Vai 2022. gads atnesīs podkāstu pandēmiju?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Podkāstu uzņēmums "Acast" veicis aptauju, kurā secināts, ka katrs desmitais Lielbritānijas iedzīvotājs plāno 2022. gadā izveidot savu podkāstu. Ja šai aptaujai būtu kaut niecīgas iespējas attainot realitāti, tas nozīmētu, ka šis gads atnestu pasaulei jaunu pandēmiju - podkāstu pandēmiju.

Ja par patiesu pieņemam "worldometers.info" statistiku, Lielbritānijā šobrīd dzīvo vairāk nekā 68 miljoni iedzīvotāju. Ja "Acast" aptauja tik tiešām iemiesotos realitātē, tad 2022. gada decembrī raidierakstu skaits pasaulē stipri pārsniegtu desmit miljonus jeb viena gada laikā saražotu 2-3 reizes vairāk podkāstu nekā visā līdzšinējā mazpadsmit gadu vēsturē, un Lielbritānija nomainītu ASV kā jaunā podkāstu Meka. 42% no aptaujas dalībniekiem sava podkāsta izveide bija Jaunā gada apņemšanās, gluži kā sākšana vairāk lasīt vai biežāk apmeklēt sporta zāli. Gada nogales optimisms nākamajā gadā dzīvot skaistāk licis 60% no aptaujas dalībnieku apņemties pirmo sava jaunā podkāsta epizodi publicēt gada pirmajā pusē. Visvairāk - jau februārī!

Un tagad ievelkam gaisu, noņemam rozā brilles un saprotam, cik absurdi ir šīs aptaujas rezultāti.

Tajā piedalījās pustūkstotis cilvēku jeb 0,001% no visiem Lielbritānijas iedzīvotājiem. Kompānijas pārstāvis Mets Makdonalds, sniedzot komentāru par pašu veikto aptauju, šķiet, apzinājās tās fantastisko dabu: "Mūsu misija ir iedvesmot cilvēkus, dot tiem pārliecību un nepieciešamo atbalstu, lai uzsāktu ceļu podkāstu pasaulē. Tik daudz Jaunā gada apņemšanos allaž tiek pamestas, bet mēs ļoti gribētu, lai šī īstenojas." Makdonalds uzsvēra, ka izveidot savu podkāstu ir lieliska Jaunā gada apņemšanās un, lai to īstenotu, vajadzīgs minimāls aprīkojums, bet, ja tev ir stāsts, ar ko vēlies dalīties, podkāstos tu atradīsi savu auditoriju.

Latvijā šādas aptaujas nav, tāpēc veicu zibaptauju mikroblogošanas vietnē "Twitter", un tajā 81,5% atbildēja, ka nevēlas savu podkāstu. Vai tas nozīmē, ka latviešiem nav stāstu, ko pastāstīt? Varbūt tas nozīmē, ka mums tas šķiet sarežģīti? Esam pārāk paškritiski? Vai gluži vienkārši mums podkāsti neinteresē? Bet varbūt tas norāda uz atbildes sniegušo "Twitter" lietotāju mazliet veselīgi cinisko attieksmi pret "Twitter" aptaujām. Lai nu kā, aptaujā piedalījās 108 respondenti, un, ja pieņemam, ka visi bija Latvijas iemītnieki, tad tie ir 0,006% no visiem mūsu valstī dzīvojošajiem - vairāk nekā "Acast" veiktajā aptaujā par Lielbritāniju. Vieta ironiskam smīnam.

Vērtīgu aptauju pērnā gada nogalē veica ASV bāzētais raidierakstu konsultāciju uzņēmums "Improve Podcast". Proti, aptaujā ar 1076 podkāstu veidotājiem noskaidrotas tehnikas, kas palīdz izveidot veiksmīgus podkāstus. Ar vārdu "veiksmīgi" definēti tie podkāsti, kas kalendārā gada laikā ar savu raidierakstu spēj nopelnīt vismaz 50 000 dolāru. Protams, Latvijai tie ir tuvākajā nākotnē kosmiski skaitļi, taču aptauja apstiprināja iepriekš nereti dzirdēto un lasīto par to, ka podkāsti ir ilgtermiņa spēle.

Gandrīz astoņas reizes biežāk veiksmīgie podkāstu veidotāji ir tie, kuri publicējuši vismaz 100 epizodes, bet gandrīz 16 reizes biežāk - tie, kuri publicējuši vismaz 200 epizodes.

Lai izveidotu veiksmīgu podkāstu, jāapbruņojas ar pacietību un entuziasmu. 69% no veiksmīgajiem raidierakstiem ir vismaz divus gadus seni, bet 80% no "neveiksminiekiem" ir jaunāki par diviem gadiem. 63% no "veiksminiekiem" publicē vienu epizodi nedēļā, bet mīti par epizožu garumu, spriežot pēc šīs aptaujas rezultātiem, paliek tikai mīti, jo veiksmīgo podkāstu vidū ir tādi, kam vienas epizodes garums svārstās no 40 minūtēm līdz pat divām stundām. Veiksmīgo podkāstu veidotāji gandrīz divreiz biežāk ir tie, kuri savu saturu velta ļoti konkrētai mērķauditorijai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti