau jauno ražu izaudzējis? To tak jābrauc filmēt tai seriālā „Latvija var!” Atbildīgā darbiniece mazliet apšauba konsultanta novērošanas spējas, bet nāk līdz…vaij…laikam kaut kas būs sajaukts. Zvans vēl atbildīgākam darbiniekam. Jāa, patiešām, paldies par vērību, no Grieķijas nevis Latvijas.

Ai, Grieķija - Latvija, kāda starpība. Ir tak atvēršanas svētki!

Pie ieejas grozās milzīga auguma lelle. Kaut kas uz pusēm starp Barbiju un Tautu meitu. Iekš lillā. Uzdevums esot izklaidēt un bērniņus aicināt uz rotaļām. Šķiet, ka sīkie varētu nobīties no tādas draudzenes, un pašlaik viņu arī maz. To vietā tīņi bērnu teltī mēģina izdīkt no meitenēm kādu mazumiņu hēlija. Nedabū. Kas būšot, ja visi prasīšot! Pie ieejas gan visi saņem prezervatīvu krāsas balonus. Kādēļ nedod tos smukos zilos un sarkanos? Ā, uz tiem neesot rakstīts „Maxima”. Skaidra būšana!

Iekšpusē muzicē ansambelis. Vīri rezignētām sejām atspēlē repertuāru. Nav jau viegli, kad neviens īsti neklausās. Bet maksā. Kas ir labāk - klausās un nemaksā vai neklausās un maksā?

Bet nav jau laika klausīties. Ir atklāšanas cenas! Pircēji jau pulka saradušies. Pirmie ripina pie kasēm – kam trīs karpas un gaļas klucis, kam 13 burkas marinētu gurķu, kam polšs.

Bet kam visskaļākā valoda? – Nē, nebūs vis krievu. Visbrašāk dzird runājam lietuviski. Plecīgi vīri un kuplas sievas krāmē ratiņos bonbongas, konjakus un sierus. Vakarā kaut kas notikšot. Prieks redzēt tādus atbrīvotus un pašapzinīgus ļaudis.

Kaut kā pietrūkst šai ainā. Patiesi – nav nekādas aģitācijas. Tik jauneklis spilgti zaļā "Vienotības" kreklā bikli stāv maliņā. Viņš šeit esot tikai pircējs. Tikai un vienīgi. Kādēļ gan neticēt šādā jaukā dienā?

Kad tirgus runā – politiķi klusē.

Kāds ir šī vērojuma PAREIZĀ VIEDOKĻA pienesums? – Ir tādi apbrīnojami informācijas kanāli, pa kuriem ļaudis ātri un masveidā uzzina, kas notiek. Tos vajadzētu saprast un izmantot. Vēl – lielo veikalu atklāšana ir īstā vieta lielisku tipāžu un t.s. bufonādes vai „kāpostnieka” kadru filmēšanai. Klasiķa vārdiem - te ir tas īstais teātris! Un nobeidzot – lielveikalu apjoms Rīgā nebūt nav sasniedzis maksimumu. Tas var labvēlīgi ietekmēt cenas. Bet diez vai pārdevēju algas.

Gods, kam gods – nekādu ikru un vafeļu maisiņu PAREIZAJAM VIEDOKLIM azotē iebīdīt neviens nemēģināja.

Ar cieņu
Bundžu Jānis, ļoti neatkarīgs konsultants.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pareizais viedoklis
Ārpus ētera
Jaunākie
Interesanti