Rallijkrosa braucēji Nitišs un Vītols: Bez finansējuma autosportā nav ko darīt

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Reinis Nitišs un Roberts Vītols ir divi talantīgi autosportisti, kuriem prognozēta spoža nākotne, tomēr karjeras perspektīvas raisa pārdomas.

Nitišs joprojām ir jaunākais sportists, kas uzvarējis pasaules rallijkrosa sacensībās. Šobrīd Reinim jau ir 26 gadi un lielā sporta ambīcijas dzīvē atkāpušās otrajā plānā.

Vītolam ir 20 gadu. Pirms gada viņš kļuva par  jaunāko uzvarētāju kādā no Lielbritānijas rallijkrosa čempionāta posmiem prestižākajā "Supercarklasē. Tomēr arī viņš autosportista attīstības ceļā šobrīd ir paņēmis pauzi. Vai tiešām pasaules autosporta hierarhijā nav loģiska soļa, kuru spert?

Loģisks solis attīstībā būtu starts Eiropas vai pasaules čempionātā, tomēr

šobrīd nav skaidrs, vai milzu investīcijām - 70-80 tūkstošiem eiro par vienām sacensībām - būtu jēga ilgtermiņā.

"Ir bēdīgi, ka pasaules čempionātā piedalās astoņas automašīnas un arī atbalsta klasē WRX2e šobrīd tiek pakaļ mesti piedāvājumi startēt, lai būtu kvorums… Es šo iespēju neizmantoju, bet Roberts izmantoja. Man liekas, ka tas ir labākais veids kā startēt… Pasaules rallijkross šobrīd atrodas nekurienēbet tas sāk atdzīvoties", sacīja Nitišs, kura pamata darbs šobrīd ir kokapstrādes nozares vadība viņa tēva uzņēmumā.

Pasaules rallijkrosa čempionāta laikā Nitišs gan pievienojas "Volvo Construction Equipment" komandai, strādājot kā sacensību datu analītiķis un spoteris jeb sacīkstes taktiskais vadītājs.

Reinis piekrīt, ka

lielo komandu mārketinga stratēģijā rezultāts nebūt vairs nav pirmajā vietā.

Piemēram, "Volvo" pirms sezonas uzsvaru lika uz dzimumu vienlīdzību un pieprasīja komandā iekļaut ne vien sievieti sportisti, bet arī apkalpojošā personāla komplektācijā ievērot vienlīdzību. Pagaidām tas gan līdz galam nav izdevies, bet komandā strādā četras sievietes, no tām viena automehāniķe.

Vītols šogad pasaules čempionāta  Rīgas posmā piedalījās ar WRX2e klases auto, par šo prieku ģimenei samaksājot 25 tūkstošus eiro. Trasē Roberts bija ļoti ātrs un tikai tehniska ķibele finālā liedza izcīnīt vietu uz pjedestāla. Jo īpaši tēvam Uģim bijis liels kārdinājums piedalīties arī nākamajā posmā, tomēr ģimenes lēmums sezonu neturpināt netika mainīts.

"Rallijkross ir kā loterija, kur īsti nevar saskatīt iespēju laimēt, tāpēc šobrīd labāk uzkrāt spēkus un līdzekļus, lai, situācijai uzlabojoties, atgrieztos cīņā par vietu pasaules rallijkrosa elitē", paskaidroja Roberts, kurš šobrīd koncentrējas biznesa attīstībai un studijām uzņēmējdarbības vadībā.

Nitišs piebilst, ka šobrīd nav gatavs atgriezties naudas meklējumu karuselī, lai varētu piedalīties sacensībās. "Pati braukšana ar mašīnu ir aptuveni 15-20 % laika, kas jāvelta autosportam, lai vispār tiktu līdz startam," apstiprina Roberts.

Kuru no autosporta disciplīnām izvēlēties, lai attīstības iespējas būtu pēc iespējas skaidrākas, viņi atbildēt nevar. Taču abi ir vienisprātis, ka jāsāk gan visiem ar kartingu.

PILNS PODKĀSTA IERAKSTS:

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti