Pašreiz plāna pirmās satura redakcijas ir nonākušas līdz sabiedriskajai apspriešanai, kas nozīmē, ka tieši sabiedrība tiek lūgta novērtēt pašreizējā darba rezultātus un ir aicināta sniegt savus komentārus.
Pagaidām izskatās, ka darba veicēji ar savu uzdevumu nav tikuši galā, jo plāna pirmā versija neiezīmē ne īstermiņa, ne ilgtermiņa vērā ņemamus mērķus; paredz, ka pilnīgi nekādi papildu līdzekļi šī jautājuma sekmēšanai no valsts budžeta nav nepieciešami, jāveic pāris izglītojošas kampaņas un pašvaldību apmācības par velotūrismu. Plāna lielākā vērtība ir punkts, ka jāsaprot taču beidzot, kāda ir Latvijas situācija velojomā un ko mēs varētu darīt.
Cik noprotams no publiski pieejamās informācijas, šī plāna izstrādē līdz šim tikusi iesaistīta patiešām iespaidīga profesionāļu komanda, kas aptver teju visu ministriju pārstāvjus un nozaru atbildīgās personas, ieskaitot nevalstiskās organizācijas.
Viss būtu jauki, ja vien piedāvātais plāns tiešām būtu vērsts uz velosatiksmes attīstību valstī kopumā un piedāvātu stratēģisku virzienu, kā raudzīties uz šo jautājumu vismaz no mūsu kopējās tautsaimniecības, ilgtspējas un sabiedrības veselības aspektiem.
Rezultātā piedāvātais sabiedriskās apspriešanas objekts ir 38 lappušu garš dokuments, kas norāda uz to, ka nekādi papildu pasākumi velosatiksmes attīstībai nav paredzēti un plānoti, ja neskaita pašu minimumu.
Veicu sabiedrisku darbu sabiedriskajā apspriešanā un, lūk, – mans īsais sabiedrības pārstāvja komentārs:
Plāns ir nekāds. Pašreiz tas izpildīts „ķeksīša“ pēc. Lūdzu pilnībā pārstrādāt un ietvert ilgtermiņa valsts vīziju un redzējumu veloinfrastruktūras mērķtiecīgai attīstībai.
Ikvienam sabiedrisks pienākums ir iepazīstieties ar izstrādāto plānu un stratēģiskā ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojumu – veloplans.lv. Līdz 10. decembrim tiek gaidīti jūsu ieteikumi šī plāna uzlabošanai! Lūdzu, nepārcentieties!