Podkāsti jauniešiem aizvieto grāmatas. Pētījuma apskats

Divas trešdaļas mileniāļu un Z paaudzes jauniešu, tiecoties pēc jaunām zināšanām, dod priekšroku podkāstiem, nevis grāmatām, liecina ASV un Apvienotajā Karalistē bāzētā izklaides medija "Whistle" šoruden organizētā aptauja.

Par mileniāļiem saucam tos, kuri dzimuši no pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu pirmās puses līdz deviņdesmito gadu otrajai pusei – laikā, kad notika strauja tehnoloģiju izaugsme. Savukārt Z paaudze ir tā, kas seko mileniāļiem. "Whistle" aptaujā norādītas arī konkrētas vecuma grupas – par mileniāļiem saukti visi vecumā no 25 līdz 34 gadiem, bet Z paaudze – no 13 līdz 24 gadiem.

Pētījumā secināts, ka podkāstu patērētāji šajās vecuma grupās pārsvarā ir pietiekami labi pārtikuši, stiprā dzimuma pārstāvji, kuru sirdslieta ir sports. 81% aptaujāto atzinuši, ka viņus interesē sports – sekojot aktualitātēm vai nodarbojoties ar to pašiem. Arī Latvijas Radio piedāvā sporta raidījumu "Piespēle" podkāstu platformās.

Pusaudžiem un gados jauniem pieaugušajiem podkāsti aizvietojuši televīziju kā motivējoša fona aktivitāte citām nodarbēm. Televīzijai aizvien ir priekšroka dienas vakara daļā, pārrodoties mājās no skolas vai darba un pirms gulētiešanas, bet pārējā dienas daļā vispirms kā fons tiek izvēlēti podkāsti. Tostarp darba un mācību laikā.

Runājot par mācīšanos, 75% no aptaujas dalībniekiem izmantojuši podkāstus, lai iemācītos vai uzzinātu ko jaunu.

67% cilvēku vecumā no 13-34 gadiem, meklējot jaunas zināšanas, priekšroku devuši podkāstiem, nevis grāmatām.

Arī latviešu valodā ir iespējams atrast populārzinātniskus podkāstus, piemēram, "Zināmais nezināmajā".

Y paaudze, kas tiek dēvēti par mileniāļiem, un Z paaudze podkāstos vēlas dzirdēt sev līdzīgus runātājus. Aizraujošus, enerģiskus un būtiski – tādus pašus, kāds ir klausītājs. Tādas podkāsta vadītāja īpašības kā gudrs un līdzjūtīgs ir svarīgas tikai aptuveni trešdaļai aptaujāto, bet provocējošs pat mazāk nekā trešdaļai – tikai 27%.

Vienas podkāsta epizodes labākais vidējais garums abām paaudzēm atšķiras par 24%. Mileniāļiem piemērotākais epizodes garums ir vidēji 94 minūtes, kamēr, veidojot saturu Z paaudzei, jārēķinās, ka, pārsniedzot stundu un desmit minūtes, uzmanība visdrīzāk tiks pazaudēta. Tāpat atšķiras formāts, kādu labprātāk izvēlēsies Y vai Z paaudzes klausītājs. Proti, 71% no Z paaudzes klausītājiem labāk klausīsies podkāstu bez konkrēta scenārija rāmja un ar brīvu sarunu plūdumu, kamēr mileniāļu vidū gandrīz pusei jeb 49% klausītāju ir būtiski, lai podkāsts būtu skaidri strukturēts un organizēts. Podkāstus kopumā par 18% vairāk patērē tieši mileniāļi.

Ko klausīties šonedēļ?

Izvēlas "Pieci rīti" producents un vadītājs Uldis Ziediņš:

"Scam Goddess" ("Krāpšanās dieviete" – no angļu val.). Šie ir patiesi kriminālstāsti bez slepkavībām – par jaunākajām atklātajām, kā arī vēsturē nozīmīgām krāpšanas shēmām, ko podkāsta vadītāja stāsta kopā ar komiķiem.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ārpus ētera
Ārpus ētera
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt